Jump to content


Photo

Oscam svn11400-r0.0


  • Please log in to reply
98 replies to this topic

Re: Oscam svn11400-r0.0 #41 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 May 2018 - 10:27

Ik heb gisteren de hele dag CCcam op mijn 10K aangehad in plaats van Oscam 11420, en moet zeggen dat het wel iets minder "lijkt", maar absoluut niet glitch vrij is. Ik zie ook op het moment van de glitch, zeker als het een wat heftige is, de ontvangst even inzakken.

 

Dat gebeurd een stuk minder op mijn Galaxy 4K, die aan dezelfde Quad LNB hangt. Dat zou kunnen suggereren dat CPU power een relatie zou kunnen hebben, maar ontvangst gebeurt volledig in hardware, alleen ECM/EMM processing gebeurd in software.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 May 2018 - 10:33

WTF?

 

Ik zet met mijn ET10K weer aan vandaag, geen beeld op NPO1 HD (of welke andere M7 zender dan ook). Niet via mijn lokale TVV kaart (die prima gezien wordt), niet via de CD kaart in mijn slaapkamer box. Niet met CCcam, en ook niet met Oscam?

 

edit: een cold boot fixt dit probleem. lastig testen, met zulke ruis...


Edited by WanWizard, 14 May 2018 - 10:35.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 May 2018 - 21:15

Ik heb vandaag ter test de softcam (beide dus) ingeruild voor een M7 Viaccess CI module.

 

Tot op heden geen enkele glitch gezien, dus ik durf wel stellen dat het softcam gerelateerd is, het zij de combinatie cam/kaart, hetzij de interface in Enigma (maar daar weet ik veel te weinig van om iets zinnigs over te zeggen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #44 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 14 May 2018 - 22:37

Vind het zo vreemd wat je nu verteld over glitches en veroorzaaakt door softcam.

Softcam werkt goed daar heb ik geen twijfel over.

Heb je niet toevallig een defecte gammele interne reader?

Heb je twee readers aan boord dan wissel eens van reader m.b.v. config.

Ontvangst inzakken staat daar ook los van. Dat lijkt op een intern probleem.

Of hebben de beneden buren soms een gsm versterker op het balkon staan net onder jouw dish? :rolleyes:

Groet, Jork



Re: Oscam svn11400-r0.0 #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 14 May 2018 - 23:01

Ik ben lang de enige niet, daar lopen al enige tijd flinke discussies over, maar tot op heden heeft niemand de vinger op de zere plek weten te leggen.

 

Resume van al die posts:

  • Ik heb het probleem met verschillende boxen. De ene meer dan de andere. Het lijkt bij snelle ARM boxen minder een probleem te zijn dan bij oudere MIPSEL boxen.
  • Ik heb het probleem met zowel Oscam (vaak) als CCcam (af en toe), zowel met een lokale kaart als met share naar de slaapkamer. Ik heb het probleem niet met de Viaccces CI module.
  • In Oscam wordt het probleem minder als je global EMM's filtert, en als je EMMcache  uit zet.
  • Ik geloof er geen fluit van dat het een hardware probleem is in 10 verschillende boxen van een flink aantal verschillende merken. ;)
  • Anderen hebben gemeld dat ze dit probleem wel zien met een recente Oscam, maar niet met een oudere Oscam, dan heb ik zelf niet getest.
  • En dan is er nog een recente discussie waarbij de Inverto Duo LNB en Triple Quad een DiseqC compatibiliteits issue hebben, wat ook tot een instabiel signaal zou kunnen leiden.

En het zou best wel eens een combinatie van factoren kunnen zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #46 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 15 May 2018 - 01:36

effe een kleine vraag in de feed staan er 2 namelijk deze twee

Oscam 11420-000

Oscam 11420-784

Welke moet men nu pakken ?

 

Moet zeggen met de nieuwe Oscam ( de 000 versie ) was het huilen over gegaan naar CCCam en het is weer prima !

ben vandaag dus overgegaan op de 6.2

 

 

Attached File  xtrend10000.JPG   90.38KB   6 downloads


Edited by Gman2oo6, 15 May 2018 - 01:40.

