Jump to content


Photo

Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2


  • Please log in to reply
130 replies to this topic

Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #121 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2019 - 00:19

Het is niet erg dat ik bij mijn oma de box lokaal niet kan benaderen. Mijn oma heeft alleen haar tv en de xtrend in het netwerk zitten en veder niks. Mijn oma zit zelf ook niet aan de instellingen van de box of moet de box van een andere apparaat benaderen. Er staat zon box  bij mijn oma, omdat ik hem dan op afstand kan overnemen als ze weer op een verkeerde knop heeft gedrukt of dat er wat anders fout gaat ik haar kan helpen zonder er heen te moeten. Mijn oma heeft ook geen smartphone, dus kan ik haar via de xtrend ook foto's op de tv laten zien en anderen dingen. Ik woon in Zuidlaren en mijn oma ook. Daar is helaas het 4g bereik nogal slecht dus kan ik de box helaas niet mee naar mijn huis nemen om hem daar te testen via de 4g van mijn telefoon Als mijn bereik wel goed was had ik dit wel gedaan. Ze woont gelukkig maar 1km van me af dus fiets ik wel een paar keer heen en weer.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #122 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 January 2019 - 09:11

 

En Egbertjan moet natuurlijk wel het DNS ip van zijn eigen netwerk thuis invullen, bij mij staat dat op 192.168.1.1, zonder deze DNS heb ik geen internet op de laptop en uiteraard ook niet op de ET8000 open vpn client en mijn tablet en telefoon als open vpn ingeschakeld is.

 

Hij doet DHCP op de box van oma, en daar komt de correct DNS in mee. En als je geen DHCP doet moet je op de box een DNS IP opgeven.

 

Het probleem wat jij hebt is dat je OpenVPN server je een DNS instelling van je server opdringt, en daar werk je omheen door er lokaal een override in te zetten. Maar dat is dus een workaround voor een verkeerde server config.

 

Of je doet split-tunneling (en dan moet je server de clients geen gateway en DNS sturen), of je doet het niet (en dan is lokaal niks meer bereikbaar). Zo werkt het nu eenmaal, afhankelijk van je functionaliteit kies je een van beide paden. Ik heb per client configs op mijn server, en heb twee accounts, eentje met, en eentje zonder split-tunnel. Zodat ik kan kiezen, afhankelijk van waar ik ben. ;)

 

Toch niet hoor lees hier maar eens https://gathering.tw...essages/1826547  en

https://www.synology...ternet-verkeer/


Edited by Sagitarius, 17 January 2019 - 09:16.

73's

PE1AQZ


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #123 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2019 - 14:17

Ik heb de oplossing al voor bij mij oma. Ik ga een tweede vpn server maken. dan heb ik 1 met split tunnel en 1 zonder split tunnel. Dan is mijn probleem opgelost.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #124 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 January 2019 - 15:39

Ik heb de oplossing al voor bij mij oma. Ik ga een tweede vpn server maken. dan heb ik 1 met split tunnel en 1 zonder split tunnel. Dan is mijn probleem opgelost.

Wat een lariekoek, dit moet toch gewoon via 1 tunnel werken, ik en velen leveren het bewijs, heb je niet een router die je als vpn server kan gebruiken? Op mijn Asus RTN-66U gaat dit ook heb het zelf getest, alleen via mijn Synology NAS gaat het allemaal nog simpeler.


73's

PE1AQZ


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #125 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2019 - 17:36

 

Ik heb de oplossing al voor bij mij oma. Ik ga een tweede vpn server maken. dan heb ik 1 met split tunnel en 1 zonder split tunnel. Dan is mijn probleem opgelost.

Wat een lariekoek, dit moet toch gewoon via 1 tunnel werken, ik en velen leveren het bewijs, heb je niet een router die je als vpn server kan gebruiken? Op mijn Asus RTN-66U gaat dit ook heb het zelf getest, alleen via mijn Synology NAS gaat het allemaal nog simpeler.

