Jump to content


Photo

Kaart Ziggo en Canal+ werken niet


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 14 August 2018 - 09:26

Goedendag,

Zo na lang gelezen en getest te hebben zet ik toch deze vraag nog eens op het forum en hoop op ene goed antwoord.

Heb altijd versie 4 gebruikt naar alle tevredenheid en werkte mijn Canal+ en Ziggo kaartje altijd goed.
Heb nooit updates verricht want als iets goed werkt is mijn motto draaien laten tot dat het niet meer werkt en ja zo gehandeld en na een tijdje werkte de opnamens niet meer, alleen maar zwart beeld.
Toen dus besloten om de nieuwste versie erop te zetten 6.2 en werkt het weer echter mijn Canal+ kaartje en Ziggo kaartje worden nu niet gebruikt, gevolg wat betreft Ziggo alleen de eerste 3 FTA NL1,2,3 te zien, de rest niet terwijl er dus een abb opstaat.

Canal+ kaartje zie de box ook niet, is een VU-DUO2, normaal zag ik daar de gegevens van en de geldigheid, echter deze gebruik ik niet altijd heb er soms een abb op.

Nu mijn vraag wat is er aan de hand, waarom werkt die Ziggo niet en waarom kan ik Canal+ kaartje geen gegevens van zien dat hij in slot zit.

Komt dit door de versie 6 en moet ik dan terug naar versie 4?

Ik werk met cccam en heb ook met oscam geprobeerd maar helaas geen effect.

Met vriendelijke groet,

Marcel.


VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #2 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 14 August 2018 - 09:44

Op mijn VU+ Ultimo 4k worden de kaarten gewoon herkend op 6.2. Idem bij de DM8000.



Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #3 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 14 August 2018 - 09:51

cccam 2.3.0 leest de ziggo kaart zonder dat je verder iets hoeft te doen. Bij oscam moet je de RSA-key en Box-key in oscam.server ingevuld hebben.


Edited by carlo666, 14 August 2018 - 09:51.


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 14 August 2018 - 09:55

@Karmar,

Als jou de kennis ontbreekt om met Oscam de beide readers aan de praat te krijgen, dan zou je de oudere versie van CCcam (2.3.0) eens kunnen proberen. Die zou m.i. nog wel in de downloads (moeten) staan. Ik draai Develop en kan dat niet even snel testen. Er speelt iets met deze laatste versie CCcam m.b.t. het functioneren van de ingebouwde reader(s).

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #5 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 14 August 2018 - 10:00

Gisteren getest op m'n oude Ultimo, cccam 2.3.0 en Ziggo-kaart (Irdeto) in de reader (onderste), geen probleem. (Release 6.0)


Edited by carlo666, 14 August 2018 - 10:01.


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #6 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 14 August 2018 - 11:54

@All,

Heb de versie 2.3.0 geïnstalleerd en zijn de kaarten weer zichtbaar, echter zwart beeld, geen beeld op Ziggo kaartje, Ziggo kaartje getest op de slaapkamer TV en daar werkt het kaartje gewoon, echter in de VU Duo2 geen beeld te krijgen, vreemd.


VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #7 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 15 August 2018 - 10:13

Heb je wel genoeg signaal op b.v. RTL4? De andere kaartlezer al eens geprobeerd?


Edited by carlo666, 15 August 2018 - 10:13.


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #8 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 15 August 2018 - 10:19

Heb je wel genoeg signaal op b.v. RTL4? De andere kaartlezer al eens geprobeerd?

Yup, genoeg signaal en alleen maar de 3 FTA's NL1,2,3 en de rest niet, gebruik ik een test C line dan heb ik wel beeld, dus daar ligt het niet aan, dat was mijn test ook wat betreft C line om te kijken of het dan werkte en ja dat werkt.
Maar kaart ziet hij wel, ook de canal+ kaart maar verricht er niks mee, haal ik C line weg dan weer zwart beeld.

Het vertikt gewoon om de kaart uit te lezen, wortd er een beteje gek van eerlijk gezegd, och nee dta kan niet ben al gek hahahaha.

Maar niet leuk, heb 2 originele kaarten met originele abb. erop en het werkt niet, je gek als men dan over gaat op C line's.

Alvast bedankt voor het mee denken Carlo666


VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #9 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 15 August 2018 - 10:21

En als je alleen de ziggo-kaart gebruikt en de CD-kaart eruit laat?



Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #10 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 15 August 2018 - 10:37

En als je alleen de ziggo-kaart gebruikt en de CD-kaart eruit laat?

 

Yup ook al gedaan, maar ook geen effect en zet de box altijd eerst helemaal uit en weer aan na een verandering, echt vreemd, heb dit probleem nooit gehad.

Vreemde is ook ben ik de enige met dit probleem....?

Wederom bedankt voor het mee denken.

