Jump to content


Photo

Opnemen van een Stream

IPTV

  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 29 May 2018 - 10:36

Goedemorgen,

 

Ik heb ooit hier ergens in een topic gelezen dat voor het opnemen van een stream er 2 streams geopend worden.

 

Ik kan het topic niet meer vinden, om het aan de poster te vragen, maar mijn vraag is eigenlijk klopt het dat je voor het opnemen van een stream 2 streams gebruikt; ook als het een opname betreft en je naar een andere zender kijkt... en hoe zit het met het gebruik van de tuners? werkt dat ook zo?

 

Ik kan weliswaar streams opnemen maar sinds kort niet langer meer dan 10 tot 30 minuten... 

 

 

 

 



Re: Opnemen van een Stream #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 29 May 2018 - 15:05

De twee streams gaat over 1 kijken, 1 opnemen. Met tuners speelt dat niet.

 

De STB is ontworpen voor DVB ontvangst, dus alles rond tuners gebeurt in hardware, in de chip. Streams zijn er maar in software "bijgepakt" en daarbij zijn er flink wat beperkingen. Het is niet voor niks dat we stellen dat je voor streaming beter een streaming doosje kunt kopen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnemen van een Stream #3 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 30 May 2018 - 09:10

Hoi Wanwizard,

 

Bedankt voor je antwoord!

Volgens mij is het kijken naar een stream vergelijkbaar met het kijken van een opname en dat gaat steeds beter... vandaar dat ik me afvroeg wat er veranderd was want mijn stream opnames zijn sinds mei regelmatig incompleet.



Re: Opnemen van een Stream #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 30 May 2018 - 10:11

Voor een gebruiker wellicht, technisch gezien werkt het compleet anders.

 

Opnames (en DVB ontvangst) wordt volledig in hardware, in het chipset, verwerkt. Streams (die niet DVB compliant zijn) worden in software verwerkt, door gstreamer, die ze moet converteren naar iets wat de hardware snapt.

 

Stream leveranciers zijn continue bezig met het introduceren van nieuwe technologieen, andere codecs, etc, dus het kan best zijn dat gstreamer op een bepaald moment achter loopt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: IPTV

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users