Jump to content


Photo

Caiway IPTV

Caiway IPTV

  • Please log in to reply
39 replies to this topic

Re: Caiway IPTV #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 June 2018 - 21:00

Zullen we dit welles nietes spelletje even skippen en overgaan op de essentie van dit topic?
Hier is de topic-starter echt niet mee geholpen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Caiway IPTV #22 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2018 - 21:25

Dat valt nog te bezien Tech of topic starter hier niets aan heeft, als members zoals @mimisiku blijven beweren dat je via glasvezel analoge/digitale tv hebt zou ts kunnen denken er is nog hoop dat ik mijn VU's toch kan blijven gebruiken voor glasvezel( iptv). :mellow:


Edited by Sagitarius, 3 June 2018 - 21:26.

73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #23 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 June 2018 - 21:33

Ik zal erover ophouden alhoewel het zeer raar is dat mimisiku nog steeds niet uitlegt waar er over analoog signaal wordt gesproken. Voor zover ik weet helemaal nergens. Er wordt uitsluitend gesproken over signaal via de coax wat met een digitale ontvanger gekenen kan worden, m.a.w. digitaal signaal dus.

 

Waarom mimisiku er analoog bij verzint is voor mij een compleet raadsel. En inderdaad zoals sagitarius zegt, krijg je als members als mimisiku dit soort dingen blijven beweren die dus helemaal niet zo zijn een totaal vertekend beeld en wordt dus de TS helemaal verkeerd geïnformeerd.


Edited by Dimmie, 3 June 2018 - 21:34.


Re: Caiway IPTV #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 June 2018 - 21:56

Er zijn een heleboel glasvezelproviders die uit hun glasvezelmodem coax met DVB-C afleveren, ik weet minstens 1 OpenPLi lid die dat heeft. Er daar werken de boxen prima op (als ze maar kabeltuners hebben. ;)).

 

Maar dat is dus iets heel anders dan IPTV (zoals KPN etc het levert), want dan komt het op de ethernet poort van je glasvezelmodem binnen (al dan niet op een apart VLAN).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Caiway IPTV #25 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 June 2018 - 22:01

Dat klopt, voor zover ik weet kunnen alle service providers van 'glashart media', dat leveren. Dus bijvoorbeeld Telfort.



Re: Caiway IPTV #26 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 June 2018 - 08:24

Er zijn een heleboel glasvezelproviders die uit hun glasvezelmodem coax met DVB-C afleveren, ik weet minstens 1 OpenPLi lid die dat heeft. Er daar werken de boxen prima op (als ze maar kabeltuners hebben. ;)).

 

Maar dat is dus iets heel anders dan IPTV (zoals KPN etc het levert), want dan komt het op de ethernet poort van je glasvezelmodem binnen (al dan niet op een apart VLAN).

Maar dit draadje van @satprutser gaat over provider ''glasvezel buitenaf'', en provider Caiway levert geen dvb-c of analoog op de glasvezel daar, die werken met een interactieve tv ontvanger (iptv) zoals op onderstaande afbeelding. En die werkt niet op zijn VU's. ;)

 

 

Kamai+500+%28Front+Left%29.jpg


Edited by Sagitarius, 4 June 2018 - 08:26.

73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 June 2018 - 15:15

Nee, dan houdt het inderdaad op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Caiway IPTV #28 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 5 June 2018 - 13:51

Bij ons speelt nu precies dezelfde discussie. Echter hebben ze bij ons 3 jaar geleden ADSL omgezet naar VDSL en sindsdien (1,78 Mit naar 35 Mbit)  heb ik de behoefte niet meer om naar glasvezel om te gaan. Ik vond het zenderaanbod/pakketten bij Caiway en Delta waardeloos.



Re: Caiway IPTV #29 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 June 2018 - 17:22

Bij ons speelt nu precies dezelfde discussie. Echter hebben ze bij ons 3 jaar geleden ADSL omgezet naar VDSL en sindsdien (1,78 Mit naar 35 Mbit)  heb ik de behoefte niet meer om naar glasvezel om te gaan. Ik vond het zenderaanbod/pakketten bij Caiway en Delta waardeloos.

En welk tv aanbod (provider) heb je dan nu met VDSL?


Edited by Sagitarius, 5 June 2018 - 17:23.

