Jump to content


Photo

Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 13:58

Vandaag een Xsarius Pure SE geflashed met de laatste PLI (23-5).

 

Wat opvalt is dat bij het starten de taalkeuze als een flits in beeld komt en dan springt de wizard direct door in het engels naar de AV instellingen.

 

Ik heb daarop een paar andere PLI's geprobeert; alles na 19-5 geeft dit probleem.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 23 May 2018 - 14:05

Pas geleden nog gedaan... Na het taal selecteren wordt enigma2 gewoon in de goede taal herstart.... Na het herstarten komt hij inderdaad in de AV instellingen....


Edited by littlesat, 23 May 2018 - 14:05.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 14:36

Je kunt bij de wizard geen taal meer installeren, die slaat hij over. Alleen die van de 19e geeft die optie nog.

 

Wat verder opvalt is dat vanaf de 20e de image ineens 10mb groter is geworden.. wellicht dat dat ermee te maken heeft ?


Edited by Dimmie, 23 May 2018 - 14:40.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 23 May 2018 - 14:48

Net gestest... Hier geen enkel probleem...????? Vreemd...

Is het een Xsarius specifiek probeem???


Edited by littlesat, 23 May 2018 - 14:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 14:59

Dat denk ik, met andere decoders ben ik het niet tegen gekomen.

 

Ik meld ook in dit topic dat het gaat om een Xsarius Pure SE.

 

Ik heb eerst de laatste geflashed, zag het probleem en toen ben ik steeds 1 datum eerder gaan flashen en daar is uit gekomen dat deversie van de 19e dat probleem niet heeft.

 

Wat ook opvalt is dat als je vanaf de 19e dan vervolgens upgrade, er een package (iets met xsarius-hbbtv) een error geeft. Herstart je vervolgens de box dan komt die error ook niet meer terug als je weer gaat updaten.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 23 May 2018 - 15:15

Xsarius en Qviart heeft op hun mipsel boxen ongelofelijk zitten %&^$&%$ met gstreamer en hbbtv, dan heeft me dagen (en nachten) werk gekost om dat weer aan de praat te krijgen. De aanwezigheid van die plugin kan best de 10Mb verklaren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #7 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 15:17

Ok maar dat verklaard dan niet dat wizard probleem. Ik zal zo eens testen op een Xsarius Fusion HD SE, kijken wat er gebeurt.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 23 May 2018 - 15:22

Hier zojuist ook verschillende modellen (Xsarius + Vu+) geflasht met een image van de 20e, maar geen echt probleem kunnen vinden wat ook maar lijkt op datgene waar jij naar refereert. 

N.a.v. jouw specifieke melding heb ik ook even een PureHD se getest met een image van de 22e. Niets van dit probleem bemerkt. Wel andere minor issues maar niet gerelateerd.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 23 May 2018 - 15:24

Wat ik wel geconstateerd heb is dat de autodiseqc op deze box slecht werkt. Astra 3 werd niet 'gezien'. Vervolgens handmatig erin gezet en gewoon werken.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 15:30

Autodiseqc geeft op wel meer boxen problemen, Zgemma bijvoorbeeld vind haast nooit de 13e. Zet je hem er handmatig in dan werkt het gewoon.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #11 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 15:31

Zojuist een Xsarius Fusion HD SE geflashed > zelfde probleem.

 

Nog een paar andere Pure HD se's geflashed met image van de 23e > zelfde probleem

 

@frenske: raar verhaal dat jij dat niet constateerd, ik heb nu 3 verschillende pure hd se's getest, allemaal datzelfde probleem.


Edited by Dimmie, 23 May 2018 - 15:32.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 15:38

Op de fusion hd se gaat het overigens iets anders 'fout', namelijk zo:

- na flashen herstart de box

- in een flits zie je de taalkeuzes, dan gelijk weer het bootlogo eroverheen

- als je nu omhoog/omlaag gaat (pijltjes op de ab) dan komen de talen tevoorschijn regel voor regel, m.a.w. het lijkt wel of het bootlogo er overheen is gezet ?

- je kunt nu dan wel de taal selecteren



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 23 May 2018 - 15:41

Het enige wat ik constateer is dat de AB erg ‘gevoelig’ lijkt in de setupwizard. Ik zal straks de image van de 23e flashen.
Het gaat mij te ver om er een filmpje van te maken maar neem maar aan dat mijn constatering juist is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 15:49

De nieuwe AB's die erbij zitten werken gewoon normaal, niet overgevoelig ofzo. Ik vermoed dat jij nog met het oude model afstandsbediening test ?



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 15:54

Collected errors:
 * opkg_download_backend: Failed to download http://downloads.ope...26_mips32el.ipk, wget returned 1.
 * opkg_install_pkg: Failed to download enigma2-plugin-extensions-hbbtv. Perhaps you need to run 'opkg update'?
 * check_data_file_clashes: Package opera-dumpait wants to install file /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/HbbTV/dumpait
        But that file is already provided by package  * xsarius-opera-dumpait



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 23 May 2018 - 15:56

De nieuwe AB's die erbij zitten werken gewoon normaal, niet overgevoelig ofzo. Ik vermoed dat jij nog met het oude model afstandsbediening test ?

Yep.

HBBTV geeft nog problemen. Met dank aan de fabrikant. Er zijn diverse wijzigingen geweest in de BSP maar zonder het gewenste resultaat.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 23 May 2018 - 16:00

Ik heb gezien dat ze mijn PR hebben afgewezen (https://github.com/p...ius.pli5/pull/7), en zelf wat hebben gesleuteld. Dus ze hebben een werkende oplossing vervangen door eentje die niet werkt. :(

 

Er moet dus weer iemand een schop hebben...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 May 2018 - 17:47

Ik heb gezien dat ze mijn PR hebben afgewezen (https://github.com/p...ius.pli5/pull/7), en zelf wat hebben gesleuteld. Dus ze hebben een werkende oplossing vervangen door eentje die niet werkt. :(

 

Er moet dus weer iemand een schop hebben...

 

Leuk he , zo'n hobby  ;)  Wel belachelijk dat als je er zoveel werk in steekt dat ze het dan afwijzen en er dan niet-werkende troep voor terug zetten, lijkt me niet echt motiverend.

 

Maargoed, dat hbbtv is een ander verhaal dus als het probleem waarvoor ik dit topic heb geopend. Zou daar in ieder geval nog naar gekeken kunnen worden ? Want als mensen nu flashen dan gaat dat dus fout.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 23 May 2018 - 18:07

Probleem blijft dat blijkbaar Frenske het niet kan reproduceren. Ik ben er zelf 3 weken tussenuit, dus op mij moet je niet (veel) rekenen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 23 May 2018 - 18:51

Ik kijk zo de laatste image nog even na.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users