Jump to content


Photo

Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

Re: Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers #41 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 26 June 2018 - 19:05

Overigens de fout, jaja, daar komt die eindelijk, is dat ze het enerzijds hebben over een "YPrPb" aansluiting en verderop over een "component" aansluiting. Dat is hetzelfde. Dus of ze noemen dezelfde aansluiting dubbel, of, en dat is heel waarschijnlijk omdat het heel vaak foutgedaan wordt, bedoelen ze compoSIET. Dat is echt heel wat anders dan compoNENT.

 

Gelukkig doe ik zelf al acht jaar niks anders dan DVI/HDMI, ik snap ook niet zo goed wat je daar tegenwoordig nog mee zou moeten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers #42 Satpal

  • Senior Member
  • 299 posts

+4
Neutral

Posted 26 June 2018 - 21:09

Heeft iemand overigens al de fout in het overzicht gevonden? Dit is geen kwestie van "daar is over te discussieren, kwestie van interpretatie enz." Het is gewoon fout.

I would have thought that the "Max. tuners" entry was wrong enough. As the box can handle 2 FBC-tuners the correct number would be 4x there, not 2x.



Re: Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers #43 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 June 2018 - 21:33

Ik noem het niet gierig. Het is bescherming van het marktaandeel van de Ultimo4k. Anders wordt het verschil wel erg klein.

Dat denk ik idd ook.
De oorspronkelijke Ultimo werd ook al heel snel 'afgelost' door de DUO2; ik denk veel te snel.

Ook mee eens. Maar eigenlijk kwam de Ultimo ook gewoon te laat. IIRC zit er dezelfde SoC als de ET9x00'en in en dat was niet bepaald cutting edge in die tijd. Het enige bijzondere was het aantal tuners en het VFD schermpje.

Klopt: de BCM7405
Alleen had de Ultimo (voor die tijd) wel veel RAM en flash. En 4 tuners natuurlijk.
En nog steeds het best afleesbare VFD.

Edited by Rob van der Does, 26 June 2018 - 21:34.


Re: Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers #44 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 28 June 2018 - 18:12

Overigens de fout, jaja, daar komt die eindelijk, is dat ze het enerzijds hebben over een "YPrPb" aansluiting en verderop over een "component" aansluiting. Dat is hetzelfde. Dus of ze noemen dezelfde aansluiting dubbel, of, en dat is heel waarschijnlijk omdat het heel vaak foutgedaan wordt, bedoelen ze compoSIET. Dat is echt heel wat anders dan compoNENT.

 

Gelukkig doe ik zelf al acht jaar niks anders dan DVI/HDMI, ik snap ook niet zo goed wat je daar tegenwoordig nog mee zou moeten.

In andere landen zoals bv India worden alle obsolete aansluitingen zeker nog wel veel gebruikt. Helaas is het grootste deel vd wereld niet zo modern als NL.



Re: Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers #45 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2018 - 10:20

Alleen had de Ultimo (voor die tijd) wel veel RAM en flash. En 4 tuners natuurlijk.

Vier tuners? Ik herinner me er drie?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers #46 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2018 - 10:21

Overigens de fout, jaja, daar komt die eindelijk, is dat ze het enerzijds hebben over een "YPrPb" aansluiting en verderop over een "component" aansluiting. Dat is hetzelfde. Dus of ze noemen dezelfde aansluiting dubbel, of, en dat is heel waarschijnlijk omdat het heel vaak foutgedaan wordt, bedoelen ze compoSIET. Dat is echt heel wat anders dan compoNENT.
 
Gelukkig doe ik zelf al acht jaar niks anders dan DVI/HDMI, ik snap ook niet zo goed wat je daar tegenwoordig nog mee zou moeten.

In andere landen zoals bv India worden alle obsolete aansluitingen zeker nog wel veel gebruikt. Helaas is het grootste deel vd wereld niet zo modern als NL.

Als je een oude TV hebt (omdat wat voor reden dan ook), die alleen component of composiet kan, dan is dat iemand z'n goed recht, maar waarom zou je er dan een HD ontvanger op aansluiten?


Edited by Erik Slagter, 6 July 2018 - 10:21.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers #47 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 July 2018 - 05:02

Alleen had de Ultimo (voor die tijd) wel veel RAM en flash. En 4 tuners natuurlijk.

Vier tuners? Ik herinner me er drie?

Drie slots, maar in het derde slot werkt de dual tuner.
Ik heb de Ultimo altijd met 4 tuners gebruikt (en nog steeds).

Re: Een aardig vergelijkingsoverzicht van alle Vu+ ontvangers #48 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 7 July 2018 - 08:27

Ah, ik dacht dat de dual tuner met de Duo2 geintroduceerd werd.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users