73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #30 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 6 June 2018 - 10:17

 

Bij ons speelt nu precies dezelfde discussie. Echter hebben ze bij ons 3 jaar geleden ADSL omgezet naar VDSL en sindsdien (1,78 Mit naar 35 Mbit)  heb ik de behoefte niet meer om naar glasvezel om te gaan. Ik vond het zenderaanbod/pakketten bij Caiway en Delta waardeloos.

En welk tv aanbod (provider) heb je dan nu met VDSL?

 

 

Canaal digitaal ;). Ik wil geen IP tv te duur en te karig. Ik merk dat ik heel erg veel naar de Britse FTA zenders kijk, die biedt geen enkele aanbieder aan in NL. En om twee kastjes er op na te houden voel ik ook weinig voor.

 

Met de migratie naar VDSL heb ik aan het begin veel gezeur gehad (leve netwerkbeheerder KPN :@) maar toen dat eenmaal up en running was werkt het perfect. Ik betaal voor 8 Mbit en krijg er 35. Ik ga geen slapende honden wakker maken.

 

Met Glasvezel buitenaf was het goedkoopste abonnement 60 euro per maand (incl lijnhuur) voor kaal 100 Mbit internet. Dat is het me niet waard, zeker niet als er over een paar jaar 5G aan komt. Ook zou ik dan overal ethernet moeten gaan leggen voor de extra ontvanger, hetgeen in mijn groeiringenhuis niet makkelijk is. Coax ligt er al. Ik heb ook nog eens pas een nieuwe Vu Uno 4K gekocht en die wordt dan samen met mijn DM8000 dan ook nutteloos. Sommetje is gauw gemaakt dan.

 

Verder is mij ter ore gekomen dat Ziggo klanten tegenwoordig al niet meer reclames door kunnen spoelen van hun opnames (en dat die vervallen na een bepaalde tijd) en ik voel er vrij weinig voor dat een provider zoveel grip heeft achter de voordeur heeft, maar dat is wellicht een andere discussie. Kans is groot dat andere providers snel gaan volgen.



Re: Caiway IPTV #31 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 6 June 2018 - 17:44

..............................zeker niet als er over een paar jaar 5G aan komt. Ook zou ik dan overal ethernet moeten gaan leggen voor de extra ontvanger, hetgeen in mijn groeiringenhuis niet makkelijk is.

 

Verder is mij ter ore gekomen dat Ziggo klanten tegenwoordig al niet meer reclames door kunnen spoelen van hun opnames (en dat die vervallen na een bepaalde tijd) en ik voel er vrij weinig voor dat een provider zoveel grip heeft achter de voordeur heeft, maar dat is wellicht een andere discussie. Kans is groot dat andere providers snel gaan volgen.

 

Nou Ziggo op een e2 ontvanger werkt nog prima hoor ik kan doorspoelen wat ik wil :lol:

En dat 5G netwerk komt er de eerste jaren niet, ik zag gisteren een reportage over 5G die komt er voorlopig niet want de Nederlandse veiligheids dienst gebruik de 5Ghz frequentie voor hun schotels in Burem (Friesland). Ze willen dit station verplaatsen naar het buitenland maar dat zal wel op veel bezwaar stuiten bij de Nederlandse overheid.

KPN had al gedreigd dat ze gauw werk moesten maken van de uitol van het 5Ghz netwerk omdat ze snel moeten investeren in 5Ghz infrastructuur.


73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #32 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 7 June 2018 - 08:02

Ik heb nog maar eens effe gegoogled en het blijkt om het terugkijken van uitzendingen via de EPG te gaan waar je niet kan spoelen. Niet bij eigen opnames.

 


is neit alleen bij telfort. Heb hetzelfde bij caiway glasvezel. Een opgenomen uitzending kan ik gewoon doorspoelen en terugspoelen zoveel ik maar wil. Als ik kies om een uitzending die bezig is vanaf het begin af te spelen, is de mogelijkheid er niet om dit vooruit te spoelen. Het grote verschil daarin is, is dat ik bij de eerste mogelijkheid eerst de gehele uitzending opneem op mijn harde schijf en ik die vervolgens lokaal bekijk. Bij de 2e mogelijkheid wordt er niets op mijn harde schijf opgeslagen, maar wordt de uitzending vanaf het begin gestreamd vanaf de servers van caiway.

