Jump to content


Photo

VRT.nu op VU+ duo


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 5 November 2018 - 12:40

Weet iemand of je vrt.nu kunt streamen met een vu+ duo. (Waarop PLI staat)
En wil je me ook uitleggen hoe ik dat moet doen ?

Bedankt
DM8000,

Re: VRT.nu op VU+ duo #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 November 2018 - 13:03

Hanssettings op je box installeren, of als je dat niet wilt, het BE streaming bouquet daaruit los installeren, de laatste vind je hier: https://raw.githubus...tream_belgi_.tv


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VRT.nu op VU+ duo #3 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 6 November 2018 - 13:11

Dank WanWizard,

Ik ben een totale leek ivm met streaming. Ik maak gebruik van DreamboxEdit om mijn zenderlijsten te organiseren.
Dus ik heb de kabellijst Hans gedownload : 19,23,28,hotbird en streams.
Dan heb ik een boeket ‘Streams’ aangemaakt (naast mijn bestaande boekets) en daarin ***Vlaanderen*** gekopieerd.
Dit gestuurd naar mijn ontvanger, maar daarmee kan ik helemaal niks doen.
Waarschijnlijk ben ik totaal fout bezig, of moet ik nog andere apps installeren. Ik lees een en ander via google, maar wijzer wordt ik er niet van. Kun jiemand mij verder helpen ?

Dank
DM8000,

Re: VRT.nu op VU+ duo #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 November 2018 - 13:42

Wat bedoel je met "daarmee kan ik helemaal niks doen"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VRT.nu op VU+ duo #5 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 6 November 2018 - 18:43

Dat staat gewoon in het boeket dat ik aangemaakt heb, dan heb ik alles upgeload naar m’n ontvanger
Als de ontvanger opstart en ik zap naar dat boeket dan zie ik daarin wel ****Vlaanderen**** staan, maar door daarop te klikken
gebeurt er niks.
Als ik op die link klik die je me gaf in je eerste reply zie ik al adressen, maar die krijg ik niet in een boeket gekopierd (of ik doe het fout of kun je dat niet met DreamboxEdit )
Is het mogelijk om stap voor stap uit te leggen ?

Sorry voor m’n onkunde.

Dank
DM8000,

Re: VRT.nu op VU+ duo #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 6 November 2018 - 18:49

Geen idee, ik gebruik al jaren geen Windows meer.

 

Als je de lijst van Hans op je box hebt geinstalleerd dan kun je die gebruik gebruiken om te zappen. Als je de lijst op je PC geinstalleert hebt dan kun je met dreamboxedit de lijst van je box overhalen, dan het betreffende bouquet van Hans importeren en daarna de boel terugzetten op je box.

 

Dat moet dan denk ik wel een hele recente DreamboxEdit zijn, eentje die stream URL's ondersteund.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VRT.nu op VU+ duo #7 Ziegenmelker

  • Senior Member
  • 128 posts

+2
Neutral

Posted 6 November 2018 - 19:13

Je moet ook de Tvprogrammas onder het Boeket Vlanderen kopeeren.

Sorry voor mijn nederlands.

Re: VRT.nu op VU+ duo #8 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 7 November 2018 - 17:37

Het is gelukt, werkt prima. Ik installeerde de laatste versie van DreamBoxedit.
Werkt zelfs op m’n oude DM8000. Opnemen en al.

Dank je wel aan iedereen die me hielp !
DM8000,

Re: VRT.nu op VU+ duo #9 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 7 November 2018 - 18:30

VRT.NU is een app en geen tv-zender.

 

In Kanalenlijst Hans vind je het boeket België. Daarin staan (bovenaan) de tv-zenders van de VRT (geen garantie, streams kunnen wijzigen!).

 

Het lijkt alsof je met DBE een leeg boeket ++Vlaanderen++ hebt aangemaakt en dan verwacht dat de VRT hiermee opengaat. Helaas, zo simpel is het niet...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: VRT.nu op VU+ duo #10 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 7 November 2018 - 18:56

Neen neen ik had ook de kanalenlijst geopend met DBE, nu zie ik heel veel streams staan, dan bijna niks.
Enfin eind goed al goed, op naar het volgense probleem.....
Ik vraag me af als iemand dagelijks 3uur tv streamt, of een internet abonnement van 150gB/maand zal volstaan ???
DM8000,

Re: VRT.nu op VU+ duo #11 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 7 November 2018 - 19:08

???

soms veel streams en dan bijna niks? De boeketten zijn nu eenmaal niet even groot.

