Jump to content


Photo

Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 nielsolie

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 26 September 2018 - 19:28

Ontvanger nieuw uit doos ontvangen. Na het ophalen van alle Ziggo zenders, crasht de ontvanger bij bevestigen van de zenderlijst en als er een zender gekozen wordt. Daarbij blijft de datum ook 1970.

 

OpenPLi geflashed naar 6.2 en terug naar fabriekinstellingen. Nog steeds hetzelfde resultaat.

 

Bijvoegd de crashlog.

 

 



Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 26 September 2018 - 19:29

Crashlog is wel héél transparant :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 26 September 2018 - 19:34

Bijna niet te lezen wat mij betref te transparant :ph34r:


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #4 nielsolie

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 29 September 2018 - 20:24

probleem is opgelost.

 

Nogmaals de laatste OpenPLi versie gedownload en op ene USB stick gezet.

Meteen de file "noforce" hernoemt naar "force", en het updaten werkte.

 

De box wordt dus geleverd met een ontwikkelversie van OpenPLi erop....... 



Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #5 Marco Kruidenberg

  • Member
  • 14 posts

+1
Neutral

Posted 12 November 2018 - 19:35

goedenavond. Ik heb hetzelfde probleem met een gloednieuwe HD530C. Na inscannen van de kabel (Ziggo > 100 kanalen gevonden) en selecteren van een kanaal krijg ik foutmelding STB en software error bla bla.
Wat heeft nielsolie nu precies gedaan? Waarom op een USB stick zetten, terwijl een goede internet connectie is? Help en dank!!

Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 12 November 2018 - 19:51

De fabrieks versie is een uitgeklede versie dus eerst met een usb stick Openpli erop zetten en dan kan je het gewoon met de box doen in het vervolg.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #7 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 12 November 2018 - 20:09

Altijd weer apart dat mensen verwachten dat een "manufacturer image' hetzelfde doet als een volwaardige release image.

 

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel apart dat ik al meerdere keren heb gezien dat bij dat soort 'manufacturer images' wel het OpenPLI release bootlogo verschijnt wat de indruk wekt dat het een volwaardige release is.



Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #8 Marco Kruidenberg

  • Member
  • 14 posts

+1
Neutral

Posted 12 November 2018 - 20:29

Hoi Cobus, dank. Wat nu? Ik heb de 6.2 zip op een usb stick staan. Moet ik de hele zip of alleen het rootfs.bin bestand in de box inladen?

Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #9 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 12 November 2018 - 20:38

gewoon alles uitpakken op de stick (root van de stick) dan noforce bestand hernoemen naar force en klaar ben je box uitschakelen dan stick erin en weer aan zetten als het goed is heb je dan de pli erop staan na ongeveer een minuut of 2 tot 5 (heeft met de snelheid van de box te maken) en dan kun je hem gebruiken instellen enz enz


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 12 November 2018 - 23:03

Of gewoon even de wiki raadplegen waarin alle stappen ook keurig zijn omschreven....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #11 Marco Kruidenberg

  • Member
  • 14 posts

+1
Neutral

Posted 13 November 2018 - 14:14

Mannen bedankt. De stick ingeladen en apparaat opgestart volgens de instructie en Wiki. Alles deed het met 123 channels van Ziggo. Signaalsterkte 100% en kwaliteit per channel 84-98%, dus lijkt me prima. Echter de box loopt na enkele minuten vast zonder wat te doen. Is dit normaal? Wat te doen? NB: Ik heb de stick er uit en 1 plug-in ingeladen voor automatische back-up. totaal 2 x  harde reset gedaan. Hij komt wel terug maar loopt dan toch weer vast.



Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 13 November 2018 - 14:19

Wat is de definitie van "vastlopen"? Spinner in beeld? Geen reactie op de afstandbediening? Beeld staat stil? Beeld is weg? 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #13 Marco Kruidenberg

  • Member
  • 14 posts

+1
Neutral

Posted 13 November 2018 - 15:24

Dank je. Geen spinner. Wel: geen reactie op afstandsbediening, stilstaand beeld met wel geluid, alleen blokjes (stilstaand)



Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 13 November 2018 - 15:28

Kun je overweg met een commandline?

