Jump to content


Photo

Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #21 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 May 2018 - 11:18

Na updaten van de Ultimo 4k startte de box niet meer 'door'. Hij startte op in een soort standby-modus die niet met de afstandsbediening op te lossen was (zette de box in standby en weer 'on' maar er gebeurde niks)

 

Ik kwam erachter dat je via openwebif dan de box wel aan kunt krijgen. Daarna de box herstart en toen startte die wel gewoon goed door.

 

Overigens moet je 3x achter elkaar in een telnetsessie 'opkg update && opkg upgrade' doen anders update de decoder maar voor een gedeelte. Dit laatste viel me bij andere decoders ook op.

Ik heb dit eerder ook al gemeld dat de ontvanger blijft hangen na een online flash van rc-6.2 en nu weer met r6.2, gisteren nog gehad met mijn Zgemma h2h, na een harde reset startte hij wel door.


Edited by Sagitarius, 14 May 2018 - 11:20.

73's

PE1AQZ


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #22 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 May 2018 - 11:20

Het wordt tijd dat we meer testers gaan werven, zodat dit soort grappen eerder worden ontdekt. Met rond de 75 boxen zijn meer handjes nodig. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #23 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 14 May 2018 - 11:46

Waar kan ik me aanmelden als tester ?



Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #24 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 14 May 2018 - 11:56

Het wordt tijd dat we meer testers gaan werven, zodat dit soort grappen eerder worden ontdekt. Met rond de 75 boxen zijn meer handjes nodig. ;)

 

Bij mij liep alles tot nu toe vlekkeloos met mijn ET8K maar ik wil best mee helpen testen indien ik weet waaraan ik aandacht moet besteden tijdens een update en/of een flash.


Edited by pluizebol, 14 May 2018 - 11:56.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 May 2018 - 12:08

Zit in de pijpliijn.

 

Maar ik moet eerst even bijkomen van de laatste paar weken, dat heeft nogal een aanslag gepleegd op mijn toch al brakke gezondheid...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #26 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 14 May 2018 - 12:19

Kan dat update geen probleem zijn van te weinig geheugen?

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 May 2018 - 13:18

Nee. Wel van te weinig flash.

 

Er is een hele serie boxen (de oude ET's, de oude VU's, de XP1000, etc) die maar 128MB flash hebben. Als je een reeds werkende box hebt, en er dus zaken als plugins, picons, en weet ik veel wat al bij opgezet hebt, dan kun je ouf of space lopen bij een update. Maar dat probleem heb je dan wellicht ook na een flash + autorestore.

 

We zijn aan het kijken of de images kleiner kunnen, maar eenvoudig is anders.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 May 2018 - 14:20

Tja of net als bij Android dat je bepaalde applicaties naar een externe sd kunt verplaatsen, dat scheelt  toch een behoorlijke aanslag op je flash geheugen. ;)


Edited by Sagitarius, 14 May 2018 - 14:20.

73's

PE1AQZ


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #29 satjunk

  • Senior Member
  • 239 posts

+1
Neutral

Posted 14 May 2018 - 16:29

Tja of net als bij Android dat je bepaalde applicaties naar een externe sd kunt verplaatsen, dat scheelt  toch een behoorlijke aanslag op je flash geheugen. ;)

Ik draai pli in Multiboot en zo geen last van flash geheugen tekort..


VU+ Duo4K SE


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #30 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 14 May 2018 - 20:53

OK ik vond het al raar dat de et9x00 oude versie al eens aangaf dat er geen geheugen meer was.

Edited by cobus, 14 May 2018 - 20:53.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #31 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 May 2018 - 07:49

OK ik vond het al raar dat de et9x00 oude versie al eens aangaf dat er geen geheugen meer was.

De DM800se was bij mij de eerste waar ik dit probleem ervoer. Zodra ik picons probeerde was het ‘game over’. De 9x00 gaf in ieder geval nog ‘vreemde’ meldingen tijdens de installatie maar de al wel geplaatste picons konden niet gedéinstalleerd worden. Het maakte de box niet sneller. Handmatig de map picons verwijderen leverde in ieder geval weer een redelijk functionerende box op. En gisteren constateerde ik dat ook op mijn oude Vu Duo. Daar heb ik normaliter geen bijzondere zaken geïnstalleerd maar tijdens deze test wel.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Updaten gaat niet in 1 keer en na updaten start de box ook niet uit zichzelf door #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 May 2018 - 14:17

Momenteel hebben alle boxen met 128MB flash hier last van, de ET4000/5000/9000, de VU+ Uno, Solo en Duo, en de XP1000.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users