Jump to content


Photo

Vragen over Vu+ uno 4k se

vu+ uno 4k se

  • Please log in to reply
251 replies to this topic

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #41 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 15 October 2018 - 12:16

Je kunt meteen flashen als je dat wilt.


Thanks

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #42 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 16 October 2018 - 15:48

Ik ben druk bezig met het installeren / aanpassen van mijn nieuwe Vu+ UNO 4K SE.
Tot nu toe gaat het vrij aardig; wat een mogelijkheden kun je instellen zeg!!!!!!

Ik ben nu nog op zoek hoe ik gewoon kan zappen met de toetsen ‘up’, ‘down’ of ‘CH up’ en ‘CH down’.
Als ik ‘up’ en ‘down’ bedien, dan krijg ik eerst de zenderlijst en kan dan daarmee binnen mijn favorieten naar boven en beneden gaan en zo een andere zender kiezen.
Als ik ‘CH up’ of ‘CH down’ bedien, dan krijg ik de verschillende lijsten te zien en kans daaruit dan kiezen.
Maar het moet toch ook mogelijk zijn om gewoon te zappen met ‘CH up’ of CH down”??

Is het mogelijk om een serie op te nemen die bijv. dagelijks wordt opgenomen om deze in een aparte map op te laten slaan?

Er zullen vast wel nog meer vragen komen, maar deze kan ik dus niet echt vinden........

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 October 2018 - 16:14

Dat is altijd weer een lastige discussie. Geen van de afstandbedieningen is ontworpen voor meer-dimensionale zenderlijsten.

 

De standaard is:

  • pijltje op en neer voor zappen via de actieve zenderlijst
  • pijltje links en rechts voor zappen zonder die lijst (direct naar vorige/volgende dus)
  • channel up en down (op de orginele dreambox bouquet ipv channel genoemd) om door je zenderlijsten te bladeren

Als je dus gaat schuiven in de functionaliteit, dan moet je opletten dat je niks kwijt raakt, zodat je bepaalde handelingen niet meer kunt doen.

 

In de user interface settings staat een optie "Enable zapping with CH +/-,B +/-, P +/-". Als je die aan zet (op ja zet), dan doen de CH+/CH- toetsen wat je wilt. Maar om van zenderlijst te wisselen moet je dan nu pijltje up/neer gebruiken, en vervolgens met CH+/CH- van lijst wisselen.

 

Je kunt met een standaard timer al herhalende opnames maken (dagelijks, wekelijks, weekdagen, zelf te kiezen dagen), op een bepaalde zender, op een bepaald tijdstip. Je kunt daar ook de locatie kiezen waar de opnames moeten worden opgeslagen, Dit werkt prima voor "voorspelbare" uitzendingen, bijvoorbeeld het NOS Journaal.

 

Zijn je eisen complexer, dan kun je de autotimer plugin installeren. Deze zoekt zelf, op basis van je criteria, door de programma gids en maakt daarvoor opname timers aan. Ik doe zelf niks anders, alleen voor af en toe een film maak ik nog wel eens handmatig een timer. Autotimer heeft flink wat meer criteria dus je moet wat spelen om de potentie te snappen. En soms zit je met dubbele, omdat de gids informatie van herhalingen af kan wijken, maar ik neem liever te veel dan te weinig op. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #44 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 16 October 2018 - 16:57

Het menu was ingesteld op geavanceerd en daardoor kon ik het niet vinden. Nadat ik het op expert had gezet zag ik de optie om het zappen in te stellen.

Jammer dat je met die Autotimer de titels etc. zelf moet ingeven...... en niet kunt kiezen uit de EPG.

Een ander probleem waar ik tegenaan loop is hebt geluid. Soms wordt dat ineens een stuk zachter en ik weet niet of ik dan multichannels wel of niet aan moet zetten.

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 October 2018 - 17:18

Jammer dat je met die Autotimer de titels etc. zelf moet ingeven...... en niet kunt kiezen uit de EPG.

 

Jawel hoor. Als je in de EPG staat niet op de groene knop drukken voor een gewone timer, maar op Menu drukken, en dan de optie "Add Autotimer" kiezen.

 

 

Een ander probleem waar ik tegenaan loop is hebt geluid. Soms wordt dat ineens een stuk zachter en ik weet niet of ik dan multichannels wel of niet aan moet zetten.

 

Daar valt vrij weinig aan te doen.

 

Sommige zenders zijn in stereo (PCM audio), sommige in surround sound (5.1, AC3, Dolby, etc.) Als je geen surround TV of versterker hebt moet je voor die zenders de optie "downmix" kiezen, hierbij wordt de audio omgezet naar stereo. Het probleem is dat er in een 5.1 veel meer kanalen en dynamiek zit, zodat als je dat gaat reduceren tot stereo, je een minder loud signaal overhoud.

 

Er is ergens een optie om het volume te (proberen) nivelleren, maar geen idee of dat ook echt werkt, ik heb het zelf nooit gebruikt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #46 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 October 2018 - 18:31

Er is ergens een optie om het volume te (proberen) nivelleren, maar geen idee of dat ook echt werkt, ik heb het zelf nooit gebruikt.

Dat is een driver optie, op VU+, geen idee of het ook op andere ontvangers zit, volgens mij niet. Maar het werkt ook niet echt super. Probleem zit gewoon bij de uitzenders, die zullen dat eens moeten oplossen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #47 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 16 October 2018 - 23:10

Oké, we gaan gewon verder met jullie tips. Die van de Autotimer ga ik nog eens goed bekijken.

Wat betreft het geluid zou ik het raar vinden want ik heb een vrij nieuwe Philips OLED-tv, die aangesloten is op een HEOS Home-Cinema bar. Maar daar zal ik eens verder induiken.