 

Zo ja, box opnieuw starten, inloggen, en dit intikken:

init 4
ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2

dan de log over je scherm laten lopen totdat de box weer vast loopt, daarna de laatste 40 of zo regels hier posten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #15 Marco Kruidenberg

  • Member
  • 14 posts

+1
Neutral

Posted 13 November 2018 - 15:44

Dank je wel, maar sorry dit gaat boven mijn pet. Inloggen? Waar/hoe? Intikken met wat? Hoe 40 regels af te tappen. Doe je dat met Putty of zo?



Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #16 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 13 November 2018 - 16:28

Denk zelf dat het de hardware is wie kapot is.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 13 November 2018 - 18:30

Dank je wel, maar sorry dit gaat boven mijn pet. Inloggen? Waar/hoe? Intikken met wat? Hoe 40 regels af te tappen. Doe je dat met Putty of zo?

 

Vandaar mijn vraag of je overweg kon met een commandline. ;)

 

Inloggen doe je met een telnet client. Voor Windows is PuTTY inderdaad de meest gangbare. Je maakt daarmee verbinding met de box op het IP adres dat je kunt vinden bij Menu, Informatie, Uw ontvanger (of zo). Als je verbinding gemaakt hebt wordt je gevraagd om een gebruikersnaam ("root") in te geven, en als die een wachtwoord heeft, ook het wachtwoord.

 

Eens je binnen bent kun die die commando's in tikken.

 

PuTTY heeft een optie om een log file mee te laten lopen, zodat alles wat over het scherm rolt in een bestand terecht komt. Dit bestand kun je dan openen met Notepad of zo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #18 Marco Kruidenberg

  • Member
  • 14 posts

+1
Neutral

Posted 14 November 2018 - 12:50

Hallo WanWizard. Ik heb PuTTY gebruikt en ingelogd (denk ik). Ik kan helaas niet vinden hoe ik in dit reply veld iets kan incopieeren of attachen (graag tip!)
Dus ik type "even over wat ik in het scherm krijg met gebruik van de optie telnet en niet SSH. NB: Die hyperlink vorm is er niet maar komt natuurlijk door het overtypen.

 

Zo te zien pakt hij het commando niet. Wat doe ik fout.

 

Overigens heb ik de stick opnieuw ingeladen en NIET een plug-in extensie meegenomen voor "Automatic full back up (1 +git86)". Nu houdt hij het een stuk langer uit. Gisteravond ~45 min achter elkaar gekeken, gezapt etc etc. Toen gaan slapen. Hier zet ik receiver en TV etc uit, de Mutant box niet. Vanochtend als ik de receiver aanzet en van een andere input (satelliet) naar de Mutant box schakel, dan krijg in blauw beeld. Na harde reset is alles terug, incl. ingeschakeld op een TV kanaal. Wellicht is het probleem nu van aard veranderd.
 
 
openpli 6.2-release hd530c
 
hd530c login: root
Last login: Wed Nov 14 11:31:17 CET 2018 on pts/0
root@hd530c:~# init 4 ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2
Usage: init {-e VAR [=VAL] | [-t SECONDS] {0|1|2|3|4|5|6|S|s|Q|q|A|a|B|b|C|c|U|u}
}
root@hd530c:~#



Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,565 posts

+1,737
Excellent

Posted 14 November 2018 - 13:20

Eh... Het waren twee regels, dus twee commando's, en niet eentje.

 

Dus eerst

init 4

en daarna

ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2

Voor zover ik weet doet de automatic fullbackup plugin helemaal niks tenzij je zelf iets doet? 

 

En volgende keer als je dit hebt (een blauw beeld is van je TV, niet van de box), kun je dan met PuTTY nog wel inloggen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD530C: Crasht bij selecteren zender NPO / datum blijft 1970 #20 Marco Kruidenberg

  • Member
  • 14 posts

+1
Neutral

Posted 14 November 2018 - 14:29

OK! Net gedaan en gelukt. Weet op dat moment niet of beeld blauw is want mijn vrouw zit Sat TV te kijken. Diverse pg's rolden voorbij. Ben er nog niet in geslaagd om dit op een printable file te krijgen ondanks bestudering van de PuTTY tutorial. Ik heb wel een bestand aangemaakt, maar geen een applicatie kan die vinden om het te openen. Het lijkt op het opslaan als program file. Is dat de bedoeling of hoe moet dat wel.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users