Jump to content

Photo

DVB-S2X tuner vindt geen multistream kanalen

DVB-S2X multistream

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 jeanclaude

• Senior Member
  • 630 posts

+23
Neutral

Posted 11 July 2018 - 21:33

OK, geen idee wat er met de text hierboven is verkeerd gelopen, het forum houdt precies niet van copy & paste. Het zag er nogthans goed uit toen ik het postte - we proberen het opnieuw :

ik heb onlangs een Gigablue Ultra Quad 4K gekocht met een extra DVB-S2X tuner. Ontvanger werd voorzien van de laatste PLI 6.2 software. Nu probeer ik de multistream kanalen te scannen op 5W, maar de tuner geeft steeds '0 kanalen gevonden' - wat doen we verkeerd ?

ik kan bij het scannen switchen tussen dvb-s en dvb-s2, en ik kan (enkel bij deze tuner) aanduiden dat het om een multistream scan gaat.

de tuner is dus wel degelijk DBV-S2X, de drivers blijken ook multistream instelbaar, aangezien deze optie enkel bij deze tuner op het scherm verschijnt.

ik weet dus niet wààr het exact verkeerd loopt, want volgens mij heb ik de correcte parameters ingevuld. Ik vermoed dat het een PLI probleem is, maar bon zeker ben ik hier niet van natuurlijk.

de tuner identificeert zich als "GIGA DVB-S2X NIM (TLSL08)" dus dat ziet er goed uit. Ook het feit dat ik enkel voor deze tuner kan aanduiden dat hij op multistream kanalen moet scannen is een goed teken.

ik denk dus eerder dat het iets softwarematigs moet zijn.

als er hier iemand zit die deze multistreams kan ontvangen dan hoor ik graag met welke software of welke instelling ik hiervoor moet aanpassen. Ik zou wel het liefste bij PLi blijven omdat ik die interface zeer goed ken en zo belangrijk zijn die multistream kanalen nu ook weer niet, maar wie weet in de toekomst .......

en dan nu de 2 attachments, eerst de instellingen van 5W volgens Lyngsat, en vervolgens mijn tunerinstellingen :

Attached File  KoS 5W.jpg   67.54KB   7 downloads

Attached File  Giga 5W.jpg   40.77KB   5 downloads

Edited by WanWizard, 11 July 2018 - 21:35.
voorgaande posts verwijderd

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: DVB-S2X tuner vindt geen multistream kanalen #2 Rick Hunter

• PLi® Core member
  • 8,582 posts

+46

Posted 12 July 2018 - 10:36

De franse DVB-S2x zenders zijn gevoeliger dan de Italiaanse zenders. De LNB moet echt goed uitgericht zijn. Al lijkt het prima op DVB-S2.. een paar graden draaien maakt veel verschil tussen wel en geen signaal voor de DVB-S2x zenders. 

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: DVB-S2X tuner vindt geen multistream kanalen #3 jeanclaude

• Senior Member
  • 630 posts

+23
Neutral

Posted 12 July 2018 - 10:57

heb niet alleen de Fransen getest, maar ook de Italianen : idem ditto --> 0 zenders gevonden bij het scannen.

de LNB staat op een wavefrontier T90 en geeft me 14dB signal op 5W, meer dan voldoende, dus daaraan zal het niet liggen .....

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: DVB-S2X tuner vindt geen multistream kanalen #4 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 42,835 posts

+462
Excellent

Posted 12 July 2018 - 18:32

Je moet ook niet beginnen met scannen, dan tast je volkomen in het duister. Begin met de signaalzoeker en zoek de betreffende transponders op. Kijk je of sowieso een LOCK krijgt en wat de SNR is.

Wat ook nog kan is het dat puur om een S2x tuner gaat, dat wil niet per sé zeggen dat PLS en MIS ondersteund worden...

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
* Ziggo digital cable TV (FTA)

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.

Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: DVB-S2X tuner vindt geen multistream kanalen #5 jeanclaude

• Senior Member
  • 630 posts

+23
Neutral

Posted 13 July 2018 - 12:21

er is wel degelijk een LOCK op die transponders, da's geen problem, maar ik begin er nu wel aan te twijfelen of het wel een multistream tuner is. Op de site van waar ik de tuner gekoscht heb staat het volgende :

GigaBlue DVB-S2x tuner (satellite)

This loose DVB-S2x Plug & Play tuner is suitable for the reception of satellite tv and can be used as (extra) satellite tuner in your GigaBlue HD X2, UHD Quad 4K, UHD Ultra UE satellite receiver

nu vind ik op een ander site de volgende text :

GigaBlue Dual DVB-S2X Multistream Tuner

Deze Dual DVB-S2X Multistream tuner biedt, naast ontvangst van de DVB-S2X uitzendnorm, ook ontvangst van zenders die in de DVB-S en DVB-S2 uitzendnorm uitgezonden worden. Binnen de drie ondersteunde uitzendnormen voor satelliettelevisie wordt tevens Multistream ondersteund. Op steeds meer in Nederland en België te ontvangen satellieten zijn transponders aanwezig die van Multistream gebruikmaken. Het gaat hoofdzakelijk om tv-zenders uit Frankrijk en Italië. Multistream is met vrijwel alle HD-satellietontvangers niet te ontvangen

de technische specificities zijn hetzelfde, en ook de afbeelding ziet er hetzelfde uit, maar de 2e tuner kost wel 20 euro meer .......... wat het ook niet gemakkelijk maakt is het feit dat er nergens een productcode vermeld wordt, ik weet dus niet of het over 2 verschillende tuners gaat of niet. Ik ga er in elk geval van uit dat dit het geval is, en dat de 1e tuner (die ik heb dus) inderdaad geen multistream mogelijkheden heeft .......

miskoop dus - nu ja de tuner werkt perfect hoor dus die blijft erin zitten. En die multistreams dat is dan iets voor de volgende aankoop. B)

Re: DVB-S2X tuner vindt geen multistream kanalen #6 WanWizard

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 40,496 posts

+629
Excellent

Posted 13 July 2018 - 13:42

Als je in Info, About kijkt, welke typenummer wordt er dan vermeld voor die tuner?

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Currently in active use: HD2400 (4xS2)VU+Duo2 (3xS2)VU+Zero, Edision OS mini+, ET10000 (4xS2)

For testing purposes: XP1000Formuler F1 (2xS2)Miraclebox Premium Micro (S2+C/T),  ET7500 (S2)ET8500 (S2), Zgemma H2.H (S2+C)Zgemma H5.2TC (S2+C/T), SAB TripleAlpha (S2+C/T), Galaxy 4K (FBC), VU Zero 4K, Edision OS nino 

Re: DVB-S2X tuner vindt geen multistream kanalen #7 jeanclaude

• Senior Member
  • 630 posts

+23
Neutral

Posted 13 July 2018 - 19:35

info (ik neem aan dat ge "about" bedoeld geeft voor tuner I "GIGA DVB-S2X NIM (TS2L08)", dus hetzelfde wat in het scan-menu staat :

Attached File  Gica tuner.jpg   148.32KB   4 downloads

de productcode lijkt me dus TS2L08 te zijn, maar een scan in google geeft amper hits hierop, en bij gigablue zelf vind ik slechts één hit en dat gaat over een driver update : https://www.gigablue...ighlight=TS2L08

op de site van gigablue vind ik mijn tuner terug : http://www.gigablue....vb-s2x-tuner-2/

maar ook hier geen produktaanduidingen of referenties naar multistream mogelijkheden.

erg duidelijk allemaal !

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users