 

Ik weet dat het moet kunnen om alles door 1 tunnel te kunnen krijgen. Wou ook met mijn Netgear router. Ik heb toch besloten om 2 servers te maken kan ik onderweg kiezen wat ik gebruik en kan bij mij oma wel handig zijn als het internet wat sneller is als ze hbbtv of updates gaat doen op de box en ik kan de box bij haar in huis zonder vpn te gebruiken benaderen


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #126 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 January 2019 - 17:47

Dan nog heb je geen 2 tunnels nodig, jij kan de box bij oma benaderen en toch een plaatselijke updat op haar ET8000 doen via het eigen snellere netwerk.

Daar heb je echt geen 2 tunnels voor nodig, als ik op mijn vakantie adres ben heb ik de ET8000 altijd mee, ik share mijn Ziggo zenders en satellietzenders en de HDD van de ET10K.

Dan kan ik gewoon een update doen via het netwerk aldaar dat gaat buiten Open Vpn om.

Op mijn NAS kan ik 5 tunnels tegelijk opzetten, als ik een snellere NAS had kon ik er nog meer opzetten.


73's

PE1AQZ


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #127 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 17 January 2019 - 22:46

Dan nog heb je geen 2 tunnels nodig, jij kan de box bij oma benaderen en toch een plaatselijke updat op haar ET8000 doen via het eigen snellere netwerk.

Daar heb je echt geen 2 tunnels voor nodig, als ik op mijn vakantie adres ben heb ik de ET8000 altijd mee, ik share mijn Ziggo zenders en satellietzenders en de HDD van de ET10K.

Dan kan ik gewoon een update doen via het netwerk aldaar dat gaat buiten Open Vpn om.

Op mijn NAS kan ik 5 tunnels tegelijk opzetten, als ik een snellere NAS had kon ik er nog meer opzetten.

Hoe laat jij het updaten van de box dan via een andere tunnel lopen als je zegt dat al het verkeer van de box door de tunnel moet?


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #128 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 January 2019 - 23:08

 

Dan nog heb je geen 2 tunnels nodig, jij kan de box bij oma benaderen en toch een plaatselijke updat op haar ET8000 doen via het eigen snellere netwerk.

Daar heb je echt geen 2 tunnels voor nodig, als ik op mijn vakantie adres ben heb ik de ET8000 altijd mee, ik share mijn Ziggo zenders en satellietzenders en de HDD van de ET10K.

Dan kan ik gewoon een update doen via het netwerk aldaar dat gaat buiten Open Vpn om.

Op mijn NAS kan ik 5 tunnels tegelijk opzetten, als ik een snellere NAS had kon ik er nog meer opzetten.

Hoe laat jij het updaten van de box dan via een andere tunnel lopen als je zegt dat al het verkeer van de box door de tunnel moet?

 

Ik laat niets door een tweede tunnel lopen alles gaat gewoon via 1 vpn tunnel, wat ik bedoelde met updaten van de ontvanger als je dat al zou doen op je vakantie adres, dan zet ik de ET8000 gewoon op een normale zender die niet via Remotestream convertor zenderlijst bekeken word, en kan de ontvanger dan daar via hun netwerk updaten. Wat ik met die 5 tunnels bedoelde is dat ik gelijktijdig met de ET8000 verbinding heb en de laptop en evt mijn tablet gewoon via Open Vpn kan internetten en mailen. Want ze hebben op mijn vakantie locatie de uitgaande poorten voor mijn mail geblokkeerd, en via open vpn heb ik daar geen last van want ik zit dan via mijn Synology NAS gewoon op mijn eigen interne netwerk. Ik gebruik via vpn gewoon de interne ip's en internet van thuis je werkt dus gewoon lokaal maar dan op een andere locatie waar ook ter wereld zonder geoblokkades. Ze hebben daar gelukkig snel internet dus ik gebruik de vpn alleen als ik wil mailen of ik als ik iets op mijn netwerk thuis wil doen.

Je ziet het het kan gewoon via 1 vpn verbinding.


Edited by Sagitarius, 17 January 2019 - 23:10.

73's

PE1AQZ


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #129 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2019 - 00:29

Ik snap

 

 

 

Dan nog heb je geen 2 tunnels nodig, jij kan de box bij oma benaderen en toch een plaatselijke updat op haar ET8000 doen via het eigen snellere netwerk.

