Jump to content


Photo

Vragen over Vu+ uno 4k se

vu+ uno 4k se

  • Please log in to reply
251 replies to this topic

#1 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 11:07

Momenteel gebruik ik nog een Humax 5200C voor opnames van mijn DVB-C provider (TriNed).

Deze is 5 jaar oud en begint wat kuren te vertonen.

Wij nemen elke dag wel een paar programma's op en bekijken dat vaak 20 minuten later (i.v.m. overslaan reclames).

 

Na lang zoeken naar mogelijkheden om deze te vervangen, kwam ik de Vu+ Uno 4k se tegen. Deze heeft ook de mogelijkheid om DVB-C te gebruiken.

Maar ik heb enkele vragen waarvan ik de antwoorden niet op internet kan vinden.

 

  1. Is de Vu+ uno 4k se gewoon op de kabel (DVB-C) te gebruiken als tv-ontvanger (ik heb dus geen satellietontvanger)
  2. Kan ik inderdaad 8 verschillende tv-programma's tegelijk opnemen?
  3. Zo ja, kan dat dan met één ingebouwde HD?
  4. Zo nee, hoeveel kan ik er dan tegelijk opnemen (met mijn Humax kan ik er 2 tegelijk opnemen)?
  5. Kun je rechtstreeks vanuit de EPG opnemen en wordt bij de opname dan ook de titel van het programma gezet?
  6. Kun je een opname ook bekijken tijdens het opnemen (zodat je die stomme reclames niet hoeft te kijken) waardoor je dus inloopt op de opname?
  7. Is het installeren van OpenPLi een kwestie van downloaden, op een USB-disk zetten en installeren op de vu+ uno 4k se?

Alvast bedankt voor jullie info!!!

 



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 12 October 2018 - 11:16

1. ja, met DVB C tuner

2. ja, minimaal 8, maximaal ongeveer 32, ligt er aan hoe de programma's verdeeld zijn

3. ja

4. -

5. ja

6. ja

7. ja

 

8. of je sowieso iets aan een open ontvanger hebt en hoeveel programma's je tegelijkt kunt descramblen (ontsleutelen) wordt bepaald door je provider, veel providers staan geen open ontvangers toe.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #3 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 11:28

1. ja, met DVB C tuner

2. ja, minimaal 8, maximaal ongeveer 32, ligt er aan hoe de programma's verdeeld zijn

3. ja

4. -

5. ja

6. ja

7. ja

 

8. of je sowieso iets aan een open ontvanger hebt en hoeveel programma's je tegelijkt kunt descramblen (ontsleutelen) wordt bepaald door je provider, veel providers staan geen open ontvangers toe.

Dank voor je snelle antwoord!!
 

Ik kan nu heel veel NL-zenders in HD ontvangen zonder een speciale kaart te gebruiken; dus volgens mij zijn ze niet versleuteld. Als ik de kaart wel gebruik dan kan ik een aantal extra zenders bekijken (wat ik eigenlijk nooit doe).

Ik heb meerdere tv's in huis, allemaal met DVB-C tuner en die werken prima met het ontvangen DVB-C signaal. Dit was ook de reden dat ik juist TriNed als provider heb gekozen.

 

Hoe kom ik erachter of deze open ontvanger wel werkt bij TriNed?



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #4 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 11:41

Toevoeging (ik kan niet editen?):

Ik heb EyeTV op mijn iMac en daar kan ik ook programma's mee opnemen.......



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 October 2018 - 13:11

Voor de duidelijkheid, Erik gaat uit van een DVB-C FBC tuner, niet van een gewone standaard DVB-C tuner. Dat je niet het verkeerde besteld. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #6 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 13:15

Voor de duidelijkheid, Erik gaat uit van een DVB-C FBC tuner, niet van een gewone standaard DVB-C tuner. Dat je niet het verkeerde besteld. ;)

 

Ik heb het over de Vu+ uno 4k se die heeft toch standaard een DVB-C FBC tuner?



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 October 2018 - 13:17

Geen idee, ik wilde maar duidelijk zijn. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #8 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 13:18

Oké, thanks!



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 12 October 2018 - 14:28

In de Uno4k en Uno4kSE past alleen 1 FBC tuner, geen "gewone" tuners.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #10 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 14:41

In de Uno4k en Uno4kSE past alleen 1 FBC tuner, geen "gewone" tuners.


Aangezien ik mijn DVB-C ook gewoon op mijn iMac kan gebruiken, neem ik aan dat ik me dus ook geen zorgen hoef te maken, toch?
Oftewel, dat ik hem gewoon kan kopen en heel veel plezier ermee kan hebben?!?

