Jump to content


Photo

Vu Duo 2 Ventilator snelheid


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 2 August 2018 - 02:35

Ik heb een vuduo2 met pli 6.2 en ik vraag me af hoe dat nu zit met de ventilator....

 

Wordt deze geregeld door de temperatuur van de box ?.

 

Zo ja dan werkt dat bij mij helemaal niet meer... Mijn vuduo2 is zo heet geworden dat die spontaan is gaan hangen dus de vu open en een nieuwe ventilator(dacht dat die kapot was) er aan gehangen en ook die draait heel langzaam.

 

Meteen maar de "verdachte" elco's in de voeding vervangen(2 keer 1500uf/25v van het merk Sam Young :( want die geven op mijn peak atlas esr meter veel meer uf(1870uf en de panasonic 1512uf) aan als de vervangers van panasonic low esr die ik had liggen)

 

Bij opstarten of herstarten van de box draait de ventilator heel snel om dan terug te gaan naar heel langzaam dat dus dat is niet goed voor de vuduo2..

 

Dan maar fan control 2 er op gezet en en de ventilator hoger gezet en dat werkt perfect 36 graden wat fan control aangeeft en dan zonder fan control 58 graden.  En geen problemen meer

 

Misschien heeft iemand een betere oplossing i.p.v. fan control 2 of een idee voor in een toekomstige image....

 

Alvast bedankt.....

 

 



Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 August 2018 - 08:48

Ik heb een vuduo2 met pli 6.2 en ik vraag me af hoe dat nu zit met de ventilator....

 

Wordt deze geregeld door de temperatuur van de box ?.

 

Zo ja dan werkt dat bij mij helemaal niet meer... Mijn vuduo2 is zo heet geworden dat die spontaan is gaan hangen dus de vu open en een nieuwe ventilator(dacht dat die kapot was) er aan gehangen en ook die draait heel langzaam.

 

Meteen maar de "verdachte" elco's in de voeding vervangen(2 keer 1500uf/25v van het merk Sam Young :( want die geven op mijn peak atlas esr meter veel meer uf(1870uf en de panasonic 1512uf) aan als de vervangers van panasonic low esr die ik had liggen)

 

Bij opstarten of herstarten van de box draait de ventilator heel snel om dan terug te gaan naar heel langzaam dat dus dat is niet goed voor de vuduo2..

 

Dan maar fan control 2 er op gezet en en de ventilator hoger gezet en dat werkt perfect 36 graden wat fan control aangeeft en dan zonder fan control 58 graden.  En geen problemen meer

 

Misschien heeft iemand een betere oplossing i.p.v. fan control 2 of een idee voor in een toekomstige image....

 

Alvast bedankt.....

Je kunt de fan toch van Auto afhalen en domweg op aan zetten dan draait hij altijd vol gas, dan heb je wel meer lawaai maar als je dat wil, ik vind 58 graden nog wel meevallen hoor, dus gewoon op Auto zetten met een hogere gemiddelde snelheid die je in het menu in kunt stellen.

Fancontrol 2 zou ik niet gebruiken daar heb ik in het verleden veel gedonder mee gehad in mijn Xtrends, dat bijt de standaard Fan control van open pli een beetje


Edited by Sagitarius, 2 August 2018 - 08:51.

73's

PE1AQZ


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #3 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 2 August 2018 - 12:38

Waar staat die optie voor de fan in pli 6.2 voor de vuduo2 ?



Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 2 August 2018 - 15:33

Ik heb een vuduo2 met pli 6.2 en ik vraag me af hoe dat nu zit met de ventilator....

 

Wordt deze geregeld door de temperatuur van de box ?.

 

Zo ja dan werkt dat bij mij helemaal niet meer... Mijn vuduo2 is zo heet geworden dat die spontaan is gaan hangen dus de vu open en een nieuwe ventilator(dacht dat die kapot was) er aan gehangen en ook die draait heel langzaam.