Denk dat ik maar een Horizon ga aanschaffen, wordt vrouw niet blij van als er een apparaat bij komt en ja eerlijk gezegd ik ook niet en met Horizon ook niet veel FTA Duitsers en Engelse zenders hahahaha


VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 15 August 2018 - 10:41

 

En als je alleen de ziggo-kaart gebruikt en de CD-kaart eruit laat?

 

Yup ook al gedaan, maar ook geen effect en zet de box altijd eerst helemaal uit en weer aan na een verandering, echt vreemd, heb dit probleem nooit gehad.

Vreemde is ook ben ik de enige met dit probleem....?

Wederom bedankt voor het mee denken.

Denk dat ik maar een Horizon ga aanschaffen, wordt vrouw niet blij van als er een apparaat bij komt en ja eerlijk gezegd ik ook niet en met Horizon ook niet veel FTA Duitsers en Engelse zenders hahahaha

 

Jij gaat spijt krijgen van die HorizonBox, dat ding geeft een enorm onscherp beeld als je eenmaal via een e2 doos naar de kabel hebt kunnen kijken.

 

De box volledig herstarten na een aanpassing aan een softcam is natuurlijk onnodig, de wijzigingen worden direct 'on the fly' doorgevoerd.

Ik heb het idee dat je niet echt via de webinterface bezig bent, daar kan je namelijk zien of de kaarten wel goed geïnitialiseerd worden, de webif van oscam zit op poort 8081.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #12 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 21 August 2018 - 07:19

@All,

iedereen bedankt voor de ondersteuning en advies.
Na lange Google dagen en testen is het nu werkende, zowel in CCcam en in OScam en probleem was het kaartje van Ziggo, op de een of andere manier niet meer toegankelijk, ander kaartje van Ziggo erin en het werkte echter door veel testen toch besloten om OScam te gebruiken, volgens mij veel meer mogelijkheden en fijn dat men de Readers eigen namen kan geven die zichtbaar worden en geen DEV.... alleen mis ik in de OScam wel bij de Free zenders die tekst, weet ook niet of dit voor elkaar te krijgen is.

Moet zeggen wel massa aan instellingen maar goed, het werkt weer en hebben gewoon beeld op Ziggo en Canal Digitaal kaartjes en het test linkje werkt ook nog ;-)

Dus probleem opgelost, wel effe veel tijd en zweet en ergenis gekost maar wel dik tevreden nu en vooral als dadelijk als mogelijk is bij Free kanalen ook nog Free in beeld komt of Vrije kanelen hahahaha.

Mensen bedankt voor de tips en het overhalen om toch over te stappen naar OScam ;-)

Groeitjes.


VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 August 2018 - 08:49



het werkt weer en hebben gewoon beeld op Ziggo en Canal Digitaal kaartjes en het test linkje werkt ook nog ;-)
 

Aha een c lijntje op die fiets. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #14 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 21 August 2018 - 08:52

 


het werkt weer en hebben gewoon beeld op Ziggo en Canal Digitaal kaartjes en het test linkje werkt ook nog ;-)
 

Aha een c lijntje op die fiets. :rolleyes:

 

Voor de test, met Ziggo en CD kaartje niet afhankelijk van iets anders ;-)

En is de test C nu offline hahaha.


VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 21 August 2018 - 09:16

Bij FTA kanalen krijg je geen tekst, er wordt namelijk geen aanvraag naar de kaart gestuurd ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #16 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 21 August 2018 - 10:03

Bij FTA kanalen krijg je geen tekst, er wordt namelijk geen aanvraag naar de kaart gestuurd ;)

Hallo Tech,

Duidelijk en logisch, maar dit is dus niet op de een of andere manier toch te verkrijgen?

Niet dat het belangrijk is en overbodig, snap ik maar toch zou het wel fijn zijn ;-)
 


VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 21 August 2018 - 13:15

Het is op zich lastig iets te tonen wat niet wordt aangemaakt ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #18 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 21 August 2018 - 13:18

Het is op zich lastig iets te tonen wat niet wordt aangemaakt ;)

Ook dat klopt weer echter denk ik van als er niks valt aan te tonen zou men toch kennen zeggen dat er iets gemaakt kan worden van als er niets valt aan te tonen dat dit dan een naam krijgt FTA of Free ;-)
Zo iets van IF0 then FTA hahahahaha.

Maar zoals ik zei, niet belangrijk, zou leuk zijn maar voegt niet extra iets toe ;-)

Gegroet en bedankt voor de wijze woorden ;-)


VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 21 August 2018 - 19:13

Helaas bestaat er geen Neutrino software voor de VU+ (althans nooit tegengekomen). Daar staat keurig FTA of CARD samen met de naam van de softcam....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kaart Ziggo en Canal+ werken niet #20 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 22 August 2018 - 09:47

Kun je duidelijk maken wat je precies bedoeld? Misschien kun je wat met skin aanpassing iets bereiken?


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users