Jump to content


Photo

Enigma crash op VU+ UNO 4k SE


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 1 November 2018 - 19:02

Op mijn VU+ Ultimo 4K (openpli 6.2 ) ook regelmatig vastlopers/crash, het gebeurt meestal als ik iets opneem. Maar soms ook als gewoon aan het zappen ben. Ik heb echter geen idee hoe Telnet werkt. Liever gebruik ik geen VTI, ik vind Openpli een betere layout hebben en vind het ook wat gebruiksvriendelijker. 

Ik zou toch eens proberen even de laatste bootloader erop te zetten, ook ik heb geen enkel probleem met de Ultimo4k en neem behoorlijk veel op en kijk tegelijk wat anders.

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #22 Crumby

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 1 November 2018 - 19:46

OK, ik zal dat morgen eens proberen. Gewoon op een USB stick zetten en dan de Ultimo rebooten?



Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #23 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 1 November 2018 - 20:20

Ja, net als een gewone image, flashen alleen zal je merken dat dit niet zo lang duurt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #24 jacques1971

  • Senior Member
  • 57 posts

0
Neutral

Posted 5 November 2018 - 10:47

Is inmiddels duidelijk wat de verschillen zijn VTI vs PLI en wat de crashes veroorzaakt?



Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #25 charly_s

  • Member
  • 21 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2019 - 09:21

Ik wilde nog even vermelden dat sinds ik naar OpenPLi 7 ben overgegaan, mijn box nog niet 1 keer is vasgelopen, heb wel 1 keer een crash van Enigma zelf gehad met 1 van de Release Candidates, maar dat heeft de box zelf "opgelost".

 

Bedankt van een hele tevreden gebruiker.



Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #26 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 23 January 2019 - 11:13

 

Op mijn VU+ Ultimo 4K (openpli 6.2 ) ook regelmatig vastlopers/crash, het gebeurt meestal als ik iets opneem. Maar soms ook als gewoon aan het zappen ben. Ik heb echter geen idee hoe Telnet werkt. Liever gebruik ik geen VTI, ik vind Openpli een betere layout hebben en vind het ook wat gebruiksvriendelijker. 

 

 

Ik heb al een lange tijd een VU+ Ultimo 4K. Kabel en sattuners erin. Staat continu iedere dag van alles op te nemen. Ondertussen wordt er ook mee gezapt. Die update ik steeds naar de nieuwste PLI. Loopt nooit vast, nooit een crash etc.

 

 

Ook ik draaide al een tijd OpenPLi 6.2 op de Ultimo4k, nu 7.0, beide zonder problemen. Er wordt zowel op kabel als ook op sat veel opgenomen.



Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #27 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 1 February 2019 - 15:12

Ik heb geen crashes op mijn Ultimo4k, maar wel loopt vaak het geluid tot 1 seconde achter . Even in standby zetten lost dit meteen op, zelfs tijdens het afspelen van een opname. Ik wil deze bootloader ook wel flashen (baat het niet dan schaadt het niet), maar ik zou eerst willen weten welke bootloader versie ik nu heb. Misschien heb ik deze versie al ? Hoe kom ik achter de bootloader versie ? Ik draai trouwens met OP versie 7, maar versie 6 had dit ook al.


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2019 - 20:34

De bootloader van de Ultimo4k moet je sowieso flashen. Die is volgens mij al ruim een jaar geleden uitgegeven en heeft bij mij heel wat onverklaarbare crashes opgelost.

 

Wat jij zegt, dat het geluid niet gelijk loopt, komt me niet bekend voor.

 

Maar doe inderdaad eerst maar eens die bootloader.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Enigma crash op VU+ UNO 4k SE #29 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 4 February 2019 - 22:17

Ga ik doen, maar ik zou gewoon uit nieuwsgierigheid willen weten of ik de nieuwste bootloader versie al heb. Waar kan ik de huidige bootloader versie vinden ?


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users