Jump to content


Photo

Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief.


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 11:58

De fabrikant zit in china en de importeur zou zomaar Electrosat zelf kunnen zijn. Tegenwoordig worden de meeste decoders door de winkels/bedrijfjes rechtstreeks bij de fabrikant ingekocht en in dat geval is dus degene die dat rechtstreeks koopt bij de fabrikant de importeur. Overigens is jouw aanspreekpunt degene waar je het gekocht hebt en niet de importeur/fabrikant, tenzij de importeur dezelfde partij is als de verkoper.

 

Naar china sturen lijkt mij ivm de kosten en ook de wachttijd (je bent al snel 6 weken verder voordat je wat terug hebt) geen vooruitgang t.o.v. claimen bij de verloper en daarnaast loop je ook aan tegen enige rompslomp met invullen van papieren. Verder loop je als je als individu dat doet de kans dat het door de douane onderschept wordt en jij nog een keer exportheffing en als het retour komt ook weer importheffing + btw moet betalen, jij hebt immers dat apparaat nooit zelf geimporteerd dus je hebt ook geen formulieren waarmee je kunt aantonen dat de importheffing en btw eerder al betaald zijn. Het is dus niet aan te raden om dat op die manier te doen. Daarnaast loop je de kans dat de fabrikant niks voor je doet; zou wat zijn als iedere individu zn claims rechtstreeks bij de fabrikant neerlegt.

 

Dus dan blijft alleen nog de importeur over. Als jij de importeur wilt benaderen ipv de verkoper dan zul je bij de verkoper dus moeten informeren wie de importeur van jouw specifieke apparaat is (dat wordt bijgehouden middels serienummers). Het is aan de verkoper of die wil vertellen wie de importeur is van het betreffende apparaat (bedrijfsgeheim). Daarnaast zal de afwikkeling via de importeur ook echt niet sneller gaan; immers: de verkoper stuurt het apparaat ook op naar diezelfde importeur (tenzij ze zelf de importeur zijn, dan sturen ze dus rechtstreeks naar de fabrikant in china).

 

6 weken is overigens best een redelijke termijn. Ik heb ervaringen uit het verleden bij andere merken dat het rustig 4 maanden duurde, en dan praten we over merken die hun basis in Duitsland hadden.


Edited by Dimmie, 8 May 2018 - 11:59.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #2 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 8 May 2018 - 13:35

4 maanden is echt absurd.

Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 13:41

Mee eens, is natuurlijk niet voor niets dat Xtrend Duitsland niet meer bestaat. De absolute uitschieter is tevens diezelfde Xtrend geweest met 11 maanden.



Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 8 May 2018 - 14:10

Goh, ik heb ooit een defecte et10000 binnen twee dagen retour gehad via HM-sat.
Ik begon al te vloeken in de veronderstelling dat ik mijn eigen verzonden pakket verstuurd kreeg. Maar hij bleek al gerepareerd. Het kón dus wel. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 17:00

Op het laatst duurde het zo lang vanuit Xtrend (alles wat er heen was gestuurd kwam helemaal niet meer terug) dat de leverancier dan maar met de oplossing kwam om maar een heel ander merk/type ervoor terug te geven. Absurd natuurlijk en ook jammer dat zo'n merk zichzelf op die manier helemaal kapot heeft gemaakt. In het begin was de service nog goed, maar hoe langer het bestond hoe meer drama het werd. Je ziet nu toch ook hoe het nu gaat met aanleveren van drivers, het zal ze een worst wezen dat mensen zo'n apparaat hebben gekocht en nog een beetje aftersales verwachtten. Het geld is verdient, de zakken zijn gevuld en de toko snel verkocht aan de eerste de beste koreaan waar je niks meer van hoeft te verwachtten.



Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 May 2018 - 17:41

Dat is wel een beetje appels en peren.

 

De firma van wie je oorspronkelijke box kwam, die je support verleende en die betaalde voor driver ontwikkeling is niet meer (althans, niet meer als box distributeur). De nieuwe merk eigenaar heeft voor zover wij weten helemaal niets anders overgenomen dan de merknaam en de merkrechten (de "toko" is dus niet verkocht), dus die kun je ook niet aanspreken voor aftersales. Wat dat betreft is de leverancier gewoon ter ziele, en de rest is coulance.

 

Dat blijft zuur natuurlijk, maar wel begrijpelijk. Ik zou ook niet graag de lijken uit andermans kast over willen nemen.

 

Ik vraag me af hoe dat in Duitsland werkt, want voor zover ik zien kan doet Elicom GmbH gewoon nog zaken. Dus juridisch lijkt me die dan (in ieder geval voor hun distributeurs/verkooppunten) gewoon nog aanspreekbaar?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #7 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 18:42

Voor zover ik weet is Xtrend niet ter ziele. Ik ben in ieder geval nog nooit een faillisementsverklaring tegen gekomen; dus voor mij is daar geen duidelijkheid over.

