Jump to content


Photo

Fast scan Sky Duitsland


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#1 snowman.nl

  • Senior Member
  • 189 posts

+2
Neutral

Posted 16 October 2018 - 07:46

Hoi jongens

 

is het ook mogelijk om een fast scan te krijgen van Sky Duitsland vis zenders zoeken

 

 



Re: Fast scan Sky Duitsland #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 16 October 2018 - 07:54

Al menig maal verzocht, maar nooit gekomen. Waarom niet is me eigenlijk niet bekend.. Geen idee hoe dat intern qua zenderzoeken en volgorde. De Duitsers worden steevast gedwongen om DreamBoxEdit of e-Channelizer te gebruiken..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Fast scan Sky Duitsland #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,402 posts

+394
Excellent

Posted 16 October 2018 - 08:46

Ik ken absoluut niet alle technische details maar ik weet wel dat het implementeren van fastscan voor een provider X niet zo eenvoudig is als sommigen het doen voorkomen. Ik kan mij nog herinneren dat de fastscan van CD nog een hele uitdaging bleek voor de mannen met veel kennis van zaken. Daarnaast is de medewerking van de betreffende provider onontbeerlijk aangezien deze een X aantal gegevens aan moet leveren. En ik durf gerust aan te geven dat Sky niet geinteresseerd is om te participeren in een project om de fastscan mogelijk te maken op ontvangers anders dan hun eigen materiaal. ;)

Reken er maar niet op dat dit zonder hun hulp ooit gerealiseerd zal worden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Fast scan Sky Duitsland #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 16 October 2018 - 08:49

Zover ik weet bestaat er een applicatie die dat kan... maar die is nogal ‘hacky’ in elkaar gezet. De plugin die dat doet staat in de feeds. Ik weer alleen niet zeker of hij ook Sky Germany doet...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast scan Sky Duitsland #5 snowman.nl

  • Senior Member
  • 189 posts

+2
Neutral

Posted 16 October 2018 - 08:51

oké

 

Dank je wel voor jullie antwoorden

wie weet in de toekomst ;)



Re: Fast scan Sky Duitsland #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 16 October 2018 - 08:54

Je zou iets als autobouquetmaker kunnen proberen

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Fast scan Sky Duitsland #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 16 October 2018 - 09:35

Die heb ik in het begin ook geprobeerd omdat de DreamOS geen FastScan bood. Één bak ellende (en deed het ook niet goed). Is voor de Duitsers echter Bockwurst ohne Sose.....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Fast scan Sky Duitsland #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 October 2018 - 11:03

Het moet wel mogelijk zijn op mijn nieuwe Philips UHD tv kwam ik een Sky Germany en nog wat andere providers fastscan tegen.


73's

PE1AQZ


Re: Fast scan Sky Duitsland #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 16 October 2018 - 11:12

Dat komt dan omdat meneer Philips gebabbeld heeft met Sky. Die heeft de develop afdeling van de benodigde informatie voorzien. Er is ook niet gezegd dat het onmogelijk is.. Er is externe info nodig óm het te laten werken....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Fast scan Sky Duitsland #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 October 2018 - 14:17

Er zijn een aantal zaken nodig om een fastscan implementatie te maken:

  1. De betreffende provider moet die maken en uitzenden
  2. We moeten weten op welke transponder die wordt uitgezonden
  3. We moeten weten in welk formaat hij is
  4. We moeten dat formaat kunnen verwerken

Die eerste, daar mogen we wel van uit gaan, de tweede kan makelijk gevonden worden in de SKY digibox zelf, maar dan wordt het lastig. SKY gebruikt het OpenTV platform, en dat is commercieel, proprietary (ver van open dus), en encoded/encrypted. Dit in tegenstelling tot veel andere providers, waarbij de info gewoon verkrijgbaar en vrij leesbaar zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fast scan Sky Duitsland #11 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 19 October 2018 - 11:42

ABM staat op de feeds en ondersteunt vele providers, waaronder Sky-Germany.



Re: Fast scan Sky Duitsland #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 October 2018 - 11:58

Maar wel een workaround natuurlijk, want dat is geen provider fastscan maar door een persoon bijgehouden lijst. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fast scan Sky Duitsland #13 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 19 October 2018 - 12:36

Nee, dat is geen met de hand bijgehouden lijst, maar een uitlezing van de NIT.



Re: Fast scan Sky Duitsland #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 19 October 2018 - 14:32

Klopt inderdaad... Die leest op een "hacky" (sorry dat ik het ff zo noem) manier het spul van de transponder met een losse cpp (so) module en parsed daarna de boel in python code...


Edited by littlesat, 19 October 2018 - 14:32.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast scan Sky Duitsland #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 October 2018 - 14:48

De NIT is geen fastscan lijst, dat is een "random lijst" van beschikbare kanalen. De volgorde wordt bepaald door handmatig bijgehouden zaken in de plugin.

 

Als de volgorde en zender nummers in de NIT wel overeenkomen met de zenders nummers op een SKY box, dan kan er zonder meer een fastscan entry voor gemaakt worden en is die plugin niet nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fast scan Sky Duitsland #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 19 October 2018 - 14:53


Als de volgorde en zender nummers in de NIT wel overeenkomen met de zenders nummers op een SKY box, dan kan er zonder meer een fastscan entry voor gemaakt worden en is die plugin niet nodig.

Hammer... als dit er zo zit voor het protocol dan 'zou' eigenlijk cablescan zo ongeveer moeten kunnen werken...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast scan Sky Duitsland #17 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 October 2018 - 04:26

De NIT is geen fastscan lijst, dat is een "random lijst" van beschikbare kanalen. De volgorde wordt bepaald door handmatig bijgehouden zaken in de plugin.

Dat is niet correct; lees de betreffende xml.

Daarin wordt uitsluitend de juiste transponder aangegeven en als extra eenmalig de groepenindeling zoals "Unterhaltung" etc (de hondertallen).

 

Overigens geldt voor de meeste (alle??) providers die door ABM worden ondersteund dat de gehele lijst keurig vanaf de transponder(s) wordt uitgelezen, zonder dat zaken handmatig behoeven te worden bijgehouden.


Edited by Rob van der Does, 20 October 2018 - 04:28.


Re: Fast scan Sky Duitsland #18 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 October 2018 - 04:31

Als de volgorde en zender nummers in de NIT wel overeenkomen met de zenders nummers op een SKY box, dan kan er zonder meer een fastscan entry voor gemaakt worden en is die plugin niet nodig.

ABM ondersteunt een stuk of 30 providers; het gaat dus niet alleen om Sky (DE/UK/IT).

Re: Fast scan Sky Duitsland #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 20 October 2018 - 13:48

Als jij zegt dat het gebruik maakt van NIT en dergelijke dan is het ongeveer zo iets als de cablescan... Dan hadden ze ook standaard libraries kunnen gebruiken om e.e.a. de parsen...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Fast scan Sky Duitsland #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,624 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 October 2018 - 14:16

Sterker nog, dan is het geen probleem om het gewoon in te bouwen, de additionele code is dan minimaal. En dan is ABM helemaal niet meer nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users