Daar heb je echt geen 2 tunnels voor nodig, als ik op mijn vakantie adres ben heb ik de ET8000 altijd mee, ik share mijn Ziggo zenders en satellietzenders en de HDD van de ET10K.

Dan kan ik gewoon een update doen via het netwerk aldaar dat gaat buiten Open Vpn om.

Op mijn NAS kan ik 5 tunnels tegelijk opzetten, als ik een snellere NAS had kon ik er nog meer opzetten.

Hoe laat jij het updaten van de box dan via een andere tunnel lopen als je zegt dat al het verkeer van de box door de tunnel moet?

 

Ik laat niets door een tweede tunnel lopen alles gaat gewoon via 1 vpn tunnel, wat ik bedoelde met updaten van de ontvanger als je dat al zou doen op je vakantie adres, dan zet ik de ET8000 gewoon op een normale zender die niet via Remotestream convertor zenderlijst bekeken word, en kan de ontvanger dan daar via hun netwerk updaten. Wat ik met die 5 tunnels bedoelde is dat ik gelijktijdig met de ET8000 verbinding heb en de laptop en evt mijn tablet gewoon via Open Vpn kan internetten en mailen. Want ze hebben op mijn vakantie locatie de uitgaande poorten voor mijn mail geblokkeerd, en via open vpn heb ik daar geen last van want ik zit dan via mijn Synology NAS gewoon op mijn eigen interne netwerk. Ik gebruik via vpn gewoon de interne ip's en internet van thuis je werkt dus gewoon lokaal maar dan op een andere locatie waar ook ter wereld zonder geoblokkades. Ze hebben daar gelukkig snel internet dus ik gebruik de vpn alleen als ik wil mailen of ik als ik iets op mijn netwerk thuis wil doen.

Je ziet het het kan gewoon via 1 vpn verbinding.

 

Ik snap dat het via 1 vpn verbinding kan. Als ik alles door 1 tunnel laat lopen gaat al het verkeer van de box van mijn oma door de tunnel dus via het internet bij mij thuis. Ik kan dan niet tegen zeggen box zeggen doe het updaten of de hbbtv, maar even buiten de tunnel om. zou niet weten hoe dat moet. Ik heb 2 servers gemaakt 1 voor als ik wil dat alles wat ik doe op mijn telefoon of laptop door de tunnel gaat. bijvoorbeeld als ik op een openwifi zit van restaurant die ik niet vertrouw of dingen die dicht staan als ik op vakantie ben wel te kunnen doen. Als ik bij mensen waar het netwerk wel vertrouwd is of als mijn broer bij mij bestanden weg moet halen is het niet nodig dat het internet verkeer ook door de tunnel gaat. dus van daar twee vpn servers. Ik heb PFsene op een pc geinstalleerd om de openvpn te doen, omdat die een veel snellere processor heeft en ik dus meer snelheid kan halen over de vpn.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #130 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 January 2019 - 09:32

Je kan toch gewoon de vpn bij jou thuis uitzetten dan gaat het internet verkeer toch weer gewoon via haar eigen netwerk, je hoeft toch niet continu met de ontvanger van oma verbinding te hebben. In mijn NAS kan ik iedere gebruiker een tunnel geven, nu gebruik ik zelf al mijn tunnels dus dat hoef ik niet in te stellen maar het kan bij een NAS. Ik heb een kennis daar deel ik nog wel eens wat bestanden mee en dan zet ik zijn account open voor Open Vpn.


73's

PE1AQZ


Re: Vpn met xtrend et8000 en openpli 6.2 #131 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 18 January 2019 - 14:22

Ik moet de openvpn altijd aan hebben. Me oma kan me overal bellen als er wat fout gaat met haar box of als ze weer op een verkeerde knop heeft gedrukt. Ik heb al heel vaak vanuit het buiten of als ik ergens in Nederland was via mijn telefoon haar weer geholpen. Daarom heeft ze er ook een xtrend staan voor het overnemen.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users