 

Als er dus een overname is geweest dan is het de vraag hoe die overname is geweest. Als Xtrend niet failliet is gegaan en 'de koreaan' heeft maar een beperkte overname gedaan zoals jij aangeeft dan is de oorspronkelijk rechthebbende achter Xtrend Duitsland nog steeds verantwoordelijk voor datgene waar hij vooraf een verwachtingspatroon voor heeft geschept. M.a.w. als de 'lijken' niet zijn overgenomen dan is de eerdere duitse eigenaar achter Xtrend Duitsland nog steeds verantwoordelijk daarvoor, ook al is Xtrend duitsland al lang uitgeschreven uit het handelsregister.

 

Van degene die de merknaam heeft overgenomen maar niet de 'lijken' zou je overigens verwachtten dat die niet wil dat de merknaam een slechte naam krijgt doordat de voorgaande eigenaar het geschepte verwachttingsgpatroon (wat niet is overgenomen door de nieuwe eigenaar) niet meer zou waarborgen.

 

Als het waar is wat jij beweert (dat alleen de merknaam is overgenomen) en Xtrend duitsland niet failliet is gegaan dan hoort de voormalige eigenaar dus nog steeds zijn plicht na te komen m.b.t. het geschepte verwachtingspatroon behorende bij het geleverde product; anders gezegd die hoort dan dus nog steeds de aftersales te geven. Dat betekent dan dat jullie dan in dat geval dus niet die koreaanse club moeten aanspreken maar de voormalige eigenaar of anders de leveranciers in nederland, dus dan gaat het daar wat betreft driverontwikkeling al fout. Naast een geschept verwachtingspatroon zijn er ook nog eens wettelijke regels m.b.t. levensduur van een product. Nu weet ik niet precies hoe dat in duitsland geregeld is, maar in nederland zijn die erg in het voordeel van de consument en is dat allemaal veel breder gedekt dan wat de europese richtlijn voorschrijft. Aangezien wij nederlanders zijn hebben wij te maken met nederlands recht wat de leverancier hoort te waarborgen (eerste aanspreekpunt). Hoe de leverancier dat zelf oplost met de voormalige eigenaar van Xtrend en daarbij wellicht stuit op een duits rechtssystem wat anders werkt, is een probleem voor de leverancier en niet voor de consument/eindgebruiker.

 

Tot slot is het vreemd dat een koreaan die alleen de merknaam heeft overgenomen, er een website op na houd waar modellen op staan die niet door hem in de markt zijn gezet en waarvoor hij ook geen aftersales geeft. Dat is misleidend voor de eindgebruiker.


Edited by Dimmie, 8 May 2018 - 18:44.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 May 2018 - 18:53

"Xtrend" is een merk, en geen bedrijf. In die zin heeft het geen inschrijving in het handelsregister, en kan het helemaal niet ter ziele gaan. Het bedrijf er achter bestaat nog gewoon, en vermeld "2010 - 2016: Development of Broadcom powered Linux Enigma 2 Digital Set-Top-Box for the European retail market".

 

Voor de rest ben ik heb helemaal met je eens.

 

Over welke website heb je het? Als dat gaat over et-view.net, dat is een cheapskate website die ook al in jaren niet meer is bijgehouden, en de nieuwe Xtrends (de 7000mini, de 11000 en de 13000), van de nieuwe merkeigenaar, staan daar ook niet op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 19:03

Op dat et-view.net is bijvoorbeeld dit te lezen:

 

 

Dear Customer,

We are looking for new distributor on Xtrend Products.

Here are products line-up currently.
ET-7000, ET-7500, ET-8500, ET-11000, ET-12000

If you have any interests on working with our company, Please contact us directly.

E-mail : support@nextv.kr

Thank you.

Sincerely,

Xtrend

 

M.a.w. sowieso is volgens dit bericht bijvoorbeeld de ET-8500 in handen van de nieuwe eigenaar ?? Dat is raar als alleen de merknaam is overgenomen.



Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 May 2018 - 20:11

Ja, nee, ho, even oppassen.

 

De 1e en 2e generatie Xtrends (zeg t/m de ET10000) komen van een andere fabrikant dan de 3e generatie (de 7000, 7500 en 8500) die van NexTV komen. De meeste maken immers de boxen niet zelf (met VU+ en Zgemma als uitzondering), maar kopen die OEM in bij een Koreaan of een Chinees.

 

En dat maakt deze tekst ook weer wat logischer, die lijst boxen is die van de eigen NexTV lijn, de voorgaande niet, die komt van "hun concurrent". Commercieel gezien snap ik dan wel dat ze daar niks mee kunnen / willen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #11 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 20:14

Ga naar http://www.nextv.kr/ en dan zie je bij producten staan o.a. de ET8000 en de ET10000.

