Jump to content


Photo

Uitgesteld opnemen met ET8500 lukt niet

ET8500

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 WilbertVin

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2018 - 10:24

Goedemorgen,
Sinds kort ben ik noodgedwongen overgestapt op de ET8500. Als ik aan het kijken ben en dat programma verder wil opnemen, lukt dat.
Echter als ik een uitzending via de lijst programmeer, wordt wel het gestand aangemaakt op de HD maar kan deze niet afgespeeld worden. Volgens de info heeft het bestand wel de door mij verwachte grootte, maar ik kan er niets mee.
In eerste instantie was de tweede tuner (volgens mij) niet beschikbaar, maar na opnieuw opstarten kan ik wel de ene uitzending bekijken, dan opname starten en vervolgens een ander kanaal opzetten. Opname lukt dan wel.
Dus programmeren geeft een niet werkend bestand. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Groetjes, Wilbert

Re: Uitgesteld opnemen met ET8500 lukt niet #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 11 August 2018 - 11:17

Als de tweede tuner niet beschikbaar is (geweest) dan klopt dit in principe wel.
Heb jij ook naar iedere tuner een eigen kabel of is deze fysiek doorgelust? En zijn dan beide tuners ook correct geconfigureerd?
Bij doorlussen mis je tijdens het kijken naar tuner A nogal wat zenders op tuner B. Allemaal technisch verklaarbaar.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Uitgesteld opnemen met ET8500 lukt niet #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 11 August 2018 - 15:13

Het lijkt of je een gecodeerde stream hebt opgenomen omdat er wel een bestand van een bepaalde grootte wordt gemaakt, werk je met een CI of met een softcam in combi met een kaart?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uitgesteld opnemen met ET8500 lukt niet #4 WilbertVin

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2018 - 15:43

Naar de ET8500 gaan twee antenne kabels. Vroeger had ik hier een ET9000 op aangesloten en daarbij werkte alles goed.

Als ik opname start terwijl ik een zender kijk werkt alles prima en kan ik daarne volledig vrij zappen. Alleen programmeren van een latere uitzending geeft problemen. Wat zou dit kunnen zijn?

Re: Uitgesteld opnemen met ET8500 lukt niet #5 WilbertVin

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 11 August 2018 - 15:44

Softcam met kaartsignaal

Re: Uitgesteld opnemen met ET8500 lukt niet #6 WilbertVin

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 12 August 2018 - 10:04

Heb een (gedeelte) van het probleem ontdekt. In eerste instantie werkt alles prima. Kan kijken en tegelijkertijd een ander kanaal opnemen. Kan ook programmeren en neemt goed op. Echter....

Als de ET8500 een tijdje aanstaat gaat hij kuren vertonen. Kom gisteren opeens verschillende problemen tegen:
- bij programmeren wilde hij niets meer opnemen,
- kon niet meer bij rechtstreeks opnemen en naar ander kanaal kijken
- bij geporgrammeerd opnemen schakelde hij van het kanaal waar ik naar keek naar het geprogrammeerd kanaal
- bleef vervolgens om de 2 minuten de opname starten, maar dat lukte steeds niet.

Heb de ET8500 volledig uitgeschakeld en opnieuw opgestart. Doet het dan weer ok. Echter na een tijdje weer hetzelfde probleem.
Kan dit hardware of software gerelateerd zijn? Iemand enig idee?

Edited by WilbertVin, 12 August 2018 - 10:06.


Re: Uitgesteld opnemen met ET8500 lukt niet #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 12 August 2018 - 12:03

Ik zou het ding maar eens opnieuw flashen.

 

Ik neem aan dat je geen verbindingen naar 'buiten' open hebt staan?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Uitgesteld opnemen met ET8500 lukt niet #8 WilbertVin

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 13 August 2018 - 07:44

Bedankt, maar ben een leek op dit gebied. Heb tot nu toe altijd door iemand anders laten installeren. Hoe doe ik opnieuw flashen of waar staat info hierover?

Edited by WilbertVin, 13 August 2018 - 07:46.




Also tagged with one or more of these keywords: ET8500

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users