Jump to content


Photo

Irdeto smartcard intern delen


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

Re: Irdeto smartcard intern delen #41 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 18 October 2021 - 21:28

Inmiddels heb ik mijn kaartje binnen en ook de extra zenders werkend op de TV via de CI+ module.

 

Ik dacht steek de kaart in de ontvanger met de config die hier overal staat en herstart oscam en dan zou het werken...

Niet dus.....

 

Alle 'open' zenders werken prima, mijn andere zenders (komen via share) doen het ook maar de extra zenders (die wel werken als ik kaart in TV stop) werken dus niet.

 

Iemand een idee wat je naast die config nog moet wijzigen?

Als je extra zenders via een interne share het doen dan is dat toch ok.



Re: Irdeto smartcard intern delen #42 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2021 - 21:57

 

Inmiddels heb ik mijn kaartje binnen en ook de extra zenders werkend op de TV via de CI+ module.

 

Ik dacht steek de kaart in de ontvanger met de config die hier overal staat en herstart oscam en dan zou het werken...

Niet dus.....

 

Alle 'open' zenders werken prima, mijn andere zenders (komen via share) doen het ook maar de extra zenders (die wel werken als ik kaart in TV stop) werken dus niet.

 

Iemand een idee wat je naast die config nog moet wijzigen?

Als je extra zenders via een interne share het doen dan is dat toch ok.

 

In (komen via share) zit hem waarschijnlijk de crux. ;)


Edited by Sagitarius, 18 October 2021 - 21:59.

73's

PE1AQZ


Re: Irdeto smartcard intern delen #43 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 18 October 2021 - 23:09

 

Inmiddels heb ik mijn kaartje binnen en ook de extra zenders werkend op de TV via de CI+ module.

 

Ik dacht steek de kaart in de ontvanger met de config die hier overal staat en herstart oscam en dan zou het werken...

Niet dus.....

 

Alle 'open' zenders werken prima, mijn andere zenders (komen via share) doen het ook maar de extra zenders (die wel werken als ik kaart in TV stop) werken dus niet.

 

Iemand een idee wat je naast die config nog moet wijzigen?

Als je extra zenders via een interne share het doen dan is dat toch ok.

 

de extra zenders werken via de vu+ helemaal niet... Alleen als je de CI module en de kaart in de TV stopt dan werken ze op de TV, maar niet op de VU+

 

 

 

 

Inmiddels heb ik mijn kaartje binnen en ook de extra zenders werkend op de TV via de CI+ module.

 

Ik dacht steek de kaart in de ontvanger met de config die hier overal staat en herstart oscam en dan zou het werken...

Niet dus.....

 

Alle 'open' zenders werken prima, mijn andere zenders (komen via share) doen het ook maar de extra zenders (die wel werken als ik kaart in TV stop) werken dus niet.

 

Iemand een idee wat je naast die config nog moet wijzigen?

Als je extra zenders via een interne share het doen dan is dat toch ok.

 

In (komen via share) zit hem waarschijnlijk de crux. ;)

 

dacht ik ook, die heb ik ook al uitgezet maar dan werkt het nog niet, dus alleen de oscam voor de trined en zelfs dan doet die het niet.



Re: Irdeto smartcard intern delen #44 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 October 2021 - 08:48

Wij bedoelden iets heel anders met ''komen via share'' ^_^


73's

PE1AQZ


Re: Irdeto smartcard intern delen #45 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 19 October 2021 - 09:09

de extra zenders werken via de vu+ helemaal niet... Alleen als je de CI module en de kaart in de TV stopt dan werken ze op de TV, maar niet op de VU+

Dan heb je waarschijnlijk geen correcte RSA/Boxkey gebruikt, als de kanalen wel in je abo zitten, en alleen in de TV in combi met de CI werken, heb je mogelijk te maken met een CI+, die heeft wat extra 'aandacht' nodig ;)

Een CI+ werkt niet zonder slag of stoot in een opensource box, dat hebben ze ook niet voor niets gedaan want een opensource box doet niets met de beperkingen die een CI+ op de hardware kan uitoefenen, zo zal je reclame's in opnames altijd kunnen blijven doorspoelen, iets wat de commerciële flutkanalen een doorn in het oog is.

Heb je de laatste (develop) firmware in de receiver staan? Dan zou je kunnen kijken of de CI wel wil gaan werken en anders moet je een correct 'setje' sleutels in oscam instellen, daar kan Mimisiku je vast wel aan helpen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Irdeto smartcard intern delen #46 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 October 2021 - 09:21

 

de extra zenders werken via de vu+ helemaal niet... Alleen als je de CI module en de kaart in de TV stopt dan werken ze op de TV, maar niet op de VU+

Dan heb je waarschijnlijk geen correcte RSA/Boxkey gebruikt, als de kanalen wel in je abo zitten, en alleen in de TV in combi met de CI werken, heb je mogelijk te maken met een CI+, die heeft wat extra 'aandacht' nodig ;)

Een CI+ werkt niet zonder slag of stoot in een opensource box, dat hebben ze ook niet voor niets gedaan want een opensource box doet niets met de beperkingen die een CI+ op de hardware kan uitoefenen, zo zal je reclame's in opnames altijd kunnen blijven doorspoelen, iets wat de commerciële flutkanalen een doorn in het oog is.

Heb je de laatste (develop) firmware in de receiver staan? Dan zou je kunnen kijken of de CI wel wil gaan werken en anders moet je een correct 'setje' sleutels in oscam instellen, daar kan Mimisiku je vast wel aan helpen.

 

Dat bedoelt hij niet, hij steekt de kaart in de ontvanger en niet in de ci module, op zijn tv met module werkt de kaart wel.


73's

PE1AQZ


Re: Irdeto smartcard intern delen #47 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 19 October 2021 - 11:09

 

 

de extra zenders werken via de vu+ helemaal niet... Alleen als je de CI module en de kaart in de TV stopt dan werken ze op de TV, maar niet op de VU+

Dan heb je waarschijnlijk geen correcte RSA/Boxkey gebruikt, als de kanalen wel in je abo zitten, en alleen in de TV in combi met de CI werken, heb je mogelijk te maken met een CI+, die heeft wat extra 'aandacht' nodig ;)

Een CI+ werkt niet zonder slag of stoot in een opensource box, dat hebben ze ook niet voor niets gedaan want een opensource box doet niets met de beperkingen die een CI+ op de hardware kan uitoefenen, zo zal je reclame's in opnames altijd kunnen blijven doorspoelen, iets wat de commerciële flutkanalen een doorn in het oog is.

Heb je de laatste (develop) firmware in de receiver staan? Dan zou je kunnen kijken of de CI wel wil gaan werken en anders moet je een correct 'setje' sleutels in oscam instellen, daar kan Mimisiku je vast wel aan helpen.

 

Dat bedoelt hij niet, hij steekt de kaart in de ontvanger en niet in de ci module, op zijn tv met module werkt de kaart wel.

 

correct, maar inmiddels werkt het.

Heb de oscam herinstalleerd en toen ineens begon het te werken.

 

Nu nog af configureren, maar belangrijkste is dat de trined kaart incl de extra zenders werken op de vu+ en dat doen ze nu.


Edited by Rob3rt, 19 October 2021 - 11:11.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users