Jump to content


Photo

ISCSI beschikbaar op Openpli ?


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 natnek

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2018 - 08:40

Hi

 

Ondersteund OPENPLI ook het ISCSI protocol ?

Ik heb het forum doorzocht maar kwam alleen een toppic uit 2010 tegen.

 

 

Groetjes

natnek



Re: ISCSI beschikbaar op Openpli ? #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 July 2018 - 08:59

Ik wist niet dat dit nog bestond, vroeger had ik heel wat scsi schijven in gebruik met die brede connectoren wat een ramp was dat, maar van het internet protocol SCSI heb ik nog nooit gehoord.


73's

PE1AQZ


Re: ISCSI beschikbaar op Openpli ? #3 pcman19

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 1 July 2018 - 09:26

Dit protocol staat volledig los van de scsi schijven van vroeger.

Ik ken het protocol goed ik heb het zelf ook draaien echter ondersteund openpli het niet.

Is ook niet echt een gangbaar protocol om te gebruiken voor de meeste.

Weet ook niet voor ontvanger je hebt maar misschien is het wel mogelijk met de arm processoren om hem zelf te compilen.



Re: ISCSI beschikbaar op Openpli ? #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 1 July 2018 - 10:32

ISCSI is in gebruik (nog steeds) bij diverse servers (HP, Fujitsu, Siemens, NetApp). Voornamelijk in datacenters in gebruik voor redundantie en clustering.. Voor thuisgebruik niet interessant of je moet belachelijk veel poen overhouden om lekker weg te kunnen smijten :) Op verzoek kun je me PM-en om een donatie aan me te doen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: ISCSI beschikbaar op Openpli ? #5 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 1 July 2018 - 12:20

Om de grootte van de Linux kernel een beetje binnen de perken te houden zitten een aantal zelden gebruikte features zoals RAID-6 en iSCSI er inderdaad niet in.

Je kunt wel een eigen image compileren met deze ingeschakeld, en die zal dan gewoon werken. iSCSI wordt standaard vanuit Linux ondersteund en zou dus gewoon moeten werken zonder iemand geld te hoeven sturen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: ISCSI beschikbaar op Openpli ? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 July 2018 - 12:56

Dat gezegd hebbende is block storage niet zo bijzonder interessant voor een STB, ik zou het lekker bij NFS houden.

 

Vergeet niet dan je aan de andere kant ook een fatsoenlijke NAS of SAN moet hebben, iets als een beetje Synology doet wel aan iSCSI, maar qua performance is het nu niet zo bijzonder. Daarnaast moet je ook erg oppassen voor corruptie, bijvoorbeeld door stroomstoringen, crashes of netwerk interrupties. Het is block storage dus de STB gaat over de integriteit, en niet de NAS/SAN.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ISCSI beschikbaar op Openpli ? #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2018 - 09:50

Sterker nog, ik zie er totaal het nut niet van.

 

Dat gezegd hebbende, wat MiLo zegt, klopt niet. De configuratie van de kernel wordt door de fabrikant bepaald. Het zou in principe kunnen dat bepaalde ontvangers wel support hebben voor iSCSI. Maar ga er maar niet van uit.

 

In theorie kun je je eigen kernel bouwen, maar zodra de kernel signature verandert, kunnen de drivers niet meer ingeladen worden en heb je er niks aan. Mijn ervaring is dat dat vrij snel het geval is.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ISCSI beschikbaar op Openpli ? #8 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 6 July 2018 - 16:03

Block device drivers enzo kun je naar hartelust toevoegen, dat heeft geen effect op de signature. En wie zelf zijn image bouwt kan ook naar hartelust in de kernel config knutselen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: ISCSI beschikbaar op Openpli ? #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 July 2018 - 08:38

Block device drivers enzo kun je naar hartelust toevoegen, dat heeft geen effect op de signature. En wie zelf zijn image bouwt kan ook naar hartelust in de kernel config knutselen.

Famous last words ;) Steek je daarvoor je hand in het vuur?

 

Ik weet in ieder geval dat bridging toevoegen de kernel sig in ieder geval verandert.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users