Jump to content


Photo

Geluids kwaliteit : TV uitzending vs. Radio uitzending

geluidskwaliteit

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

Re: Geluids kwaliteit : TV uitzending vs. Radio uitzending #21 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 18 August 2018 - 13:21

Ik ben een naar een reünieconcert van Doe Maar in de Kuip geweest en dat was uitstekend om aan te horen. In vergelijking was Guus Meeuwis in het Philips-stadion verschrikkelijk: Het geluid was slecht en loeihard, inderdaad ik heb daar meerdere dagen last van verdoofde oren gehad.

Edited by Zuppelan, 18 August 2018 - 13:22.


Re: Geluids kwaliteit : TV uitzending vs. Radio uitzending #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 18 August 2018 - 13:53

Ik ben indertijd ook bij pink floyd in de kuip geweest en heb me toen ook verbaasd over het geluid, totaal niet te hard en toch was alles uitstekend te horen.
Op zich is het ook best we belachelijk te noemen dat men tegenwoordig gewend is aan het dragen van oordoppen bij concerten, ik zal dat nooit snappen maar waarschijnlijk hebben ze een tekort aan goede technici.
Er zijn er genoeg die wattage koppelen aan kwaliteit ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geluids kwaliteit : TV uitzending vs. Radio uitzending #23 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 18 August 2018 - 18:21

Gehoorschade is doorgaans permanent. Ongeacht leeftijd overigens.

Aangezien het de organisatoren enzo blijkbaar aan hun achterste zal oxideren, wordt 't misschien tijd voor regelgeving en handhaving wat betreft geluidsniveau. Eerlijk gezegd valt 't op grote optredens mij meestal nog wel mee, want op zo'n suf opa-wordt-75 feestje in een gehuurde tent in de tuin staat het volume vaak nog hoger.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Geluids kwaliteit : TV uitzending vs. Radio uitzending #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 August 2018 - 20:47

Inderdaad. Er is op zich al regelgeving voor, maar kennelijk onvoldoende.

 

Overigens, ik heb al een paar keer goed piepende oren gehad, maar diverse gehoortesten suggereren dat ik voor m'n leeftijd nog best goede oren heb, pfieuw! De laatste twintig jaar ga ik nooit meer zonder oordoppen naar zoiets toe. Best triest dat dat nodig is.

 

En inderdaad, de meeste "zogenaamde" geluidstechnici zijn zelf al zo doof als een kwartel, hoe kun je dat werk doen dan?


Edited by Erik Slagter, 31 August 2018 - 20:50.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geluids kwaliteit : TV uitzending vs. Radio uitzending #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 1 September 2018 - 08:41

Inderdaad. Er is op zich al regelgeving voor, maar kennelijk onvoldoende.

 

Overigens, ik heb al een paar keer goed piepende oren gehad, maar diverse gehoortesten suggereren dat ik voor m'n leeftijd nog best goede oren heb, pfieuw! De laatste twintig jaar ga ik nooit meer zonder oordoppen naar zoiets toe. Best triest dat dat nodig is.

 

En inderdaad, de meeste "zogenaamde" geluidstechnici zijn zelf al zo doof als een kwartel, hoe kun je dat werk doen dan?

Waarom denk je dat het geluid zo snoeihard staat, ze horen door de gehoorschade die ze zelf in de jaren hebben opgelopen, niet wat ze doen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users