 

Hoe zet je de kanalenlijst in je VU+? Via Menu/Applicaties/Settings? Of download je deze via dit forum en dan met DBE overzetten? In dat laatste geval probeer eens met Dreamset, daar zijn de kanalenlijsten ook mee gemaakt.

 

De meeste kijkers hebben hun ontvanger verbonden met een onbeperkt abonnement. Op je laatste vraag heb ik zo geen antwoord.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: VRT.nu op VU+ duo #12 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 8 November 2018 - 10:29

Ik heb dus de kanalenlijsten van Hans gedownload, unzipt en dan geopend met Dreamboxedit. (laatste versie)
Dan heb ik de overbodige zaken verwijderd, en laten staan wat nodig was in nieuwe lijsten die ik gemaakt heb.
Daarna gestuurd naar m’n box, opnieuw opgestart en alles werkt zoals het hoort.
Mijn dank aan Hans voor de kanalenlijsten.

Ik heb dreamset nog nooit gebruikt, maar ik zal er toch even mee experimenteren. Velen lijken daarmee te werken.

Inderdaad, hro, vrt.nu is een applicatie, ik moest een andere naam gekozen hebben voor deze topic, vb: vrt zenders streamen.
Misschien dat de vrt ooit een app vrt.nu wil maken voor onze PLI- boxen.....Een mens mag dromen hé...
DM8000,

Re: VRT.nu op VU+ duo #13 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 9 November 2018 - 15:42

Ik zet de kamalenlijsten van Hans op een tweede en een derde box, allemaal PLI, wat zie ik, ik kan de vrt-zenders met die andere boxen niet meer streamen, andere zenders perfect, zoals op m’n eerste box. Vb VTM en nog veel andere werken perfect op box 2 en box3. Zou het kunnen dat de vrt beperkingen desomtrent invoert ? Zijn die te omzeilen ?
Ik probeer morgen eens bij m’n buurman of ik daar weer de vrt’s kan nemen ?

Dank
DM8000,

Re: VRT.nu op VU+ duo #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 November 2018 - 16:00

Het zou best kunnen dat de VRT streamt in een formaat dat niet door elke box wordt ondersteund, wat wordt door de hardware (de SoC) bepaald, niet door de software.

 

Over welke boxen hebben we het precies?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VRT.nu op VU+ duo #15 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 9 November 2018 - 16:24

Op m’n Dreambox 8000 gaat het perfect. Dan Formuler F1 lukt niet voor vrt en dan de Sab alpha triple HD lukt ook niet.
Nochtans veel streams van Walonie doen het goed. Zelfs Duitse.
Ik zou eerder denken dat m’n oude DM8000 het niet aan kan....
DM8000,

Re: VRT.nu op VU+ duo #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 November 2018 - 16:33

En welke streams zijn dat precies? De Vlaamse steams uit het boequet van Hans?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VRT.nu op VU+ duo #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 November 2018 - 16:37

Als ik daar de URL van Een uit haal, en laat afspelen in VLC, dan speelt die 3 seconden en stopt er daarna mee. En als ik opnieuw probeer krijg ik gelijk een foutmelding.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VRT.nu op VU+ duo #18 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 9 November 2018 - 17:25

ALs we kodi goed aan de praat krijgen kunnen we de addon

vrt.nu gebruiken die maakt verbindingen met de officiele stream

site van vrt maar je moet inloggen met usernaam en password welke

je van vrt kan krijgen



Re: VRT.nu op VU+ duo #19 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 9 November 2018 - 18:28

Als ik daar de URL van Een uit haal, en laat afspelen in VLC, dan speelt die 3 seconden en stopt er daarna mee. En als ik opnieuw probeer krijg ik gelijk een foutmelding.

Hier werken alle drie de streams van de VRT goed.

 

In het algemeen: klopt dat met name (oude) Dreamboxen minder streams kunnen afspelen.

Tip voor iedereen: ServiceApp installeren (Menu, Applicaties, Downloaden, Extensions). Zie de UP/DOWNLINK van maart 2018.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: VRT.nu op VU+ duo #20 Degroot

  • Senior Member
  • 127 posts

+1
Neutral

Posted 9 November 2018 - 18:46

@WinWizard
Het zijn enkel de drie streams van de vrt die ik van de lijst van Hans gehaald heb. Één,canvas,ketnet.
Natuurlijk werken de Nederlandse ook niet vanuit Vlaanderen.

Edited by Degroot, 9 November 2018 - 18:46.

DM8000,


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users