Jump to content


Photo

HbbTV

HbbTV

  • Please log in to reply
90 replies to this topic

Re: HbbTV #41 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 June 2018 - 16:13

HbbTV wordt net zo’n zeperd als OUG. Zodra de content aanbieder door heeft dat het open box werkt wordt er wat veranderd waardoor het niet meer werkt. Ik doe er niet meer aan mee. Ik doe wel zonder.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HbbTV #42 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 June 2018 - 18:26

HbbTV wordt net zo’n zeperd als OUG. Zodra de content aanbieder door heeft dat het open box werkt wordt er wat veranderd waardoor het niet meer werkt. Ik doe er niet meer aan mee. Ik doe wel zonder.

Het interesseert ons toch niets of jij het een zeperd vind of dat het niets wordt, ts wil het gewoon HbbTv op zijn ontvanger of dat nu een open box is of niet HbbTv is een gestandaardiseerd formaat en werkt op de meeste e2 ontvangers, op mijn 3 xtrends en mijn Zgemma werkt het iig prima net als op mijn Philips UHD smart tv.


73's

PE1AQZ


Re: HbbTV #43 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 23 June 2018 - 18:39

HbbTV is in Duitsland anders een groot succes.. Succes wordt gemaakt door de content aanbieders.. En aangezien de providers terughoudend zijn en liever hun eigen systeem gebruiken is het in Nederland enigszins beperkt uitgevoerd.. De Uitzending gemist optie voor de NPO zenders werkt iig prima..


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: HbbTV #44 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 23 June 2018 - 18:44

In Nederland doet hij het alleen bij de NPO... SBS is er mee gestopt en RTL heeft er nog nooit aan meegedaan. Die laatste verdiend het liefste aan Videoland....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HbbTV #45 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 June 2018 - 18:47

HbbTV gestandaardiseerd? Hoe kom je op dat idee? De providers klussen maar raak. Niks standaard. Wellicht gedefinieerd en gedeponeerd maar eraan houden? Ho maar. Wat de Duitsers betreft geef ik je gelijk. Die houden zich ook aan de standaard. Probeer hetzelfde op de NPO en RTL en je wordt getrakteerd op vastlopers of GSOD. Een werkende HbbTV op de DM525 geeft op NPO een verbindingsfout en op RTL een GSOD.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HbbTV #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 June 2018 - 20:33

De vraag is of dat aan de content ligt, of aan een niet volledige implementatie...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HbbTV #47 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 June 2018 - 20:48

HbbTV gestandaardiseerd? Hoe kom je op dat idee? De providers klussen maar raak. Niks standaard. Wellicht gedefinieerd en gedeponeerd maar eraan houden? Ho maar. Wat de Duitsers betreft geef ik je gelijk. Die houden zich ook aan de standaard. Probeer hetzelfde op de NPO en RTL en je wordt getrakteerd op vastlopers of GSOD. Een werkende HbbTV op de DM525 geeft op NPO een verbindingsfout en op RTL een GSOD.

Tja op een VU misschien maar op mijn 3 Xtrends en Zgemma loopt het tateloos goed, maar in jouw ogen is er kennelijk niets goed. :mellow:

Zelfs Ziggo ondersteund HbbTv terwijl die nog een eigen platform ernaast hebben.


73's

PE1AQZ


Re: HbbTV #48 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 June 2018 - 21:04

VU+SoloSE V2
VU+Zero 4K
DM525 met OS2.5
DM920 met OS2.5
HbbTV NPO werkt niet
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HbbTV #49 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 June 2018 - 21:38

Tja nu noem je ook een paar B merken. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: HbbTV #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 23 June 2018 - 22:12

Bovendien, @mimisku verkondigd altijd dat hij geen OpenPLi gebruikt maar iets anders, dus de vraag is dan ook maar in hoeverre zijn ervaringen hier relevant zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HbbTV #51 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 June 2018 - 22:42

