Jump to content


Photo

VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 6 August 2018 - 20:43

Hallo,

 

Ik heb sinds mei de VU+ Duo 2 (nadat de VU+ Duo het had begeven).

De eerste opname lukte wel, maar was niet zo lang.

De opnames die ik de laatste weken maak, van 2 en 3 uur, worden voortijdig afgebroken. Op verschillende momenten.

 

Er is genoeg ruimte op de HD. Wat kan het probleem zijn?

 

Gr

 

Frans



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #2 erwinde

  • Senior Member
  • 32 posts

+1
Neutral

Posted 6 August 2018 - 22:29

Is de disk die je gebruikt misschien FAT32 geformatteerd? Dan is er een maximale bestandsgrootte van 4GB. Dat zou een verklaring kunnen zijn.



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #3 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 8 August 2018 - 13:16

Denk ik niet. Dit is de disk die voorheen in de oude Duo zat, Ook daarop heb ik wel 3 uur opgenomen.



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #4 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2018 - 17:54

Ik heb wat getest. Ik had als voorkeurstuner Tuner A en als voorkeurstuner voor opnames tuner B. Dat heb ik nu omgedraaid. Nu blijft het beeld nu en dan gewoon staan bij het TV-kijken.

 

Is er iets met Tuner B aan de hand of heb ik instellingen verkeerd staan?



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 15 August 2018 - 18:25

Waarom zou je een voorkeurstuner in willen stellen? Tenzij je een hele bijzondere situatie hebt zou ik daar vanaf blijven, Enigma is veel beter is het uitzoeken van de beste tuner.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #6 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2018 - 19:00

Had ik eerst ook niet, maar om dit probleem te onderzoeken heb ik het toch even zo ingesteld.



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 18 August 2018 - 09:11

Ik wil graag de output van dmesg zien nadat dit opgetreden is, liefst zo kort mogelijk erna.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #8 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2018 - 19:24

Hallo Erik,

 

Waar vind ik die?

 

Overigens: het omdraaien van de tunervoorkeur heeft niet geholpen.


Edited by fransdht, 20 August 2018 - 19:25.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 August 2018 - 18:20

inloggen en dmesg intypen...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #10 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2018 - 12:35

Ik weet niet of ik het snap. Ik zit nu in de OpenWebif. Maar ik kan daar niets invoeren (ik vind tenminste geen veldje waar dat zou kunnen).

 

Ik ben nu iets langs aan het opnemen (via timer) en wat me opvalt (is me ook al eens eerder opgevallen) is dat ik gewoon tv kan kijken, tot ik naar de zender ga die wordt opgenomen. Die is en blijft zwart.

 

Ik heb er overigens even een externe disk aan gehangen, maar heb voorlopig niet de indruk dat het aan de disk ligt.



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #11 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2018 - 13:01

Bijgesloten een stukje live logging uit de Oscam webinterface. Ik neem RTL5 op (die dus zwart is als je er heen zapt

Attached Files

  • Attached File  log.txt   38.36KB   11 downloads

Edited by fransdht, 8 September 2018 - 13:02.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 September 2018 - 16:20

Niks bijzonders in die log.  Bovendien, kijken wat je opneemt levert geen additionele decoding op. Dus als die opname wel ok is maar je kunt niet tegelijk kijken dan heb je een heel bijzonder probleem...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #13 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2018 - 16:27

nog wat meer tests gedaan: opnemen en dan steeds een voor een zappen. Bij opnemen op sat 23.5 gaat het goed zolang ik zap naar een zender op 23.5. Zodra ik zap naar BBC1 (28) dan gaat het fout, dan wordt de 23.5-opnamezender zwart.

De opname is straks goed tot het moment dat ik zap naar een andere satelliet. De rest is er dan niet.

 

Ik merk wel dat de opname-zender steeds even "vertrekt", pixelfreezes, en z'n upper card even weer wil hebben als ik er heen zap vanaf een 23.5-zender


Edited by fransdht, 8 September 2018 - 16:28.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 September 2018 - 16:30

Dat kun je hebben als je met voorkeurzenders gaat spelen, en/of je een configuratie probleem hebt. De opname wordt zwart omdat Enigma de tuner van de opname "afpakt" om naar de BBC te kunnen zappen.

 

Je kunt in de skin zien welke tuner gebruikt wordt voor kijken (groen) en welke actief zijn voor opnames of streams (geel). Dus je kunt zien wat Enigma doet op het moment dat je zapt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #15 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2018 - 16:36

Andere zender: A=groen, B s geel. maar 

opnamezender (nog steeds zwart): A is kleurloos/grijs, B=groen



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 September 2018 - 17:02

Wat gebeurt er als je naar een zender kijkt, de opname knop op de remote indrukt (die met dat rode bolletje),  en dan via optie 3 een opname start van die zender van 2 minuten of zo)?

 

Wordt dan ook het beeld zwart? En is die opname van 2 minuten wel te kijken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #17 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2018 - 17:26

Als ik niet zap kan ik gewoon blijven kijken. En de opname is prima.



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #18 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2018 - 17:41

Nu neem ik op op 28.2 en kijk 23.5. Lijkt goed te gaan, maar in de zenderlijst zijn opeens alle 19.2 zenders grijs en als je die kiest zegt ie "geen vrije tuner!"

alsof de diseq niet werkt?

 

Er is in het tunermenu een optie "verstuur diseqc enkel bij satellietwijziging" en die staat uit, zodat ie altijd bij het zappen een diseqc commando verstuurt. Klopt toch?


Edited by fransdht, 8 September 2018 - 17:45.


Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #19 fransdht

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 8 September 2018 - 17:47

Ik heb trouwens tuner B aangepast. Dat was "net als tuner A" maar is nu standaardgebruiker, met dezelfde instellingen als tuner A.



Re: VU+ Duo 2: opnames voortijdig afgebroken #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 September 2018 - 18:09

Nu neem ik op op 28.2 en kijk 23.5. Lijkt goed te gaan, maar in de zenderlijst zijn opeens alle 19.2 zenders grijs en als je die kiest zegt ie "geen vrije tuner!"

alsof de diseq niet werkt?

 

Als je maar 2 tuners hebt, en eentje is bezig op 23,5, en een andere op 28.2, dan klopt dat toch?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users