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Oscam svn11400-r0.0 #47 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 15 May 2018 - 09:19

Ik begrijp het echt niet, we hebben dit fenomeen niet bemerkt.

Al jaren in gebruik Visiosat schotel 80 cm multifeed met 4 sats lnb twins met twee mipselboxen master = ET9500, share = ET6500. Nu Openpli6.2 (met driver swap 6.1) Oscam r11420.

BER is altijd 0 signaalsterkte weersafhankelijk +/- normaal tussen 13 a 14 dB.

De ET6500 onlangs wel weer downgraded naar Openpli 6.1 want deze begon warmer te worden dan wat normaal is als uitgeklede slave.

Die driver is echt beroerd.

Groet, Jork


Edited by Jork, 15 May 2018 - 09:24.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #48 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 15 May 2018 - 09:41

Ik moet jammer genoeg achter Wanzird sluiten...heb ook de et10000  en draaiend op de 6.2 met oscam r11420 , heb alleen de emm cache uitgezet, maar toch merk ik best vaak glitches....met cccam 2.3.2 iets minder.  heb niet de emm global filter gedaan....omdat ik niet weet hoe dat moet om het te kunnen testen.

 

alleen raar dat het pas de afgelopen maanden is...voorheen nooit last van gehad ook al is het een oude mipsel box



Re: Oscam svn11400-r0.0 #49 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 15 May 2018 - 11:58

Zie je zowel overdag als 's avond/nacht glitches?

Groet, Jork



Re: Oscam svn11400-r0.0 #50 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 15 May 2018 - 12:17

@Jork

 

Overdag wordt er niet zoveel gekeken.

Dus enkel s'avonds en dan (voor zover ik weet) enkel op VTM van TV-Vlaanderen.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Oscam svn11400-r0.0 #51 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 15 May 2018 - 12:20

Ik heb vandaag ter test de softcam (beide dus) ingeruild voor een M7 Viaccess CI module.

 

Tot op heden geen enkele glitch gezien, dus ik durf wel stellen dat het softcam gerelateerd is, het zij de combinatie cam/kaart, hetzij de interface in Enigma (maar daar weet ik veel te weinig van om iets zinnigs over te zeggen).

 

Staat wel haaks op je andere Resume regels/bevindingen, speciaal de nummers 2, 3, 4, 5 welke gaan over Oscam.  

 

1) Ik heb het probleem met verschillende boxen. De ene meer dan de andere. Het lijkt bij snelle ARM boxen minder een probleem te zijn dan bij oudere MIPSEL boxen.

2) Ik heb het probleem met zowel Oscam (vaak) als CCcam (af en toe), zowel met een lokale kaart als met share naar de slaapkamer. Ik heb het probleem niet met de Viaccces CI module.

3) In Oscam wordt het probleem minder als je global EMM's filtert, en als je EMMcache  uit zet.

4) Ik geloof er geen fluit van dat het een hardware probleem is in 10 verschillende boxen van een flink aantal verschillende merken. ;)

5) Anderen hebben gemeld dat ze dit probleem wel zien met een recente Oscam, maar niet met een oudere Oscam, dan heb ik zelf niet getest.

6) En dan is er nog een recente discussie waarbij de Inverto Duo LNB en Triple Quad een DiseqC compatibiliteits issue hebben, wat ook tot een instabiel signaal zou kunnen leiden.

7) En het zou best wel eens een combinatie van factoren kunnen zijn.

 

Maar wel blij voor je dat je de oplossing hebt gevonden :P


Edited by HPPli, 15 May 2018 - 12:22.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #52 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 May 2018 - 12:23

Staat wel haaks op je andere Resume regels, speciaal de nummers 2, 3, 4, 5 welke gaan over Oscam.   

 

Daar gaan we weer. Let maar eens uit dan, want aan losse scheten hebben we weinig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #53 Jork

  • Senior Member
  • 755 posts

+13
Neutral

Posted 15 May 2018 - 12:49

@Pluizebol

VTM zit op een transponder met de RTL4 5 7 Q2 Vier etc.

