Jump to content


Photo

CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2018 - 06:19

Aangezien CD de prijzen maar blijft verhogen terwijl het aanbod daalt wil ik omschakelen naar Joyne. Ter voorbereiding heb ik eerst eens gecontroleerd of de CI-ondersteuning van OPenPli 6.2 op mijn ET10K wel werkt door de witte CI module van CanalDigitaal in een CI slot te schuiven.

 

Helaas werkt het niet.

De CI module wordt gezien en de module herkent de kaart, maar er komt geen beeld. Omschakelen naar het 2e CI slot kan ook al niet, want het 2e slot is helemaal niet zichtbaar.

Ik kan me herinneren dat dit onder OpenPli 4 gewoon werkte.

 

Moet ik ergens een instelling veranderen om een CI module te kunnen gebruiken?



Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 16 August 2018 - 06:28

Standaard werkt een CI module zonder extra instellingen, het wordt anders als je 2 CI’s gaat gebruiken.
Heb je geen softcam aktief?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2018 - 07:15

Geen beeld , zowel met als zonder actieve softcam. Zelfs na een koude start zonder softcam blijft het beeld weg.



Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 16 August 2018 - 08:39

En de kaart zit met de tsjip naar boven in de CI?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2018 - 08:50


De CI module wordt gezien en de module herkent de kaart, maar er komt geen beeld.

De kaart zit dus correct in de CI module.

Het lijkt er op dat bij de overgang van Pli-4 naar Pli-6 de CI support bij de ET10K is omgevallen. Tenzij iemand anders met een ET10K kan melden dat het bij hem/haar wel werkt.



Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 16 August 2018 - 09:22

@Zeeteefje,
Jouw aanname lijkt mij wat voorbarig. In de meeste hier aanwezige ontvangers werkt zowel de CD als de Joyne module zoals het hoort. Uit het feit dat jouw kaart ook niet werkt rechtstreeks in de box doet mij vermoeden dat de kaart niet meer actief is.
Probeer deze eerst eens met bijvoorbeeld Oscam te heractiveren.
- Kaart op de juiste manier in de box plaatsen met Oscam actief
- Controleer of de kaart door Oscam gezien wordt via de webinterface en dan status.
- Daarna een heractivatie aanvragen bij CD.
- Zet de box een tijdje op NPO1. Na korte tijd moet er beeld verschijnen.
- In Oscam kan je onder readers mooi zien of er EMM’s zijn gestuurd.

En daarna de kaart weer in de module indien gewenst. Maar ik zou dat nooit doen.
Als het puur is om Joyne te testen kan ik bevestigen dat het werkt. Weliswaar heb ik geen ET10000 meer maar ik ga er blindelings vanuit dat dit werkt. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #7 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2018 - 09:37

De kaart is gewoon actief hoor, die is elke dag in gebruik en werkt gewoon via Oscam. De CI module+kaart werkt ook gewoon via het CI-slot van m'n TV. 

 

Alleen in m'n ET10K werkt het niet meer na de upgrade naar OpenPli 6.2. Ik had dat direct na de overgang naar 6.2 al gemeld in het daarvoor bedoelde draadje, maar daar is nooit een reactie op gekomen. Ik ga er dus vooralsnog van uit dat een CI module op geen enkele ET10K met OpenPli 6.2 meer werkt.


Edited by zeeteefje, 16 August 2018 - 09:41.


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 August 2018 - 14:33

Ik heb geen Joyne kaart, maar ik kan bevestigen dat de Viaccess CI module van Canal Digitaal prima werkt in de ET10000.

 

Ik heb wel na de cold boot van de box dat ik de module een init moet geven, dus wellicht speelt dat bij jou ook.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #9 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2018 - 16:42

Ja, soms moet ik eerst een init geven voordat de kaart gezien wordt door de module, maar ik krijg ook dan geen beeld. Ik zal morgen eens een oude Pli-4 image terugflashen om te zien of dat nog wel werkt.

Ik neem aan dat je wel OpenPli 6.2 draait op je ET10K? Het onderdeel CI in de gui behoeft sowieso aandacht, die is niet 'af'.



Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 August 2018 - 17:52

Ik draai momenteel een develop image op de 10K, maar ook met 6.2-release heb ik geen problemen buiten het feit dat er soms een init nodig is.

 

Wat is er "niet af"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #11 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2018 - 20:44

Er lijkt alleen slot1 informatie, maar die bevat ook slot 2 informatie. Dat hoort uit elkaar gesplitst te worden met elk een kop 'slot 1' en 'slot2'.

Attached Files



Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #12 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 August 2018 - 06:57

Helaas, zelfs het terugflashen naar een oude OpenPli 4.2 image geeft geen verbetering, ook dat werkt niet meer. Aangezien dat voor mij de laatst bekende werkende situatie is moet ik concluderen dat er een defect in mijn ET10K zit waardoor CI modules niet werken. De overstap naar Joyne zal moeten wachten...



Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 August 2018 - 07:36

Toch nog even een vraag, je hebt sat met CD, dan moet je toch altijd FTA zoals BVN kunnen zien, zonder welke module dan ook. Als dat niet zo is, dus geen beeld op een FTA (BVN) dan is er iets mis met de ontvangst, dus (positie)schotel, LNB of tuner.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #14 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 August 2018 - 08:51

Nee, alles werkt prima met de kaart via Oscam en de module werkt ook in m'n TV. De CI module werkt alleen niet meer in m'n ET10K en geen idee waarom. Insteken van die module was eigenlijk alleen een test ter verificatie om over stappen naar Joyne. Maar als de CI module van CD al niet werkt, dan verwacht ik niet dat die van Joyne dat wel doet.



Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 August 2018 - 09:00

Misschien was ik niet duidelijk met mijn vraagstelling, dus met de Et10K heb je wel beeld op een FTA zender, met en zonder CI module?


Edited by 40H3X, 17 August 2018 - 09:00.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #16 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 August 2018 - 09:49

Uiteraard. Ik heb dan alleen geen beeld op de gecodeerde zenders van CD.



Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 August 2018 - 10:23

Er lijkt alleen slot1 informatie, maar die bevat ook slot 2 informatie. Dat hoort uit elkaar gesplitst te worden met elk een kop 'slot 1' en 'slot2'.

 

Ja, die is bekend.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 August 2018 - 10:47

@zeeteefje, fijn dat je het nog even verduidelijkt, tja als dezelfde CI module het wel in de TV doet en het ook niet meer werkt i.s.m. PLi 4 dan is de kans wel erg groot dat de communicatie tussen de Et10K en de module niet lekker loopt, maar die conclusie had je zelf vast ook al getrokken ;). Misschien kun je 'm nog gebruiken i.s.m. remote Fallback tuner.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 17 August 2018 - 12:25

Nee, alles werkt prima met de kaart via Oscam en de module werkt ook in m'n TV. De CI module werkt alleen niet meer in m'n ET10K en geen idee waarom. Insteken van die module was eigenlijk alleen een test ter verificatie om over stappen naar Joyne. Maar als de CI module van CD al niet werkt, dan verwacht ik niet dat die van Joyne dat wel doet.

 

Misschien was ik niet duidelijk met mijn vraagstelling, dus met de Et10K heb je wel beeld op een FTA zender, met en zonder CI module?

Soms scheelt het als je even goed leest :)
Hij heeft het feit dat oscam wel werkt vermeldt en dus is het zeker aannemelijk dat hij dan ook beeld heeft, anders werkt het toch niet? ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CI-module werkt niet onder OpenPli 6.2 #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 August 2018 - 14:23

Geen beeld , zowel met als zonder actieve softcam. Zelfs na een koude start zonder softcam blijft het beeld weg.

@Tech, gezien die opm. heb je zeker een punt, maar eerder stond er bovenstaand en toen wist ik het niet meer, is het nu wel niet of wel beeld? Hij bedoelde vast encrypted beeld en niet FTA.


Edited by 40H3X, 17 August 2018 - 14:23.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users