 

Meteen maar de "verdachte" elco's in de voeding vervangen(2 keer 1500uf/25v van het merk Sam Young :( want die geven op mijn peak atlas esr meter veel meer uf(1870uf en de panasonic 1512uf) aan als de vervangers van panasonic low esr die ik had liggen)

 

Bij opstarten of herstarten van de box draait de ventilator heel snel om dan terug te gaan naar heel langzaam dat dus dat is niet goed voor de vuduo2..

 

Dan maar fan control 2 er op gezet en en de ventilator hoger gezet en dat werkt perfect 36 graden wat fan control aangeeft en dan zonder fan control 58 graden.  En geen problemen meer

 

Misschien heeft iemand een betere oplossing i.p.v. fan control 2 of een idee voor in een toekomstige image....

 

Alvast bedankt.....

 

Hoe heet is heet en waar is het is het gemeten? Een STB is niet te vergelijken met een PC (die vreet soms 100W) als het om warmte en koelings behoefte gaat. De SoC van een STB heeft volgens mij geen eens koeling nodig en de temperatuur op de chip kan hele hoge waarden aan.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 August 2018 - 15:49

Waar staat die optie voor de fan in pli 6.2 voor de vuduo2 ?

 

Attached File  Ventilator.png   649.84KB   11 downloads

 

De optie er onder is voor de snelheid.

Bij mij staat hij op de gemiddelde default snelheid


Edited by Sagitarius, 2 August 2018 - 15:53.

73's

PE1AQZ


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #6 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 2 August 2018 - 20:10

Hee bedankt... ga dat straks eens opzoeken... heb ik helemaal niet gezien in het menu...



Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #7 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 3 August 2018 - 01:42

Toch staat die er niet bij mij... Let op ik heb een VuDuo2.

 

Op die plek staat wake on lan.

 

Draai de laatste versie van openpli.

 

 

Attached Files


Edited by Lemmingsbeest, 3 August 2018 - 01:43.


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 August 2018 - 10:30

Dat is misschien ook de reden dat je ventilator niet werkte en je ontvanger te warm werd. Bij mijn vroegere ET9500 stond de ventilator default ook uit toen er nog geen fanctrol in open pli was, toen moest je ook allerlei plugins erin zetten om het ding aan het draaien te krijgen.

Misschien weten de pli mannen hier meer over.


73's

PE1AQZ


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #9 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 3 August 2018 - 21:34

In tegenstelling van de ervaringen van Sagitarius (Xtrends) met Fan Control2 (Applicatie !) heb ik juist prima ervaringen met deze tool ! En wel op dezelfde STB als jij, dus een Vu+Duo2 !

Gebruik voor Fan Type de 4Pin en je zult zien dat je temperatuur beheersbaar blijft in je Vu+Duo2. Succes ;)



Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 August 2018 - 21:43

In tegenstelling van de ervaringen van Sagitarius (Xtrends) met Fan Control2 (Applicatie !) heb ik juist prima ervaringen met deze tool ! En wel op dezelfde STB als jij, dus een Vu+Duo2 !

Gebruik voor Fan Type de 4Pin en je zult zien dat je temperatuur beheersbaar blijft in je Vu+Duo2. Succes ;)

Leuk maar waarom zit dat niet in Pli 6.2 voor de VU+duo2 ? Raar merk hoor dat VU :lol:


73's

PE1AQZ


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #11 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 3 August 2018 - 21:59

Moet je gelijk geven, binnen de menu's van een Vu+Duo2 is de Fan controle nergens terug te vinden.

Ik heb daarom direct bij de intro van OpenPli6.2 de tool Fan Control2 geinstalleerd en tot op heden niks geen problemen ondervonden.

 

Vu+ is inderdaad een raar merk. Philips zal naar jouw maatstaven beter klinken, maar dat wordt tegenwoordig ook allemaal gemaakt in Verwegistan, alwaar ook VU+ vandaan komt. :lol:  

Tot op heden heb ik altijd veel plezier van m'n Vu-tjes. Heb ze vanaf de Vu+Duo t/m Vu+Uno4K en deze voldoen tot op heden nog steeds naar tevredenheid, dus perfect. :P



Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 August 2018 - 23:22

Het zal wel te maken hebben met het feit dat VU+ het op een niet-standaard manier opgelost heeft.