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 October 2018 - 14:41

In de Uno4k en Uno4kSE past alleen 1 FBC tuner, geen "gewone" tuners.

 

Check, weer wat geleerd. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 October 2018 - 14:43

Aangezien ik mijn DVB-C ook gewoon op mijn iMac kan gebruiken, neem ik aan dat ik me dus ook geen zorgen hoef te maken, toch?

Oftewel, dat ik hem gewoon kan kopen en heel veel plezier ermee kan hebben?!?

 

Nee, het is een prima box voor wat je wilt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #13 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 14:46

Nee, het is een prima box voor wat je wilt.


Dank je wel voor jullie reacties!!!

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,957 posts

+541
Excellent

Posted 12 October 2018 - 14:51

 

In de Uno4k en Uno4kSE past alleen 1 FBC tuner, geen "gewone" tuners.


Aangezien ik mijn DVB-C ook gewoon op mijn iMac kan gebruiken, neem ik aan dat ik me dus ook geen zorgen hoef te maken, toch?
Oftewel, dat ik hem gewoon kan kopen en heel veel plezier ermee kan hebben?!?

Daar ga ik maar van uit dan  :huh:

 

Ik zou zeggen, zorg dat je 'm meteen aansluit en uittest en als je het niet werkend krijgt, dat-ie dan nog terug kan. Want er zijn heel wat providers die gemene encryptie gebruiken die niet te bekijken is met een open ontvanger (Ziggo hier bijvoorbeeld, in een groot deel van het land).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #15 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 14:57

Zojuist nog even gekeken op de site van TriNed en dit is wat er letterlijk staat:

“Omdat TriNed gebruik maakt van digitale televisie via coax kun je televisie kijken zonder verplichte ontvanger en op meerdere televisie’s tegelijkertijd zonder dat je daarvoor extra abonnementskosten betaalt. Je televisie hoeft alleen maar de DVB-C techniek te ondersteunen, de internationaal standaard voor digitale televisie.”
en
“Overstappen is heel eenvoudig omdat bij digitale televisie van TriNed de bestaande coaxkabels worden gebruikt. Het is dus niet nodig om nieuwe kabels aan te leggen. Vaak is het 'omstekkeren' van de hoofdaansluiting al voldoende.”

Dus dan lijkt me toch dat er geen sprake is van encryptie. Of vergis ik me dan?

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 October 2018 - 14:59

Nee, dat lijkt me niet. En als ze maar 1 zenderpakket hebben, dan kan het prima zo, illegaal kijken is wat lastig met kabel, dan moeten ze fysiek in je huis zitten kijken... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #17 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 15:07

Nee, dat lijkt me niet. En als ze maar 1 zenderpakket hebben, dan kan het prima zo, illegaal kijken is wat lastig met kabel, dan moeten ze fysiek in je huis zitten kijken... ;)


Ze hebben wel extra pakketten, maar daarvoor heb je dan een smartcard nodig. Die heb ik wel (1 jaar het pluspakket gratis) maar die zenders bekijk ik haast nooit.
Zelfs dat zou ik nog kunnen testen als ik hem heb.

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 October 2018 - 15:18

Dat is wat Erik bedoelt met encryptie. Als dat een smartcard is die niet ondersteund wordt door OpenPLi (hetzij door het encryptie protocol, hetzij door het afdwingen van CI+ met een module), dan werkt dat niet (of slecht) in de VU+.

 

Enig idee wat voor smartcard dat precies is? Als ik bij TriNed kijk hebben ze het over "een CI+ module die ook bij Ziggo in gebruik is". Als dat Irdeto is, dan werkt de kaart gewoon in de box. Misschien even op je smartcard en CI module kijken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #19 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 12 October 2018 - 15:51

Dat is wat Erik bedoelt met encryptie. Als dat een smartcard is die niet ondersteund wordt door OpenPLi (hetzij door het encryptie protocol, hetzij door het afdwingen van CI+ met een module), dan werkt dat niet (of slecht) in de VU+.
 
Enig idee wat voor smartcard dat precies is? Als ik bij TriNed kijk hebben ze het over "een CI+ module die ook bij Ziggo in gebruik is". Als dat Irdeto is, dan werkt de kaart gewoon in de box. Misschien even op je smartcard en CI module kijken?


De smartcard is Irdeto, dus die zal dan wel gewoon werken, denk ik. Is mooi meegenomen!

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 October 2018 - 15:59

Ja, een Irdeto kaart werkt gewoon direct in de smartcard reader van de Uno (na installatie en configuratie van een softcam).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users