Jump to content


Photo

Enigma crash op VU+ UNO 4k SE

crash enigma2

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #21 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,399 posts

+394
Excellent

Posted 24 May 2018 - 20:22

Nee hoor, het was correct begrepen en excuses is echt niet nodig. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #22 charly_s

  • Member
  • 21 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2018 - 13:47

Hoi,

 

afgelopen vrijdag de laatste versie geinstalleerd, maar gisteren (Woensdag) bleef Enigma weer hangen na zender wisseling.

 

Helaas geen logfile aanwezig.

 

Met SSH een reboot gegeven, en daarna werkte alles weer. Er waren wel 2 opnames op dat moment bezig, en timeshift stond ook aan.

 

Is het ook mogelijk om Enigma opnieuw op te starten zonder een reboot te geven?

 

Wat ik me van de vorige keer kan herinneren, is dat er een process enigma bleef draaien, die ik niet kon afsluiten.

 

Na een reboot was het process uiteraard wel weg.



Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #23 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,399 posts

+394
Excellent

Posted 31 May 2018 - 15:24

Iets soortgelijks ervaar ik ook op de Ultimo 4k en kan er mijn vingers helaas niet achter krijgen.
Ook meerdere opnames actief en init 4 && init 3 lost het niet op. Enkel een reboot. Ik heb de luxe dat ik kan switchen naar Develop maar dat brengt natuurlijk geen oplossing. Probeer jij eens zodra het opnieuw gebeurt met Telnet in te loggen en het commando df -h in te geven en de reactie hier te posten?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #24 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 31 May 2018 - 15:58

Ik heb hier als hoofdontvanger de Ultimo 4k in gebruik met kabel en sat. Er lopen geregeld verschillende opnames tegelijk en dan wordt er ook nog tegelijk gekeken en ik ervaar deze problemen niet.

 

Het enige wat er hier thuis nagenoeg niet wordt gebruikt is de timeshift functie. Dus misschien dat dat dan net het verschil maakt ?



Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #25 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,399 posts

+394
Excellent

Posted 31 May 2018 - 16:02

Auto timeshift gebruik ik hier niet. Ik bekijk wel lopende opnames wat formeel ook timeshift is.
Maar als ik zap is dat uiteraard niet het geval. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #26 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 31 May 2018 - 16:33

Ik heb laatst iets gelezen dat iemand bezig is de timeshift er volledig uit te slopen een opname van te maken... die je meteen afspeeld en pauzeert...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 8 June 2018 - 12:23

Als nou de eerstvolgende die dit heeft even een dmesg output post, dan weten we tenminste wat, ipv speculeren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users