Jump to content


Photo

"Your encountered a software problem"

green screen encountered

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 MaggieJansink

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 15 May 2018 - 09:20

In het groene scherm op de dreambox800se staat your STB encountered a software problem. Please send the logfile? Hoe doe ik dat precies?

 



Re: "Your encountered a software problem" #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 20,163 posts

+144
Excellent

Posted 15 May 2018 - 11:04

Indien je een harddisk geplaatst hebt staan de crashlogs in de root van de harde schijf.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Een Dreambox DM 800-SE Verder nog een een VU+ duo met 500Gb harddisk + een VU+ Uno. + ook nog een Xtrend ET4000 en een Vu+ Zero erbij. Inmiddels heb ik ook nog een VU+ Duo2 erbij, een Vu+ Solo 4K, een Formuler F4, Xtrend ET10000, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en nog het e.e.a.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: "Your encountered a software problem" #3 WanWizard

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 41,562 posts

+662
Excellent

Posted 15 May 2018 - 12:31

En anders in /home/root.


Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Currently in active use: VU+Solo 4K (1xFBC, 2xS2), VU+Zero, Edision OS mini+, Amiko Viper 2TC, Zgemma H3.2TC, Zgemma H6

For testing purposes: XP1000, Formuler F1 (2xS2), Miraclebox Premium Micro (S2+C/T), ET7500 (S2), ET8500 (S2), Zgemma H2.H (S2+C), Zgemma H5.2TC, SAB TripleAlpha (S2+C/T), Galaxy 4K (FBC), VU Zero 4K, HD2400 (4xS2), ET10000 (4xS2), VU+Duo2 (1xS2), Edision OS nino


Re: "Your encountered a software problem" #4 40H3X

  • Senior Member
  • 2,725 posts

+94
Good

Posted 15 May 2018 - 14:37

Die komt ook vaak voorbij, dus er ook maar in https://wiki.openpli...eaks#Crash_logs


Hardware: Vu+ Uno 4k SE - Samsung HM500JI 500GB - Spycat Mini Plus - Vu+ Zero - Vu+ Duo - WD 1TB - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - NAS 3TB RAID 1
Software : OpenPLi 6.x - OSCam r11xxx - Settings van Hans


Re: "Your encountered a software problem" #5 WanWizard

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 41,562 posts

+662
Excellent

Posted 15 May 2018 - 14:47

Klein vautje aangepast: de root van de disk is /media/hdd, niet /, dat is de root van de flash.


Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Currently in active use: VU+Solo 4K (1xFBC, 2xS2), VU+Zero, Edision OS mini+, Amiko Viper 2TC, Zgemma H3.2TC, Zgemma H6

For testing purposes: XP1000, Formuler F1 (2xS2), Miraclebox Premium Micro (S2+C/T), ET7500 (S2), ET8500 (S2), Zgemma H2.H (S2+C), Zgemma H5.2TC, SAB TripleAlpha (S2+C/T), Galaxy 4K (FBC), VU Zero 4K, HD2400 (4xS2), ET10000 (4xS2), VU+Duo2 (1xS2), Edision OS nino


Re: "Your encountered a software problem" #6 40H3X

  • Senior Member
  • 2,725 posts

+94
Good

Posted 15 May 2018 - 15:48

Klein vautje aangepast: de root van de disk is /media/hdd, niet /, dat is de root van de flash.

Dank voor de edit ;)


Hardware: Vu+ Uno 4k SE - Samsung HM500JI 500GB - Spycat Mini Plus - Vu+ Zero - Vu+ Duo - WD 1TB - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - NAS 3TB RAID 1
Software : OpenPLi 6.x - OSCam r11xxx - Settings van Hans


Re: "Your encountered a software problem" #7 MaggieJansink

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 7 June 2018 - 11:07

Hello everybody,

Thank you all for your replies, but for me it's all acracadabra... Is there somewhere a tutorial or a step-by-step list what I need to do? I really need the box working. Every 20min it turns off.

 

Dank jullie allemaal voor je reacties, maar ik heb nog geen idee waar julli het precies over hebben. Bestaat er een soort van stappenlijst dat ik kan volgen dat me precies vertelt wat ik moet doen? Ik heb de box echt nodig. Dank je wel.



Re: "Your encountered a software problem" #8 40H3X

  • Senior Member
  • 2,725 posts

+94
Good

Posted 7 June 2018 - 11:19

Kijk eens in de wiki  https://wiki.openpli.org/Main_Page

en voor de crash.log hier https://wiki.openpli...eaks#Crash_logs


Hardware: Vu+ Uno 4k SE - Samsung HM500JI 500GB - Spycat Mini Plus - Vu+ Zero - Vu+ Duo - WD 1TB - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - NAS 3TB RAID 1
Software : OpenPLi 6.x - OSCam r11xxx - Settings van Hans


Re: "Your encountered a software problem" #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 1,699 posts

+20
Neutral

Posted 7 June 2018 - 15:10

De crashlog hier posten kan een eind helpen..
Vaak helpt ook het terugvolgen van wat je recentelijk met de box hebt gedaan.. Nieuwe plugin geïnstalleerd, nieuwe skin uitgeprobeerd?
Een TeamViewer sessie wil ook nog wel eens helpen..
VU+ Solo SE v2 Optus NZ




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users