Hier geen probleem en wordt vaak bekeken.

Ik probeer wat mee te denken...frisse blik kan geen kwaad toch?

Voor nu heeft Wanwizard een punt en lijkt het een combinatie van factoren en de softcam zakt dan als eerstens door de ondergrens van de reserve aan signaalkwaliteitslimiet


Edited by Jork, 15 May 2018 - 12:53.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #54 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 May 2018 - 12:53

Vandaar dat ik ook zeg dat het wellicht een combinatie van factoren is. Ik kan het reproduceren, op al mijn boxen, op de meeste 23,5 transponders, al is het op sommige meer dan anderen, en is het 's avonds erger dan overdag. Ook heeft een snelle (ARM) box er minder last van dan een oude MIPSEL box.

 

En ik moet constateren dat ik het alleen heb als er een softcam draait (Oscam meer dan CCcam), niet als ik met een CI module werk.

 

Ik kan mijn kabels, schotel, LNB en externe invloeden niet uitsluiten, daar heb ik maar 1 set van, maar gegeven het feit dat tientallen anderen soortgelijke klachten meldden, is het onwaarschijnlijk dat een specifiek lokaal issue de oorzaak is.

 

Daarmee heb ik dus nadrukkelijk NIET gezegd dat het de schuld van Oscam is (is HPPLi ook weer happy).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #55 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2018 - 13:19

Ik ben lang de enige niet, daar lopen al enige tijd flinke discussies over, maar tot op heden heeft niemand de vinger op de zere plek weten te leggen.

 

Resume van al die posts:

  • Ik heb het probleem met verschillende boxen. De ene meer dan de andere. Het lijkt bij snelle ARM boxen minder een probleem te zijn dan bij oudere MIPSEL boxen.
  • Ik heb het probleem met zowel Oscam (vaak) als CCcam (af en toe), zowel met een lokale kaart als met share naar de slaapkamer. Ik heb het probleem niet met de Viaccces CI module.
  • In Oscam wordt het probleem minder als je global EMM's filtert, en als je EMMcache  uit zet.
  • Ik geloof er geen fluit van dat het een hardware probleem is in 10 verschillende boxen van een flink aantal verschillende merken. ;)
  • Anderen hebben gemeld dat ze dit probleem wel zien met een recente Oscam, maar niet met een oudere Oscam, dan heb ik zelf niet getest.
  • En dan is er nog een recente discussie waarbij de Inverto Duo LNB en Triple Quad een DiseqC compatibiliteits issue hebben, wat ook tot een instabiel signaal zou kunnen leiden.

En het zou best wel eens een combinatie van factoren kunnen zijn.

@WanWizard, vind je dit zelf nu niet een beetje onzin wat je schrijft, al die ontvangers die je aangesloten hebt hebben hetzelfde probleem met glitches schrijf je, ze echter hebben een ding gemeen ze zijn aangesloten op dezelfde triple lnb, mijn conclusies blijft nog steeds het ligt niet aan de softcam maar aan je hardware m.n. je triple lnb of je diseqc instellingen. Ik werk met dezelfde spullen en oscam en zie geen enkele glitch op Astra23 of waar ook, om diseqc of lnb problemen uit te sluiten heb ik ook nog een draaibare installatie tot mijn beschikking, dus als het aan CDS zou liggen zouden de glitches daar ook ook op moeten treden, en dat is niet zo.

Jij bent ook een van de weinigen samen met ts die uitval hebben op horizontale zenders op de Astra 23, en jij bent ook een van de weinigen die daarnaast ook last van glitches heeft, dat moet je toch aan het denken zetten. Maar goed je zal het wel niet van me aannemen maar het ligt echt niet aan de softcam, je ongelijk toegegeven is een erg zwak punt bij enkelen op dit forum. :huh:

Als iemand mij overtuigd van mijn ongelijk met goede argumenten, zal ik de eerste zijn die dit zal erkennen. :wub:


Edited by Sagitarius, 15 May 2018 - 13:22.