 

Dus zolang we geen hardware abstractie hebben kunnen we het niet in de image bouwen (want dat zou de code vol zetten met "if this-box then", en daar zijn we tegen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #13 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 4 August 2018 - 02:32

Dan is fan control 2 de beste oplossing....

 

Bedankt.....



Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 August 2018 - 11:03

Nou geef mij toch maar mijn Xtrend's ik kan er mee lezen en schrijven en dankzij het voortreffelijke Open Pli 6.2 nog steeds up to date, als die er ooit niet meer zou zijn of gemaakt worden, wordt het zeker geen VU, er is zat beters te vinden en meestal nog goedkoper ook. :P

En wat mijn Philips tv betreft, Eric rade het ooit af omdat hij zelf veel problemen had.....maar eigenwijs als ik ben heb ik toch een Philips UHD van een nieuwere generatie genomen met 3 zijdige Ambilight en daar heb ik tot op heden nog geen enkele spijt van gehad. :)

Heb in het begin wel wat sw problemen gehad maar nu is hij echt probleemloos, had tot gisteren nog wel last van een common interface  authenticatie melding op de Ziggo kanalen, dit bleek te komen door de @Smid ci+ 1.2 module die ik nog had, de sw daarvan wordt nl niet meer geüpdatet. Heb er nu een ci+ 1.3 met On Demand (wat ik niet gebruik) inzitten en weg is het probleem.


Edited by Sagitarius, 4 August 2018 - 11:07.

73's

PE1AQZ


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #15 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 4 August 2018 - 18:45

@Lemmingsbeest

 

Attached File  manual fan control.jpg   111.36KB   8 downloads  Attached File  fan control settings.jpg   66.08KB   6 downloads 

  zet de fan net zo hard zodanig dat deze jou niet stoort, dat zou voldoende moeten zijn, ik heb geen warmte problemen

met mijn duo2.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #16 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 4 August 2018 - 19:13

Nou geef mij toch maar mijn Xtrend's ik kan er mee lezen en schrijven en dankzij het voortreffelijke Open Pli 6.2 nog steeds up to date, als die er ooit niet meer zou zijn of gemaakt worden, wordt het zeker geen VU, er is zat beters te vinden en meestal nog goedkoper ook. :P

 

Deels snap ik het maar moet toegeven dat de Vu+ UNO 4K erg goed functioneert en er nooit geen problemen mee gehad heb de FBC © tuner is een echt goede verbetering zou nu niet anders meer willen, ok ze zijn niet het goedkoopst maar werken wel perfect (tot op heden) uiteraard met PLI


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 5 August 2018 - 08:54

Even los van het onderwerp... ;)

Toch ben ik van mening dat Vu momenteel de betere hardware heeft van alle STB’s.
Op drivernivo zou er nog wel wat verbeterd mogen worden (zoals bijv. HbbTV wat eerder een lotto lijkt) maar ik ben uitermate tevreden over het functioneren van de Vu hardware.
Ik heb ook Xtrend hardware zoals de 10000 en de 8000 die enorm stabiel zijn en me nooit in de steek hebben gelaten maar vanaf de ‘Odin spulletjes’ is Xtrend bergafwaarts gegaan.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vu Duo 2 Ventilator snelheid #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 August 2018 - 11:38

Ik zie weer de opmerking "te heet" en "daardoor gecrashed". Dat lijkt me onwaarschijnlijk. De meeste STB'en geven de temperatuur aan op de "die", de chip zelf. Die mag meestal iets van 150 graden voordat er echt problemen optreden. SoC's van STB gebruiken beduidend minder energie dan processors van PC's omdat ze voor DVB specifieke (en daardoor zuinige) hardware hebben. Daarom zul je sowieso geen ventilators op de SoC's zien (wel koelplaatjes, tegenwoordig, op de ARM versies). Dat is voldoende, er is geen ventilator nodig om de SoC te koelen, niet er op en ook niet in de behuizing.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users