Jump to content


Photo

VU+ Ultimo 4K Kleine problemen


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

Re: VU+ Ultimo 4K Kleine problemen #21 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 13 August 2018 - 18:45

Ik ben niet zo'n voorstander van sat lijsten.  Ik zal het wel een keer gaan testen op mijn ET10000. Ik heb de afgelopen dagen bij wijze van test meerdere malen kaarten gewisseld met wisselend succes. Soms kost het de grootste moeite om ze weer aan de praat te krijgen. Soms lukt het via een Oscam restart via WebIf wel en niet via  de blauwe knop op de AB. Daar zit kennelijk verschil in. Ik zag in het log dat een irdeto kaart (Ziggo) de  instelling mhz = 600 moet hebben, heb dit dus aangepast, en dat lijkt verbetering te geven, kan ook toeval zijn.

De andere reader staat nog op mhz = 357, dat heeft Oscam tijdens de installatie zelf gedaan. Maar ik meen mij te herinneren dat dat ooit 400 of 450 geweest is ? Wat is de invloed van deze parameter ?


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: VU+ Ultimo 4K Kleine problemen #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 13 August 2018 - 19:15

De basis (satelliet) kanalenlijst is niets mis mee, ik gebruik hem zelf ook regelmatig en scan dan even de kabel erachteraan, bij mij werkt dat altijd.

 

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een enorm aantal kanalen en streams waar je niets mee doet, vandaar dat er een basislijst is die geen streams bevat.


De andere reader staat nog op mhz = 357, dat heeft Oscam tijdens de installatie zelf gedaan. Maar ik meen mij te herinneren dat dat ooit 400 of 450 geweest is ? Wat is de invloed van deze parameter ?

De Irdetocard loopt op 6mHz maar je mag die gewoon op auto laten staan, dat wordt dan door oscam en de ATR (uit de kaart) geregeld.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Ultimo 4K Kleine problemen #23 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 August 2018 - 09:30

Je mag ook best geen "lijst" gebruiken (doe ik ook niet), maar daar hoort dan wel wat achtergrondkennis bij.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users