73's

PE1AQZ


Re: Oscam svn11400-r0.0 #56 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 May 2018 - 13:30

Ik geloof niet dat ik daar schrijf dat ik de wijsheid in pacht heb, maar slechts wat ik contstateer, en wat ik daaruit afleid. En daarbij kan ik best iets missen.

 

Ik heb altijd mijn LNB, mijn geografische lokatie en externe invloeden de schuld gegeven, te meer omdat niemand anders het melde. Maar nu komen er steeds meer, en dan ga je de hele ketting nog een keer langs. Jou advanced instellingen maken hier geen fluit verschil, die heb ik zoals gezegd gisteren direct zo ingesteld als op jou screenshot.

 

Feit blijft dat ik met Oscam meer problemen heb dan met CCcam, op MIPSEL meer dan op ARM, en dat ik zonder softcam maar met een CI module helemaal geen problemen heb, maar haarstrak beeld. En dat op meerdere boxen. Daarbij wijs ik geen vinger, maar contstateer ik slechts.

 

Gisterenavond tegelijkertijd mijn 10K (met oscam en kaart) en een XP1000 (met CI module) naast elkaar aan gehad, op twee poorten van dezelfde triple quad. En op de 10K regelmatig patat, terwijl het beeld op de XP strak bleef.

 

Ik denk ook dat je dingen door elkaar haalt. Die andere topic gaat over iemand die uitval heeft op alle H transponders. Dat heb ik helemaal niet (en ook nooit gezegd), het is net zo zeer een issue op beide polarisaties.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #57 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 May 2018 - 14:29

 

 

Ik denk ook dat je dingen door elkaar haalt. Die andere topic gaat over iemand die uitval heeft op alle H transponders. Dat heb ik helemaal niet (en ook nooit gezegd), het is net zo zeer een issue op beide polarisaties.

Ik haal helemaal geen dingen doorelkaar, je schreef een paar berichten hoger

 

WTF?

 

Ik zet met mijn ET10K weer aan vandaag, geen beeld op NPO1 HD (of welke andere M7 zender dan ook). Niet via mijn lokale TVV kaart (die prima gezien wordt), niet via de CD kaart in mijn slaapkamer box. Niet met CCcam, en ook niet met Oscam?

Dit moet/kan dan toch alleen een hardware (lnb cq kabel) probleem aan jou kant zijn?


Edited by Sagitarius, 15 May 2018 - 14:31.

73's

PE1AQZ


Re: Oscam svn11400-r0.0 #58 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 May 2018 - 14:33

Dan moet je de volgende post, een paar minuten later, ook lezen, daar in staat namelijk dat een reboot dat probleem op loste.

 

Dat probleem staat helemaal los van de rest van de discussie, dat had vast te maken met het feit dat de CI module ook in de 10K zat, op sommige boxen werkt een softcam + CI module tegelijk niet lekker.

 

Daarnaast zijn al mijn boxen test en develop boxen op zijn tijd, en dan is een flinke schop soms nodig om de boel weer in het gareel te krijgen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Oscam svn11400-r0.0 #59 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 15 May 2018 - 15:00

@Pluizebol

VTM zit op een transponder met de RTL4 5 7 Q2 Vier etc.

Hier geen probleem en wordt vaak bekeken.

Ik probeer wat mee te denken...frisse blik kan geen kwaad toch?

Voor nu heeft Wanwizard een punt en lijkt het een combinatie van factoren en de softcam zakt dan als eerstens door de ondergrens van de reserve aan signaalkwaliteitslimiet

 

Een frisse blik kan nooit kwaad en kan zelfs heel handig zijn


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Oscam svn11400-r0.0 #60 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 May 2018 - 16:44

Maar hebben jullie al eens geprobeerd het te testen met bv een heel oude pli versie (of ander image maker ik bedoel dan echt een oude versie pli 3 o 4 bv als die nog ergens zwerft)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users