 

Als ze daar niks mee willen waarom staat het dan op hun website.

 

Wat heeft het voor nut om een product aan te prijzen van een 'concurrent' en daarmee net te doen alsof je dat product zelf hebt gemaakt ? Hoe je er ook over denkt, het klopt van geen kant.


Edited by Dimmie, 8 May 2018 - 20:18.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 May 2018 - 20:16

Dat is gewoon de oude et-view.net website. Sterker nog, dat is gewoon die website. En die zullen ze wel in de lucht houden, want daar komen ook de drivers en de kernels vandaan. Volgens mij hebben ze daar niet eens meer accounts van, net zoals ze die ook niet meer hebben van de oude github accounts.

 

Ik denk niet dat ze daar ook maar een seconde van wakker liggen, ze leveren toch niet aan eindgebruikers, alleen aan OEM distributeurs (en die weer aan leveranciers).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #13 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 20:34

Ik denk niet dat ze daar ook maar een seconde van wakker liggen, ze leveren toch niet aan eindgebruikers

 

Precies, ze hebben dus op zn hollands gezegd schijt aan de eindconsument. En dat geeft gelijk aan met wat voor partij we hier te maken hebben. Dat het hele zaakje stinkt is een feit.



Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 May 2018 - 20:49

Nee, ze hebben helemaal niks te maken met de eind consument. Dat probeer ik je al even duidelijk te maken. Als eindconsument heb je maar met 1 partij te maken: je leverancier. Alles wat daar achter zit is niet relevant, zo zit de consumentenwet in elkaar.

 

De OEM leverancier van alle Xtrend boxen t/m de 10K was Elicom GmbH, en die bestaat nog steeds, dus is dan ook nog steeds juridisch verantwoordelijk voor eventuele service en garantie (indien nog van toepassing gezien de leeftijd van het e.e.a.). Dus een leverancier die zijn stock daar gekocht heeft, en die aan jou heeft verkocht, moet dus ook daar aan kloppen op het moment dat jij bij hem aan klopt. En dan is het aan Elicom om te bewijzen dat ze de service en garantie afhandeling mee hebben verkocht (wat volgens mij dus niet het geval is).

 

Een ander pad bestaat niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 21:17

Als ze niks te maken hebben met de eindconsument waarom staat dit dan op de website van nextv.kr

 

If you are having trouble finding your dealer for service, you can contact us directly.. In this case, please fill out the Formula "RMA REQUEST FORM" and send it to xtrendet@gmail.com.

 

Verder wordt die website wel degelijk vanuit korea beheerd, als je namelijk op 'admin' rechts onderin klikt dan krijg je een pagina in het koreaans om in te loggen. Daar is dus helemaal niks duits aan.



Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 May 2018 - 21:36

Lezen Dimmie. Je hebt mij niet horen zeggen dat die site nog steeds in Duitse handen zou zijn?

 

Maar goed, ze leveren dus wel service, dus is deze hele discussie van jou een verspilling van tijd geweest? Vul in dat formulier zou ik zeggen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #17 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 May 2018 - 23:27

Het gaat mij vooral om de aftersales, support, de ontwikkeling van bijvoorbeeld drivers; dat het schandalig is dat ze daar zo laks mee zijn. 

 

Jammer van het product en de merknaam want zeker de ET10000 is naar mijn mening echt een leuke box maar zo zie je maar weer dat een goed product absoluut geen garantie is voor goede support.

 

Wat ik bedoelde te zeggen met "niks duits aan" is dat als alleen de merknaam is overgenomen, de oude eigenaar (duits) nog steeds de support zou moeten geven als dat duitse bedrijf niet over de kop is gegaan. Op die website van nextv staat echter  you can contact us directly en dan contacteer je dus 'direct' met een koreaans bedrijf (dat bevestigd de inlog van de admin in het koreaans ook nog eens) en geen duits bedrijf (nextv is koreaans en niet duits). Dus blijkbaar hebben ze dan toch niet alleen de merknaam overgenomen in Korea ? Het is in ieder geval zeer onduidelijk allemaal. Communicatie naar buiten toe vanuit nextv is er ook niet dus niemand weet precies hoe het nu zit. Zou me ook helemaal niks verbazen als de informatie op die website niet klopt.



Re: Importeurs, resellers en wanneer stopt de service definitief. #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 9 May 2018 - 13:18

Ik heb dit hele offtopic verhaal waarbij twee meningen blijvend geventileerd worden maar even uitgesplitst. Dan kunnen beide hier de 24 pagina’s of meer vullen met ‘is Xtrend nu wel of niet failliet en zo ja, waarom dan niet’? ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users