Jump to content


Photo

Verbindings problemen

Wifi verbinden

  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Senninha01

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2018 - 07:58

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw maar zit met een probleem.
In de woonkamer hebben wij de mutant HD51 staan en deze werkt perfect, nou hebben we in de slaapkamer ook een kastje op gehangen. Dit is de xarius pure, met Wi-Fi stick. Alles is goed geïnstalleerd maar na gemiddeld 2 uur moet de xarius gereset worden daar hij dan geen WiFi verbinding meer heeft. Ook begint hij uit zichzelf 's nachts als een idioot te knipperen.
Kan iemand ons helpen hoe dit probleem op te lossen is want we kunnen nu erg weinig genieten van de tv in de slaapkamer.

Re: Verbindings problemen #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 20 August 2018 - 08:16

https://wiki.openpli...Wireless_Bridge

Vaak is een wireless bridge een betere oplossing ipv een WiFi usb stick. Ook kan een betere WiFi router cq positioneren nogal wat uitmaken.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Verbindings problemen #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 August 2018 - 09:06

Nog beter is een ethernet kabel aanleggen dan heb je geheid altijd verbinding, of als dat niet kan gebruik dan een Devolo dLAN 550 duo+ powerline, wifi is 3x niks voor dit soort dingen of je moet naast het AP zitten en dat is op de slaapkamer meestal niet zo.


Edited by Sagitarius, 20 August 2018 - 09:07.

73's

PE1AQZ


Re: Verbindings problemen #4 Senninha01

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2018 - 18:47

Zo als ik al zei ben ik nieuw op het forum, ik vind het fijn dat jullie een oplossing aan dragen maar ik weet dus echt niet wat een wireless bridge is of hoe ik dat moet aanleggen cq installeren
@sagitarius
Wat is een devolo dlan 550 duo+ powerline?
Ik heb er nog nooit van gehoord, wat doet het, is het een appart apparaatje/kastje?
De afstand vanaf de slaapkamer tot het internet modern is 7 meter zonder dikke muren want we wonen in een appartement

Re: Verbindings problemen #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 20 August 2018 - 19:35

Dan nog kan je metaal tussen de muren hebben. Je krijgt dan een 'kooi van Farraday'. Met als resultaat (bijna) geen signaal.
Een DLAN is een kastje wat via de wandcontactdoos werkt. Het signaal wordt geïnjecteerd in het stroomnet n door de ontvanger weer eruit gehaald. Verbindingssnelheden variëren al naar gelang storingsbronnen maar valt niet weg. De aansluiting is dus wel 'stabiel'. Devolo was de eerste fabrikant die dit mogelijk maakte vandaar D(evolo)LAN.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Verbindings problemen #6 Senninha01

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 21 August 2018 - 08:32

@mimisiku
Bedankt voor je uitleg.
Ben op zoek gegaan naar zo'n kastje maar moet ik dan met of zonder WiFi nemen, daar kom ik weer even niet uit

Re: Verbindings problemen #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 August 2018 - 08:42

@mimisiku
Bedankt voor je uitleg.
Ben op zoek gegaan naar zo'n kastje maar moet ik dan met of zonder WiFi nemen, daar kom ik weer even niet uit

Ik zou hem zelf zonder wifi nemen, dat is goedkoper, of als je een telefoon hebt en je gebruikt die boven heb je daar een beter wifi signaal dan zou ik hem wel met wifi nemen.

Op iedere adapter zitten 2 ethernet aansluitingen daar kun je dan nog een ander apparaat op aansluiten, ik heb er hier 2 zonder wifi, de ene adapter zit in de meterkast en de andere zit in de schuur waar ik een IP camera en Internet radio op aangesloten heb.

Bij de Media Markt kosten ze iets van 64 euro per set, let wel op dat je de plus versie neemt, die gebruikt 3 fasen van je elektriciteit net.


Edited by Sagitarius, 21 August 2018 - 08:43.

73's

PE1AQZ


Re: Verbindings problemen #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 21 August 2018 - 08:44

Nee, hij gebruikt uiteraard maar 1 fase maar met aarde. Het is een Euro stekker géén Perilex :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Verbindings problemen #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 August 2018 - 09:05

Nee, hij gebruikt uiteraard maar 1 fase maar met aarde. Het is een Euro stekker géén Perilex :)

Voor jouw gemoedsrust dan het RF signaal gaat over de 3 draden van je elektriciteit net, maak het ts nu niet moeilijker dan het is.