Als HbbTV zo standaard is als menigeen hier beweerd dan zou de image niets uit mogen maken. Ik gebruik meerdere images die qua HbbTV allemaal prima werken op de Duitsers maar dus niet op de NPO. Dat zegt m.i. niets over het gebruikte image maar over de implementatie HbbTV. OpenATV, DreamOS 2,5, VTI allemaal niet goed.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HbbTV #52 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 24 June 2018 - 00:16

Als HbbTV zo standaard is als menigeen hier beweerd dan zou de image niets uit mogen maken. Ik gebruik meerdere images die qua HbbTV allemaal prima werken op de Duitsers maar dus niet op de NPO. Dat zegt m.i. niets over het gebruikte image maar over de implementatie HbbTV. OpenATV, DreamOS 2,5, VTI allemaal niet goed.

Onzin, er is wel degelijk onderscheid in gebruikte sources, verdiep je maar eens in bouwprocessen voordat je meer ongefundeerde uitspraken gaat doen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HbbTV #53 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 24 June 2018 - 09:30

Zou wel willen, maar heb geen Python/C++ ervaring. Alleen 650x/680x/Z80 en Pascal. C++ is voor mij net Russisch/Chinees. Kan alleen op eindgebruikerniveau reageren.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HbbTV #54 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 June 2018 - 09:37

HbbTV is een standaard, geen implementatie. Dat zou genoeg moeten zeggen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: HbbTV #55 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 24 June 2018 - 09:41

Nogmaals: als het een standaard is zou het dus ook altijd moeten werken. Dus..... of de programmeurs kunnen het niet of men houdt zich dus niet aan die standaard. Want als eindgebruiker merk ik dus dat het niet werkt. Nu jullie weer.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HbbTV #56 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 24 June 2018 - 09:54

Veel HbbTVs die door de leveranciers 'aangeleverd' worden voldoen idd niet aan de 'standaard'... vandaar dus ook alle problemen. Zelfs met de manier van 'bouwen' zijn ze al niet 'standaard'... daarom zijn er ook 'telkens' problemen mee....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: HbbTV #57 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 June 2018 - 11:20

HTML is ook een standaard (net als HbbTV), en toch werkt elke browser weer net iets anders (of net niet, net als een HbbTV browser).

 

Zoals Erik al schrijft, je moet standaard en implementatie niet door elkaar halen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HbbTV #58 ims

  • PLi® Core member
  • 13,623 posts

+212
Excellent

Posted 24 June 2018 - 11:42

I am using 3 hbbtv application (OpenOpera, HBBTV, QtHbbtv) and they have small diferences in displaying (and in speed ...an incredibly long start qthbbtv on 2x1700MHz ARM box) ... but biggest issues are created by hbbtv creators in TV companies, imho..Fortunately, i have no problems with hbbtv on services in our country...


Kdo nic nedělá, nic nezkazí!

Re: HbbTV #59 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 24 June 2018 - 11:55

In elk geval (welke uitleg je er ook aan geeft) werkt het bij mij dus gewoon op een 5-tal verschillende ontvangers niet. Ik ga er ook niet meer op wachten. Ik heb het vaarwel gezegd en vind het dus gewoon een zeperd. Ondanks standaard, bla bla, moet werken.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: HbbTV #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 24 June 2018 - 11:56

HbbTV is an extension on HTML, which introduces new HbbTV specific tags. Which is why you need a browser with a plugin that can process those tags.

 

Which means you have a few potential issues:

  • the HTML browser the vendor picked might not be 100% compatible with the HTML it needs to process
  • the provider might use some non-standard HTML to is not 100% supported on all browsers used by vendors
  • The vendors HbbTV plugin for the browser might not cover the HbbTV standard 100%, of have some quirks
  • The providers HbbTV solution in their own hardware might have some quicks, and the providers codes for that

Again, you may compare it with regular HTML, how many websites have "if IE then..." to make sure their site works on IE as well as other browsers?

 

(in English for IMS)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: HbbTV

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users