Jump to content


Photo

OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN

Geen beeld openpli 6.2 mutant hd1200

  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 berryrondeel

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2018 - 14:36

Ik heb problemen met mijn Mutant HD1200.

 

Ik had met OpenPli 4.0 de laatste tijd telkens problemen, kreeg steeds de melding in de trend van Cannot parse, no emu....

Na een update naar OpenPli 6.2 heb ik geen beeld op de meeste zenders, BVN geeft wel beeld. Zie geen melding in het scherm zoals bij versie 4.0.

Ik gebruik een gerigistreerde kaart van Canal Digitaal die wel gewoon werkt in de ingebouwde receiver van mijn tv.

 

Ik heb CCcam 2.3.0 geinstalleerd......

 

iemand enig idee?



Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 September 2018 - 14:41

CCcam verwijderen, Oscam installeren. CCcam is oud, en crasht op een heleboel CD kanalen, sinds daar Viaccess simulcrypt op zit. Een lokale CD kaart doet het in Oscam zonder configuratie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 September 2018 - 16:25

En anders CCcam 2.2.11 installeren...Als er alleen TV gekeken wordt voldoet dit nog..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 6 September 2018 - 17:00

Gewoon Oscam is de beste Softcam wat er bestaat (momenteel) 


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #5 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 September 2018 - 19:10

Ik kijk hier dagelijks met cccam 2.3.0 (arm versie) op een Mut@nt HD51 en ik heb nooit uitval op een CD kanaal. Ik vermoed een probleem met je kaartlezer. Je zou het kunnen testen door tijdelijk met een c-lijntje via de kaartlezer van een andere droomdoos te kijken.
Soms moet je ook gewoon een nieuwe schone installatie doen, zonder dat daar echt aanleiding voor is.

Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 September 2018 - 19:20

Dat zou me verbazen.. CCcam 2.3.0 is Mipsel only. De CCcam 2.3.1 en 2.3.2 zijn er in arm en mipsel..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #7 berryrondeel

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2018 - 19:53

CCcam verwijderen, Oscam installeren. CCcam is oud, en crasht op een heleboel CD kanalen, sinds daar Viaccess simulcrypt op zit. Een lokale CD kaart doet het in Oscam zonder con

Ik heb de CCcam verwijderd en de Oscam geinstalleerd. Helaas zonder resultaat. Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij de softcam selectie nog steeds de CCcam kan selecteren ????? Bij plugins verwijderen staat hij er niet meer tussen.

Misschien toch een schone installatie?



Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #8 berryrondeel

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 6 September 2018 - 19:55

Ik kijk hier dagelijks met cccam 2.3.0 (arm versie) op een Mut@nt HD51 en ik heb nooit uitval op een CD kanaal. Ik vermoed een probleem met je kaartlezer. Je zou het kunnen testen door tijdelijk met een c-lijntje via de kaartlezer van een andere droomdoos te kijken.
Soms moet je ook gewoon een nieuwe schone installatie doen, zonder dat daar echt aanleiding voor is.

Ik heb er ook een C lijntje in staan, ook die geeft geen beeld meer.



Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 September 2018 - 09:15

Als je gewoon een kaart hebt dan is het onzin om er een c-lijn bij te zetten.



Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #10 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 7 September 2018 - 09:55

Ik kijk hier dagelijks met cccam 2.3.0 (arm versie) op een Mut@nt HD51 en ik heb nooit uitval op een CD kanaal. Ik vermoed een probleem met je kaartlezer. Je zou het kunnen testen door tijdelijk met een c-lijntje via de kaartlezer van een andere droomdoos te kijken.
Soms moet je ook gewoon een nieuwe schone installatie doen, zonder dat daar echt aanleiding voor is.

heb jij een 'arm' versie van CCcam 2.3.0 ? mijn 4K Gigablue heeft versie 2.3.2 maar deze versie leest geen m7 kaarten - reden waarom ik deze CCcam inderdaad via een C-lijn de kaarten laat lezen in een andere locale ontvanger waar nog een oude CCcam versie op draait .... werkt overigens perfect.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 8 September 2018 - 06:45

Al dat gedoe met CCcam en het niet lezen van kaarten, ik zou dan ook terug gaan naar de periode van DOS6.2.
Al dat gedoe met priolijsten en oude versies...(not dus ;) )

Ik snap werkelijk niet waarom men CCcam nog gebruikt terwijl Oscam het vanuit de feeds zonder een instelling te hoeven maken ook gewoon direct werkt met een Nederlandse kaart in een lezer.
Tevens zit er een voorgeconfugureerde ‘c lijn’ in om een connectie met een andere receiver te maken, even ip adres in de client aanpassen, aktiveren en het werkt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #12 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 8 September 2018 - 07:47

Ik nam aan dat jullie snappen dat als ik cccam arm versie benoem je weet welke versie het is, het doet er niet toe. Ik draai cccam omdat ik thuis een dm500 als server in de meterkast heb staan, dat ding draaid al jaren dezelfde cccam zonder pio etc. Op de 2 clienten, woon- en slaapkamer draai ik ook cccam omdat de comminicatie tussen de cccam en oscam stroef verloopt en omdat oscam hinderlijk traag start vanuit deep sleep.
Zoals gezegd heb ik geen problemen vwb het decoderen. Alleen wel priolijsten in de clients gezet, maar volgens zeggen is dit met de laatste cccam versie ook niet nodig.
Ik denk dat TS alleen de bevestiging wil dat cccam kan draaien en daarmee alle nl kanalen kan openen. Zijn probleem ligt vermoedelijk toch anders.

Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 8 September 2018 - 08:09

. ook met prio gaan er dingen mis met cccam waardoor je kaart eerder bestraft kan worden... oscam start op openpli al enige tijd niet meer traag op...

Edited by littlesat, 8 September 2018 - 08:10.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 8 September 2018 - 16:25

omdat de comminicatie tussen de cccam en oscam stroef verloopt.


Definieer "stroef"?
 

omdat oscam hinderlijk traag start vanuit deep sleep.


Dan moet je zorgen dat de box bij het opstarten de juiste tijd heeft. Daar wacht Osccam namelijk op, en zonder de systemtime plugin (ingesteld op het ophalen van de tijd van internet bij het opstarten) moet Oscam dus wachten tot de box een zender getuned heeft en de transponder tijd heeft kunnen oppakken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #15 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 9 September 2018 - 10:34

Voor mij blijft de vraag waarom oscam de tijdsync nodig heeft. Functioneel is het niet aangezien cccam het niet nodig heeft.
Ongeveer een maand of 3 geleden waren er problemen waar enorm veel over te doen was hier. Iets met glitches in beeld waar ik ook last van had. Mogelijk komt dat mede door mijn cccam-oscam opzet. En het had ook mogelijk iets met de tijdsync te maken.
Overstap, of eigenlijk terugstap naar full-cccam setup, geeft bij mij het beste resultaat.
En met 1 dubbel tuner en 1 single tuner gaat bij mij de kaart niet in straf modus.

Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 9 September 2018 - 13:03

Die 'timesync' heeft te maken met de compiler die is gebruikt, omdat de tijd als de receiver opstart, ver in het verleden ligt wil oscam niet starten totdat de tijd later is dan de datum waarop oscam is gebouwd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 9 September 2018 - 13:40

Die glitches zijn een bijzonder vaag probeem.

 

Ik ben sinds kort over van een ET10000 naar een Solo 4K (die ingericht is met de backup van de 10K, alleen de tuner config is aangepast), en tot op heden heb ik er niks meer van gezien.

 

En dat sterkt me alleen maar in mijn idee dat Oscam intern ergens mee bezig is dat te veel CPU cycles kost, zodat de ECM te laat wordt verwerkt. Dit omdat niet alleen het uitschakelen van ECM processen (bv caching) maar ook een snellere CPU zorgt dat je er geen of minder last van hebt. De discussie over de variatie in de tijd is ook een design fout, er zitten process loops in Oscam die werkt op een delta tijd (nu + 20 sec bv), als dan de tijd wordt aangepast door NTP of transponder tijd duurt die loop ineens geen 20sec meer, maar meer (of juist minder). En ook zorgt voor het te laat verwerken van ECM's. Beide zijn imho design fouten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #18 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 9 September 2018 - 20:46

En TS heeft niets aan deze informatie, alleen dat decoden met cccam geen probleem zou moeten zijn. En als dat wel zo is, dat hij problemen bij hardware of image moet zoeken.

Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #19 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 9 September 2018 - 20:48

O ja, WanWizard bedankt voor je ondersteuning. Als je hier cccam noemt wordt je terstond afgefakkeld, weet ook niet waarom.

Re: OpenPli 6.2 op mutant HD1200 geen beeld, wel op BVN #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 9 September 2018 - 21:10

Ik vind dat wat gechargeerd.

 

CCcam heeft, zeker voor de doorsnee gebruiker met een M7 kaart, allerlei problemen. Het is en blijft gewoon een antiek stuk binary code dat niet wordt bijgewerkt. En dan is het niet slim om CCcam te willen gebruiken, al was het alleen maar omdat Oscam uit de doos gewoon werkt.

 

Een deel van de wens om CCcam te gebruiken komt vanuit onbekendheid met een alternatief, een deel omdat men zich met illegale zaken bezig houdt en met een C lijntje zit van een of andere vage illegale jopie (die dan zegt dat je CCcam moet gebruiken).

 

De eerste groep wordt dan ook hier op een beter alternatief gewezen, de tweede groep zal ons de spreekwoordelijke worst zijn, die kopen maar gewoon een abonnement, dan komen ze vanzelf in de eerste groep terecht.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: Geen beeld, openpli 6.2, mutant hd1200

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users