 

bron: https://radar.avrotr...ic.php?t=169229



Re: Caiway IPTV #33 SimonLeBon

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 25 October 2018 - 22:24

Opnames in Replay TV van Ziggo en gepauzeerde uitzendingen kunnen niet vooruitgespoeld worden (wel terug) om de reclames te skippen, dat speelt vooral bij de commerciële zenders, bij de publieke zenders is dit vaak geen probleem.

Als de opnames op de interne harde schijf in de Horizon Box/MultimediaboxXL/Humax etc staan, dan kun je wel vooruitspoelen. 

 

Om weer even naar het onderwerp van de TS te gaan;

 

Je geeft aan dat je keuze hebt uit meerdere providers.

Hier in Ridderkerk wordt (als genoeg mensen intekenen) ook glasvezel gelegd (E-Fiber) en zal er keuze zijn uit diverse providers. 

Bijna alle providers leveren uitsluitend IPTV met STB's en daar ben ik geen voorstander van. Opnames staan dan in de cloud, dus beperkte houdbaarheid en geen internet, geen TV.
Gelukkig is er één provider die ook DVB-C levert via een coax-aansluiting op het glasvezelmodem. Dat ziet er zo uit:

 

trined-aansluitschema.png

bron:Trined

 

Groot voordeel hiervan is dat je een DVB-C tuner in je ontvanger kunt prikken en eigenlijk alles bij hetzelfde blijft. Dus gewoon opnemen en terugkijken wanneer (en hoe) je maar wilt.

 

Misschien kun je bij de andere providers informeren of zij misschien TV via coax kunnen aanbieden.

Ik heb een kennis in Gouda en daar is het ook mogelijk (ook Caiway) en volgens mij bij een kennis in Krimpen a/d/ IJssel is de situatie hetzelfde, maar weet ik niet helemaal zeker.

CI-module/kaart voor eventuele extra pakketten kunnen in de TV/ontvanger gestopt worden.

 

En dan nog een tip voor de satellietontvangst; sommige tv's hebben ook een DVB-S ontvanger, dan kun je toch nog naar de Britse (en vele Duitse) zenders kijken. De VU+ zijn volgens mij wel redelijk makkelijk te verkopen.



Re: Caiway IPTV #34 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 October 2018 - 10:33

Gelukkig is er één provider die ook DVB-C levert via een coax-aansluiting op het glasvezelmodem

 

Tja maar dat is SD troep wat er uit dat dvb-c glavezel modem komt (heb ik hier ook bij Telfort glasvezel) en maar 3 zenders in HD daar zit ts vast ook niet op te wachten.


73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #35 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2018 - 14:00

Ik zit in dezelfde situatie als satprutser. Ook hier wordt in het buitengebied glasvezel aangelegd door glasvezelbuitenaf.

In tegenstelling tot satprutser heb ik gekozen om de schotel te houden voor tv, internet en telefonie gaan binnenkort via glasvezel.

Ik heb gekozen voor Caiway. Ik was in de veronderstelling dat iptv voor de xtrends niet mogelijk was. Daarom vind ik dit draadje bijzonder interessant.

 

Volgens de website van Caiway heeft het basistv-pakket 39 HD-zenders. Het aantal aparaten dat aangesloten mag worden via de coax aansluiting is "onbeperkt". Voor extra zenders komt dan een CI-module om de hoek kijken. Een bovenstaand bericht van Sagitarius geeft aan dat dit niet geld voor het glasvezel van glasvezelbuitenaf. Het signaal via coax wordt bij glasvezelbuitenaf niet aangeboden. Kan iemand dat bevestigen?

 

Aangezien ik geen coax in huis heb, maar enkel utp is mijn volgende vraag: Een tijdje terug was er een discussie over het plaatsen van een 'serverontvanger' in bv. de meterkast. Die zou dan alle opnametaken krijgen d.mv. timers, gevoed door de clientservers en nog andere taken uiteraard.

Wordt hierover nagedacht?

Zou in mijn situatie, mocht ik overstappen naar tv via Caiway, een mooie oplossing zijn.



