Jump to content


Photo

Wi-Fi

Wi-Fi wifi Wlan WPA Draadloos

  • Please log in to reply
40 replies to this topic

Re: Wi-Fi #21 Beasty Boy

  • Senior Member
  • 149 posts

+2
Neutral

Posted 21 September 2018 - 19:48

En ik blijf erbij gewoon een kabel ook al is het soms lastig weg te werken maar stabieler als dat is niet mogelijk.

Helemaal mee eens.

Maar wanneer je een paar jaar geleden voor een Xx.xxx bedrag net je huis aan de binnenkant hebt laten doen (helaas geen netwerk kabels naar de TV's gelegd) dan bedenk je je nog wel ff of je een kabeltje gaat trekken... En wat dacht je dat de vrouw des huizes dan gaat doen, Die zet alle sirenes aan :o (das wel geluid geen beeld ;))


Als je iets niet weet, schroom niet om het te vragen

Re: Wi-Fi #22 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 22 September 2018 - 14:28

Ik snap het wel maar eigenlijk is dat de enige echte stabiele oplossing

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Wi-Fi #23 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 22 September 2018 - 16:16

Powerline adapters werken i.h.a. ook uitstekend, zijn niet duur en het vergt geen extra kabels.



Re: Wi-Fi #24 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2018 - 16:17

Er zijn hele mooie H.109 coax kabels die dunner zijn en bijna hetzelfde presteren. Zo kun je één dikke kabel eruit slierten en 2 x H.109 erin trekken. Probleem opgelost..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wi-Fi #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 22 September 2018 - 16:36

Op voorwaarde dat ze in een buis liggen. Wat dat betreft doen ze dat in NL beter dan hier, een kabel bijleggen hier betekent of de muur openbreken, of hem buitenlangs trekken... :(


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wi-Fi #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2018 - 16:54

Een losse kabel in de muur is echt gruwelijk onprofessioneel! Snap niet dat dit in bepaalde landen gecertificeerd wordt. Bij een kabelbreuk of andere storing moet je de muur slopen. Bezopen actie... Zie hier ook al dat ze flexpijp leveren met VMK erin. Zit dan in de isolatie tussen de Gipro platen. Flex is dan nog 'iets' van buis, maar ga daar met bochten maar eens een nieuwe kabel intrekken. Is een beste uitdaging (eigen ervaring)...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wi-Fi #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 22 September 2018 - 17:03

Yup.

 

En niet alleen voor dit soort kabels, maar ook voor 230V. Een soort van platte VMVK kabel die gewoon geniet of gespijkerd wordt. En geen centraaldozen systeem, maar een bus. Dus ergens iets tussen zetten kan ook problematisch worden.

 

Flex is ook leuk ja, ik heb dat bij mijn ouders, daar hebben ze dat gebruikt bovenin de meterkast en van het plafond de muur in. Waardoor je er van beide kanten geen kabel meer doorkrijgt. :(


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wi-Fi #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 September 2018 - 17:12

Ik heb hier aan het plafond 12V led verlichting. Dan kun je vanuit de plafond-doos een lelijke transformator/omzetten aan het plafond hangen, maar ik heb het anders gedaan. Extra installatiedraad in andere kleuren erbij getrokken in de buis en de omzetten buiten zicht. Dan ben je erg blij met zo'n buizensysteem (en vaseline...). Ik heb nu een buis waar 7 of 8 draden doorheen lopen, volgens mij is dat ook wel echt het maximum. Dat kan Wanwizard in GB wel vergeten helaas.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wi-Fi #29 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 22 September 2018 - 17:22

Hier gaat het gewoon zo, je zou ze bijna met een exemplaar van de NEN1010 rond de oren slaan (die heb ik nog wel ergens liggen).

 

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wi-Fi #30 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2018 - 17:37

Gadverd..... Mag ik een teiltje??
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wi-Fi #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 22 September 2018 - 17:41

Als ik er klaar mee ben... ;)

 

Het wordt nog veel leuker, afhankelijk van hoe en waar die kabel ligt wordt hij gecertificeerd. Ligt bij bv in tegen een spant met isolatie van 100mm of meer dan mag er 4A minder doorheen... Het boek hier is dan ook stukken dikker dan onze NEN...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wi-Fi #32 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 September 2018 - 09:10

Als je al zover bent dat je een gleuf gehakt (!) hebt, dan kun je er toch net zo goed een pijpje in leggen?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wi-Fi #33 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 September 2018 - 10:28

Probleem is dat ze in dat soort landen het fenomeen 3/4 en 5/8 pijp gewoon niet kennen... Een frees of kango kennen ze vaak ook niet en zeker niet in die maten....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wi-Fi #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,736
Excellent

Posted 23 September 2018 - 14:11

Ze kennen het nog wel (electrical conduit, zelfs in metaal indien nodig), maar het is niet verplicht, en dus wordt de goedkoopste oplossing gepakt. Je moet er dus bij een bouw/verbouwing specifiek om vragen. 

 

Losse kabel moet minstens 50mm diep liggen, en beveiligd met een 30mA aardlek. Maar blijkbaar nemen de cowboys het niet zo nauw...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wi-Fi #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 23 September 2018 - 15:10

In duitsland smeren ze ook alles in de muren, dus zo vreemd is dat nu ook weer niet hoor.

 

Wij Nederlanders denken alles beter te weten en beter te kunnen maar wie zegt dat dat ook zo is?

Alles wat maar een beetje anders is, vinden we maar raar en vreemd ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wi-Fi #36 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 September 2018 - 17:43

Maar in dit geval toch wel beter...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wi-Fi #37 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 23 September 2018 - 19:46

Ik zou als electricien anders niet in zo'n bouwsituatie willen zitten. Hier ros ik een trekveer in een pinp en kan kapotte kabels vervangen (gebeurt toch wel een keer of wat in de maand). Gebeurt dat bij Claus aus Wuppertal, dann heisst das:"leider muss ich die Wand abreissen um ein neues Kabel zu ziehen." Zal die kleine Claus leuk vinden...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wi-Fi #38 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 24 September 2018 - 08:13

Ik heb mijn collega’s nog nooit gehoord over her vervangen van defecte kabels in muren, zo vaak zal dat niet gebeuren en als dat al gebeurt is een frequentie van één keer per maand wel erg hoog.(bij normaal gebruik en belasting)
Zijn die kabels van chocola of zo?

Und wass die Kabel angeht, es ist auch möglich ein neues Kabel auf die Wand zu nageln. ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wi-Fi #39 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 24 September 2018 - 08:45

Ik maak het regelmatig mee. Bewoner heeft creatief geboord ( dwars door de kabel heen)..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wi-Fi #40 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 24 September 2018 - 09:00

Waar ging dit ook alweer eens over? O ja, WIFI. Zullen wij weer on topic gaan? ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




Also tagged with one or more of these keywords: Wi-Fi, wifi, Wlan, WPA, Draadloos

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users