Jump to content


Photo

Netwerk mount naar windows 10 lukt niet


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

Re: Netwerk mount naar windows 10 lukt niet #41 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 10 July 2018 - 17:10

als dat echt zoveel risico was geweest dan hadden ze die optie er wel helemaal uit gehaald. zit al ruim 20 jaar op internet en tot een paar maanden geleden werkte de share dus stond het ook aan dus ik word daar niet zo bang van. Maar ik ga binnenkort alles op mijn nas zetten dus dan kan het daarna weer uit.

 

maar is het logisch dat het met de bovenste optie aangevinkt niet zal werken? Ik ga straks nog wel even proberen wat er gebeurd als ik die optie weer aan vink.



Re: Netwerk mount naar windows 10 lukt niet #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,594 posts

+1,738
Excellent

Posted 10 July 2018 - 17:11

Praat even met @Doglover. Ook zo'n oudgediende. En sinds kort ook kenner van Ransomware.

 

Wat je doen moet je zelf weten natuurlijk, ik wil het maar gezegd hebben.  ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Netwerk mount naar windows 10 lukt niet #43 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 10 July 2018 - 19:34

Doglover is blijkbaar nu ook een rootkit kenner volgens hetzelfde topic. :mellow:


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Netwerk mount naar windows 10 lukt niet #44 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,011 posts

+639
Excellent

Posted 11 July 2018 - 09:16

Hela, hela, mij niet in een kwaad daglicht stellen hé.

 

Die ransomware (en bijhorende rootkit) is op mijn PC geraakt via een dodgy website.  Website openen in Firefox en boem, pats.

De virusscaneer had dit moeten onderscheppen, helaas, driewerf helaas.

(PS:  Ik gebruik wel nog windows 8.1)

 

Willy

 

Ondertussen weer up and running.  Eigenlijk dezelfde dag nog met behulp van AVG rescue en een goede backup.


Edited by doglover, 11 July 2018 - 09:22.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Netwerk mount naar windows 10 lukt niet #45 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 15 July 2018 - 11:29

De virusscaneer had dit moeten onderscheppen, helaas, driewerf helaas.


Jup, standaard gedrag van een virusscanner. Vroegah speelde ik nog wel eens met die dingen, had ik floppies (en later CDs) met daarop bekende virussen. In de PC steken en kijken of de scanner zijn werk doet. Meestal was het zo dat de scanner helemaal niks deed, soms zag hij het virus wel maar was het te laat, en heel af en toe was hij zowaar op tijd. (Ik bootte vanaf een speciaal geprepareerde harddisk voor dat doel)

Moraal van het verhaal: Een virusscanner is een extraatje, die misschien nog iets kan redden in het geval de gebruiker iets gemist heeft. De eerste verdedigingslinie tegen inkomende zooi zit nog altijd tussen het toetsenbord en de stoel.
Real musicians never die - they just decompose


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users