Jump to content


Photo

Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #21 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 23 May 2018 - 19:16

Zojuist ook even de PureHD se geflasht met de image van vandaag en daar gaat inderdaad het e.e.a. fout. Uiteindelijk kom ik wel in de wizard terecht maar er gaat daadwerkelijk v.w.b. de taalselectie het e.e.a. fout. Ik heb hem nu vers geflasht vanaf USB stick en niet met de online flash zonder restore. Ook daar ging er het e.e.a. mis. Deze image kan m.i. daadwerkelijk beter verwijderd worden want hier is nog werk te verrrichten. Heel veel kan er niet gewijzigd zijn. De ontwikkelaars zullen dat haarfijn kunnen aangeven.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #22 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 May 2018 - 00:56

Fijn dat je het nu ook gezien hebt. Ik begon al te twijfelen dat al die boxen defect waren...  ;)



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #23 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 May 2018 - 11:36

Wat niet handig is, is dat de enige goed werkende image (van de 19e) nu weg is gehaald bij de downloads en er alleen nog 'verkeerde' online staan om te downloaden.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 24 May 2018 - 12:05

Hebben alleen de Xsariussen dit, of ook andere boxen? Met andere woorden, is het de BSP update van de 19'e, of de Enigma aanpassingen aan de installwizard van de 18e?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 24 May 2018 - 12:54

Aanpassing van de installwizard kan het bijna niet zijn... Want na de taal krijg je eerst de AV/instellingen, dan de overscanwizard, dan nog een wizard vraag of je door wilt wizzeren en dan komt de netwerk check pas....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #26 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 May 2018 - 13:22

@wanwizard: voor zover ik weet alleen de Pure hd se en de fusion hd se. Bij andere merken (vu, zgemma) ben ik dit niet tegen gekomen. Ik heb verder geen andere types van Xsarius hier staan dus die heb ik niet kunnen testen.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 24 May 2018 - 13:57

Blijkbaar hebben ze nu toch na wat schoppen mijn PR gemerged, ik zal 'm pushen naar develop maar kan het alleen op vakantie zelf niet testen (geen buildserver mee in de rugzak ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #28 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 May 2018 - 14:56

Dat je op je vakantie nog zo actief bent op het forum.. ik doe het je niet na  ;)



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 24 May 2018 - 15:02

Blijkbaar hebben ze nu toch na wat schoppen mijn PR gemerged, ik zal 'm pushen naar develop maar kan het alleen op vakantie zelf niet testen (geen buildserver mee in de rugzak ;)).


O, dus de tamtam heeft gewerkt? ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #30 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 24 May 2018 - 15:09

Rooksignalen "mijn deken staat in brand" ;) :D :P


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #31 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 26 May 2018 - 19:12

Zojuist weer getest met de laatste image versie > probleem zit er nog steeds in.

 

Op de 1 of andere manier zet ie het bootlogo over het taalselectiescherm heen. Dus je ziet in een flits het taalselectiescherm en that's it.

 

Deze image kan m.i. daadwerkelijk beter verwijderd worden want hier is nog werk te verrrichten.

 

Helemaal mee eens. Gewoon de image van de 19e weer online zetten, die heeft dit probleem niet.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 26 May 2018 - 19:57

Over welke boxen gaat dit allemaal?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #33 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 26 May 2018 - 20:07

Waarvan ik het weet (wat ik kan testen): Xsarius Pure HD SE en Xsarius Fusion HD SE.

 

Probleem treed op als je een schone flash doet via de usb methode.


Edited by Dimmie, 26 May 2018 - 20:08.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 27 May 2018 - 10:36

Ok. Ik heb voor de fusions en de pure's alle 6.2's offline gehaald, en die van de 19e terug gezet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #35 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 27 May 2018 - 17:17

Goed geregeld :)



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #36 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 27 May 2018 - 20:26

Valt nu nog iets anders op. Bij updaten vanaf de 19e komt de Operabrowser en Youtube TV niet mee. De images die hiervoor online stonden van na de 19e hadden dat er ineens inzitten en dat kon vanuit het pluginmenu niet verwijdert worden. Dus ook daar lijkt iets structureel verandert nu ?



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 27 May 2018 - 20:32

Volgens mij zijn dat de VU+, en horen die er helemaal niet op. Dat ze er wel in stonden kan ook wel te maken hebben met BSP gestuntel van Dags.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #38 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 27 May 2018 - 21:18

Na nog wat doortesten kom ik nog tot het volgende:

 

Iedereen die een 'verkeerde' image van de 20e of later heeft geflashed zal zn box moeten herflashen omdat daar ineens de Opera Webbrowser en Youtube TV in zat. Ook na updaten van die images verdwijnen die Opera Webbrowser en Youtube TV niet. Deze images blijven dat probleem met de taalselectie houden en na alles inrichten en herstarten gebeurt hetzelfde met de Overscan Wizard, die zie je dan in een flits en het bootlogo wordt er dan weer overheen gezet. Ook zie je dan als je door het menu heen gaat, af en toe een flits, net alsof iets dat bootlogo er weer overheen wil zetten.

 

Iedereen die al een image van de 19e of eerder had en gewoon via het menu heeft geupdate, heeft die Opera webbrowser en die Youtube tv niet als update gekregen maar kreeg die HBBTV foutmelding bij het updaten. M.a.w. deze gebruikers hebben die rotzooi dus niet binnen gehaald en daarbij zijn deze problemen er ook niet.


Edited by Dimmie, 27 May 2018 - 21:20.


Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #39 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 May 2018 - 02:12

Nog wat verder getest met de image van de 24e die offline is gehaald: Als je na het installeren de Hbbtv verwijdert (moet middels een force removal) en je hertstart de box dan zijn de problemen weg. Ook ben je dan gelijk verlost van Opera Webbrowser en Youtube TV.

 

M.a.w. die hbbtv plugin die erin zat vanaf de 20e veroorzaakt alle ellende.



Re: Wizard probleem taalselectie recente OpenPLI #40 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 28 May 2018 - 06:44

Zit HbbTV dan vast in het image? Die hoort los te zitten ook opera??? Kan me voorstellen dat eea mis kan gaan als de flash ram vol zit als de config niet weggeschreven kan worden....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users