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #48 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 17 October 2018 - 09:01

Tja, Philips is niet echt meer wat het geweest is maar dat heeft natuurlijk niets met het feit te maken dat het geluid niet in orde zou moeten zijn.

 

Ik werk zelf met een Sonos in combinatie met een Samsung TV en merk ook dat er nivo verschillen in het geluid kunnen zijn als ik naar een ander kanaal schakel, ik kijk zelf nooit naar de Nederlandse commercielen en heb het idee dat die het meeste met de instellingen lopen te rotzooien om oa. reclame zo agressief mogelijk de huiskamer in te krijgen.

 

Heb je last van de nivo verschillen terwijl je naar hetzelfde programma kijkt? Dan zou er iets anders aan de hand moeten zijn.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #49 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2018 - 16:07

Nee, het beperkt zich tot verschillende uitzendingen. Vooral die met surroundgeluid uitzendingen, dan valt een bepaald geluidstroom nagenoeg stil.

Maar wat een geweldig apparaat, zeg!!!
Toen ik als ‘geintje’ het IP-adres in mijn browser invoerde kwam er ineens Webif tevoorschijn!?! Ik wist dit helemaal niet.
Vooral met die Webif is het gemakkelijk om met Autotimer opnames te programmeren..

Kortom, ik ben heel erg blij met dit apparaat!!!
Eenieder bedankt voor de tips en aanwijzingen!!

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #50 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 October 2018 - 16:28

Ja, dat schreef ik al, als je surround (AC3, etc) downmixed naar stereo, dan is het resultaat zachter dan van een stereo zender. Dat heb je ook als je een DVD op een surround systeem zou afspelen, dat heeft te maken met de vele kanalen en de dynamiek daar in.

 

Daar valt vrij weinig aan te doen, dat downmixen van 5.1 naar 2.0 gebeurt in hardware.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #51 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2018 - 16:58

Ik zal wel eens kijken wat ik het prettigste vind; wel of niet downmixed!!



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #52 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 October 2018 - 17:01

Als je downmix uit zet moet je TV (of je versterker als die er tussen zit) wel 5.1 audio input snappen. Zo niet dan wordt het erg stil. Als dat wel zo is zul je waarschijnlijk geen volume toename merken, dat is nu juist net het punt. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #53 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2018 - 17:54

Ja, een Irdeto kaart werkt gewoon direct in de smartcard reader van de Uno (na installatie en configuratie van een softcam).


Welke softcam moet ik voor zo’n Irdeto kaart installeren?

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #54 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 17 October 2018 - 18:02

Kan CCcam 2.3.2 (arm) als OSCam zijn zelf zou ik voor Oscam gaan even de boxkey erin en gaan met die banaan.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #55 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2018 - 18:28

Kan CCcam 2.3.2 (arm) als OSCam zijn zelf zou ik voor Oscam gaan even de boxkey erin en gaan met die banaan.


..... de boxkey erin......??
Hier haak ik even af.......
Ik heb beide geïnstalleerd maar het is me nog niet gelukt om iets te bekijken waarvoor ik die kaart nodig heb...
Misschien ben ik iets vergeten of doe ik iets verkeerd?

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #56 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 17 October 2018 - 19:04

boxkey = 1122334455667788
rsakey = zoek op google

 

Deze 2 moeten erin gezet worden bij oscam reader

 

zie pm voor een voorbeeld.


Edited by cobus, 17 October 2018 - 19:07.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #57 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 17 October 2018 - 19:18

Hoe en wat verder moet je mij niet vragen daar ik geen gebruik maak van Oscam sinds ik Ziggo heb daar ik alleen maar de fta zenders bekijk.  Dit heb ik ook van internet gehaald.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #58 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 18 October 2018 - 09:40

Of ik nu kies voor CCcam 2.3.2 (arm) of OSCam, ik zie niets waar ik iets kan / moet invullen. ook niet na een herstart van de softcam!?!

 

Zou eigenlijk ook wel een beetje raar zijn, want ik als ik die smartcard in mijn Humax 5200C stop, kan ik die kanalen van het Pluspakket meteen zien. Zonder dat ik iets hoef te doen....



Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #59 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 18 October 2018 - 11:42

Een Humax 5200C is een box die door Ziggo zelf werd geleverd. Dat is niet te vergelijken met een Linux ontvanger. Daar zijn veel zaken die je zelf moet oplossen
Neem een FTP programma en kies het ip-adres van de box. Ga dan naar 'etc/tuxbox/config/ocsam' en kies 'Oscam.server'.
Kies dan in het FTP programma 'edit' en vul in oscam.server rsakey=xxxxxxxx en boxkey=yyyyyyyy in.
Wat er bij xxxxxxxx en yyyyyyyy moet komen te staan, is eenvoudig te vinden met Google.


Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

Re: Vragen over Vu+ uno 4k se #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 October 2018 - 12:03

Een Irdeto kaart heeft een decryption cipher key nodig, de RSA key, om de codewoorden te kunnen genereren. Dit zit ingebakken in de software van provider ontvangers, en in CI modules voor die kaart.

 

De makers van CCcam hebben die er uit kunnen peuteren en ook in kunnen bouwen, dus daarvoor is dat niet nodig, maar Oscam is een open source cam waarin dat soort "minder legale" zaken niet in kunnen. En dus moet je die zelf opzoeken en er in zetten.

 

Makkelijkst is om dat via de web interface te doen, je vind de Oscam webinterface links in het menu. Klik op de naam van de reader, en in het edit scherm zoek het RSA key veld en het box key veld op, vul de waardes in, en druk onderaan op "Save".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users