Jump to content


Photo

Vragen over Vu+ uno 4k se

vu+ uno 4k se

  • Please log in to reply
251 replies to this topic

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #121 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 20 October 2018 - 13:47

Ik gebruik enigma2-plugin-picons-srp-full.220x132-190x102.light.on.transparent. En nee, daarna werkt het gewoon en worden ze bij elke update bijgewerkt (indien er wijzigingen zijn).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #122 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 20 October 2018 - 14:27

Even geïnstalleerd, een herstart uitgevoerd en daar zijn ze dan!!!
Wederom bedankt WanWizard!!!

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #123 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 20 October 2018 - 14:46

Ik vind het op zich wel een goed idee, misschien dat dat helpt ;)
 
Het enige is dat ik dan wel een onderscheid wil zien tussen dat er opnames staan (media laten we dan even buiten beschouwing) en dat er nieuwe opnames staan. Dat laatste is een beetje tricky. Dan zou je binnen die directory alle .cuts files moeten gaan uitlezen om te kijken of de afspeelpositie nog op 0 staat. Dat geeft aardig wat vertraging. Maar als we het optioneel maken kan de gebruiker zelf kiezen of-ie dat ervoor over heeft.
 
Of bijhouden wanneer de gebruiker voor het laatst in de directory gekeken heeft (dat zou kunnen door heel bot een van de de timestamps van de directory aan te passen) en dan kijken of er files zijn met een nieuwere timestamp. Misschien is dat nog wel nuttiger en lichter ook.


Het valt me wel op dat er (bij mij tenminste) een rechthoekig icoontje voor komt te staan als je iets bekeken hebt.
Dus een folder met een bestand zonder icoontje is een nieuw bestand / opname....
Alleen het aantal bestanden blijft gelijk; 6 bestanden per opname. Dus hiermee kun je niet zoveel ben ik bang....

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #124 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 20 October 2018 - 15:18

Het valt me wel op dat er (bij mij tenminste) een rechthoekig icoontje voor komt te staan als je iets bekeken hebt.

Dus een folder met een bestand zonder icoontje is een nieuw bestand / opname....

 

Ja, als je dat aan hebt staan. Maar daarvoor wordt dus, zoals Erik al schreef, van alle opnames de cuts file doorgespit om te kijken of en wat er al van de opname is afgespeeld.

En dat willen we voorkomen, ik heb folders op mijn NAS met honderden opnames, dan duurt het opvragen van de opnamelijst minuten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #125 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 20 October 2018 - 16:13

Oké, dat snap ik. Maar blijkbaar kun je dat dus aan- of uitzetten.
En blijkbaar staat die bij mij aan. Dan zou het toch ook geen groot probleem moeten zijn als zo’n indicatie (als je hem dus hebt aan staan) bij de folder erboven komt te staan.......

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #126 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 October 2018 - 16:25

Zoals gezegd, we gaan even nadenken over hoe we dat slim(mer) kunnen doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #127 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 20 October 2018 - 16:35

Oké, ik zal er niet meer om zeuren.....

Een ander vraagje dan.
Als ik een opname aan het kijken ben, krijg ik bovenin een balk te zien met daarop gegevens over de tijd.
Is deze blak nog op de e.o.a. Manier aan te passen?

Edited by Funske, 20 October 2018 - 16:38.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #128 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 October 2018 - 16:46

Ja, je eigen skin maken :)

 

Maak maar iets waarbij het afspelen er hetzelfde uitziet als TV-kijken, dan heb je alvast één fan :)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #129 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 20 October 2018 - 16:51

Daar durf ik me nog niet aan te wagen :)
Maar wie weet........ ooit.......... :)

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #130 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 October 2018 - 16:54

Jammer! Ik had gedenkt dat doet hij wel ff :ph34r:


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #131 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 21 October 2018 - 11:39

Weer een paar nieuwe vragen:

 

Kun je in autotimer bij series op de e.o.a. manier aangeven dat het seizoen en/of de aflevering groter moet zijn dan seizoen x of aflevering Y, zodat je geen last hebt van herhalingen die je al gezien hebt?