Ter informatie, op een Perilex staat tegenwoordig ook maar 1 fase, maar wel over 3 groepen verdeeld, als je toch 3 fasen in huis hebt zoals buitenaf of in een oude wijk dan ben je nog gelukkig, tegenwoordig zie je dat nergens meer, het mag zelfs niet meer volgens NEN1010 in een gewone huisinstallatie.

Onze stroom vretende oven en magnetron is over 3 groepen verdeeld, en de rest over de andere 3 groepen.


Edited by Sagitarius, 21 August 2018 - 09:06.

73's

PE1AQZ


Re: Verbindings problemen #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 21 August 2018 - 09:08

Zou oud hoeft dat overigens niet te zijn, ik liep er toevallig bij mijn ouders tegenaan, en dat is een vrij nieuw apartement. Geen powerline connectie tussen woonkamer en slaapkamer, door de 3 fasen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verbindings problemen #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 21 August 2018 - 09:20

Even voor de gemoedsrust en totaal niets met het topic te maken hebbende, op de perilex zitten twee fasen, of tweemaal dezelfde fase en twee keer een nul en zeker niet over verschillende groepen, het zal wat zijn dat je één groep uitschakelt en alsnog een optater krijgt omdat de andere groep nog in staat.
Het is dan één groep maar wel één die dubbel is uitgevoerd zodat beide fasen afschakelen als er in één van beide wat fout gaat.
Als je drie fasen gebruikt wordt er één nuldraad gebruikt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbindings problemen #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 21 August 2018 - 09:21

Zou oud hoeft dat overigens niet te zijn, ik liep er toevallig bij mijn ouders tegenaan, en dat is een vrij nieuw apartement. Geen powerline connectie tussen woonkamer en slaapkamer, door de 3 fasen...

Dat is inderdaad een nadeel als je een woning hebt met drie fasen, het ene gemeenschappelijke deel wat ze hebben is de nul.
Ik denk dat de nieuwere types wel werken omdat dan de nul en aarde wordt gebruikt als carrier. (Schijnt te werken ondanks het feit dat aarde en nul ook aan elkaar hangen)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbindings problemen #13 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 21 August 2018 - 10:13

Het perilex gebeuren is hier niet ter zake maar wil graag toch iets zeggen.

Een perilex wcd sluit je aan op 3 fasen + nul, 3x bruin, 1x blauw, groen/geel, dit is wanneer je een hele grote kookplaat hebt die meer dan 16 Amp. nodig heeft.

De tweede manier is aansluiten op 1 fase en 2 aan elkaar gekoppelde automaten van 16 Amp. (z.g.n. kookgroep of fornuisgroep). bruin/blauw automaat 1 en nogmaals op bruin/blauw op automaat 2 + groen/geel aarde..

Deze tweede manier is het meest gebruikt.

De nieuwste powerline is niet meer fase afhankelijk.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Verbindings problemen #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 21 August 2018 - 10:20

Het perilex gebeuren is hier niet ter zake maar wil graag toch iets zeggen.
Een perilex wcd sluit je aan op 3 fasen + nul, 3x bruin, 1x blauw, groen/geel, dit is wanneer je een hele grote kookplaat hebt die meer dan 16 Amp. nodig heeft.
De tweede manier is aansluiten op 1 fase en 2 aan elkaar gekoppelde automaten van 16 Amp. (z.g.n. kookgroep of fornuisgroep). bruin/blauw automaat 1 en nogmaals op bruin/blauw op automaat 2 + groen/geel aarde..
Deze tweede manier is het meest gebruikt.

Dat zeg ik :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verbindings problemen #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 August 2018 - 18:19

Ik heb een redelijk nieuw (nou ja, 1990) huis, waar standaard electrisch gekookt wordt (geen gasaansluiting). Toch is er maar 1 fase aangesloten, van 35 A. Het kan dus op zich prima. Scheelt een boel complexiteit en geen kans op 400V ;). Ik denk dat meerfasen juist voorkomt bij wat oudere huizen, waar er per fase minder dan die 35 A geleverd kan worden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Verbindings problemen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 31 August 2018 - 18:21

Je moet dan wel een kookplaat hebben die daarmee overweg kan.

 

Er zijn er maar zat die max 16A over 220V trekken, en dan staan de platen te alterneren. Mijn ouders hebben ook zo'n onding, biefstuk bakken of wokken kun je wel vergeten op zo'n ding.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verbindings problemen #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 August 2018 - 18:27

Die van mij ook, maar dan wel over twee groepen en dan is er niks aan de hand. Als je alles tegelijk aan wilt hebben is het 4 x max stand 8, en anders full power. Maar dit wordt wel erg off-topic zo ;)


Edited by Erik Slagter, 31 August 2018 - 18:27.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users