Re: Caiway IPTV #36 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 26 October 2018 - 20:40

Volgens mij wordt buitenaf alleen iptv aangeboden. In de laatste Transponder staat ook een stukje over dit onderwerp:.

KPN en Telfort gaan analoge tv en radio en DVB-C die via de 2e glasvezel binnenkomt helaas afschakelen. Daarnaast zijn er enkele providers die eigen apparatuur zijn gaan plaatsen zoals Trined, Jonaz, die blijven wel DVB-C aanbieden, alleen zijn die niet landelijk overal actief.



Re: Caiway IPTV #37 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 October 2018 - 21:54

 

KPN en Telfort gaan analoge tv en radio en DVB-C die via de 2e glasvezel binnenkomt helaas afschakelen.

Hoe kom je erbij, bij Telfort blijft het dvb-c signaal nog gewoon voor oude klanten alleen niet meer voor nieuwe klanten, dit zat nog in het abo wat ik bij het ter ziele gegane XMS had en door Telfort overgenomen is, maar zodra ik mijn pakket aanpas ben ik dvb-c kwijt, ik pas dus uiteraard mijn pakket niet aan. Ik heb dvb-c van Telfort voor de fun erbij voor de lokale zenders uit een grote regio om mijn woonplaats, de hoofdzaak is 100/100 internet via glasvezel en telefoon, voor tv kijk ik standaard naar het onvolprezen Ziggo dvb-c in dito hd kwaliteit (met 4 Irdeto kaarten) waar voorlopig nog geen enkele provider aan kan tippen.


Edited by Sagitarius, 26 October 2018 - 21:56.

73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #38 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 27 October 2018 - 09:42

Ik heb onlangs een brief gehad van Telfort waar in ze dit aankondigen. Het staat ook op forum van Telfort ( en uiteraard de reeks reacties).


Edited by dutchandrew, 27 October 2018 - 09:43.


Re: Caiway IPTV #39 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 October 2018 - 10:44

Ik heb onlangs een brief gehad van Telfort waar in ze dit aankondigen. Het staat ook op forum van Telfort ( en uiteraard de reeks reacties).

Dit las ik op het Telfort forum:

welkom op het forum. De doorontwikkeling op het glasvezelnetwerk met analoge TV + DVBC inbegrepen is al enige tijd nagenoeg stil gelegd. Voor de klanten die dit abonnement eerder hebben afgesloten wordt dit nog aangeboden.  Voor al onze nieuwe klanten zal je inderdaad naar de constructie van BeMu gaan met IPTV ontvangers. Over eventuele ontwikkelingen zal je altijd vanuit ons ingelicht worden.

En dat eerder afgesloten abo had ik dus ook nog via XMS en heb nog nooit een mail hierover gehad dat dit gaat veranderen. Ik heb nog oude voorwaarden via XMS die Tefort gewoon overgenomen heeft tegen een gereduceerd tarief, ik had bij XMS 100/100 internet en telefoon en dvb-c. Toen Telfort de boel overnam konden zij voor dat geld geen 100/100 aanbieden, maar wel 50/50, en zou mijn dvb-c kwijtraken, daar ben ik niet mee akkoord gegaan uiteraard. Ik betaal nu 41 euro voor 100/100 internet en onbeperkt bellen en dvb-c erbij.

 

on topic maar weer, afgezien hiervan heeft ts hier natuurlijk niets aan die zit vast aan Caiway die alleen iptv aanbied op ''glasvezel buitenaf''.

 

U kunt op maximaal twee televisies naar Interactieve TV van Caiway kijken. Het ‘TV in Nederland 2014’ onderzoek van Stichting Kijkonderzoek (SKO) geeft aan dat het gemiddeld aantal TV’s per huishouden 1,7 is. Caiway stelt de dienst Multiscreen TV gratis beschikbaar zodat u het hele TV aanbod uit het basispakket ook op uw pc, tablet, laptop of smartphone kunt bekijken.

https://www.buitenge.../klantenservice


73's

PE1AQZ


Re: Caiway IPTV #40 dutchandrew

  • Senior Member
  • 191 posts

+3
Neutral

Posted 27 October 2018 - 10:52

Dit bedoelde ik.

 

https://forum.telfor...r-in-2019-77901





Also tagged with one or more of these keywords: Caiway, IPTV

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users