Ik had verwacht / gehoopt dat ik dit bij filters zou kunnen invullen, maar daar kan ik alleen iets in- of uitsluiten.....

 

Waarvoor dient het veld Markeringen? Wat kun je er precies me doen? Tags invoeren, maar t.b.v. wat?



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #132 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 21 October 2018 - 12:19

Nee, helaas, dat zou wel handig zijn.

 

Er bestaat niet zoiets in de EPG als een seizoen of aflevering veld waarop getest kan worden. Als die informatie al beschikbaar is, dan is het ergens in de tekst, in een volledig willekeurig formaat.

 

Tags (ik vind markeringen een wat vage vertaling) zijn woorden waarop gefilterd kan worden in de opname lijst. Ik heb nog nooit iemand dat zien gebruiken, volgens mij stamt dat nog uit de tijd dat je geen lokatie kon kiezen, en dus alles in een grote lijst terecht kwam.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #133 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 21 October 2018 - 13:45

Op mijn iMac (voor EyeTV) gebruik ik een samengestelde EPG en die heeft dat wel, vandaar dat ik er vanuit ging dat dit er standaard inzit.

 

2pspo95.jpg

 

Maar als ik gewoon de EPG van TriNed alleen bekijk staat deze er inderdaad niet in...  :(


Edited by Funske, 21 October 2018 - 13:46.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #134 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 October 2018 - 12:43

De EIT (Event Information Table, zie http://www.tvwithout.../atsc_psip/eit/) kent alleen start- en stop tijd, titel en omschrijving als velden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #135 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 22 October 2018 - 13:08

Jammer, het had zo mooi kunnen zijn......  :(



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #136 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 October 2018 - 13:30

Jammer, het had zo mooi kunnen zijn......  :(

 

Helemaal mee eens, we zouden eens met Willy kunnen kijken of hij die data vanuit zijn EPG systeem kan aanleveren, wij kunnen intern natuurlijk wel extra velden toevoegen. We kunnen die alleen niet bij de data die de provider uitzend "bijverzinnen".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #137 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 October 2018 - 17:03

Technisch gezien kan er heel veel, sommige dingen nu al, en sommige dingen met wat extra code. MAAR dat vereist dat de informatie in de EPG volledig en correct is. Helaas is gebleken dat je daar, eigenlijk bij geen enkele zender, vanuit kunt gaan. En daar houdt het dan helaas gewoon op. Ik neem dus maar gewoon alle instances van een serie op, weggooien kan altijd nog. Vaak kun je de nachtelijke herhalingen er sowieso uitfilteren (toegestane tijdspanne).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #138 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 22 October 2018 - 18:01

Dat de EPG niet altijd even volledig is daar ben ik inmiddels ook achter. En dat je dan niet veel meer kunt doen snap ik helemaal. Dus wordt het gewoon, zoals jij al zegt, opnemen en kijken of ik hem al gezien heb...



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #139 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 October 2018 - 18:31

Men wil ook nog wel eens zomaar veranderen van EPG aanbieder, waardoor de verdeling over de velden en de feitelijke namen van de programma's zomaar opeens verandert.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #140 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 22 October 2018 - 22:28

Zo kijk ik tenminste, ik maak voor alle series aparte directories aan en laat het daar meteen in opnemen. En dan is het inderdaad heel handig als je meteen kunt zien of er iets nieuws is.


Jij hebt dus voor iedere serie een aparte map. Hoe weet jij dan dat er iets opgenomen is? Of heb je al zoveel opgenomen dat je naar serie x kijkt als je daar zin in hebt? Omdat er toch genoeg afleveringen in staan?
Ik heb (nog maar) 6 folders en moet toch echt wel even kijken of er iets opgenomen is of niet......



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users