Jump to content


Photo

Plugins videoland / netflix

Video TV

  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 snowman.nl

  • Senior Member
  • 189 posts

+2
Neutral

Posted 4 December 2018 - 08:45

Hoi jongens

 

kun je jullie ook een Plugins voor videoland of  netflix maken in jullie prachtige open pli image

of  hebben jullie al iets dat zegt dat moet je zo doen

 

want nou moet steeds schakelen van ontvanger naar je smart tv staat meestal het geluid weer te hard dat gegoochel met afstand bediening enz enz

 

ik hoop dat jullie een oplossing kunnen bieden :huh:

 

groetjes ;) sneeuwpop

 

 



Re: Plugins videoland / netflix #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 4 December 2018 - 08:55

De details van het feit waarom dat niet gaat die ben ik even kwijt maar er zijn technische redenen waarom dat niet gaat. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Plugins videoland / netflix #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 4 December 2018 - 08:56

DRM is er al één van ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Plugins videoland / netflix #4 snowman.nl

  • Senior Member
  • 189 posts

+2
Neutral

Posted 4 December 2018 - 09:16

is dit ook mogelijk met soort MediaPortal voor open pli

How to watch Netflix in MediaPortal

bron:

 

 ?????



Re: Plugins videoland / netflix #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 December 2018 - 09:41

Hoi jongens

 

kun je jullie ook een Plugins voor videoland of  netflix maken in jullie prachtige open pli image

of  hebben jullie al iets dat zegt dat moet je zo doen

 

want nou moet steeds schakelen van ontvanger naar je smart tv staat meestal het geluid weer te hard dat gegoochel met afstand bediening enz enz

 

Dat moet je toch niet willen in een satelliet ontvanger die daar eigenlijk niet voor bedoelt is het is geen media center, als het in je smart tv zit dan heb je daar veel meer mogelijkheden qua bediening audio/video formaten, en het externe geluid kun je bij een fatsoenlijke tv apart regelen, vaak heet dat delta volume. Ik merk hier nooit een verschil in geluid bij externe bronnen, dat heb ik gelijk al ingesteld.


Edited by Sagitarius, 4 December 2018 - 09:42.

73's

PE1AQZ


Re: Plugins videoland / netflix #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 December 2018 - 10:11

Die starten zo te zien een Netflix in een browser binnen een plugin op... Dus dat kan.... (ook nog met veel issues).

 

Netflix zal op een van onze boxen alleen gaan als imend een Google Chromecast, Apple-TV, of smart-TV emulator of so maakt...! In ieder geval een platform waar OOK netflix een app voor maakt...


Edited by littlesat, 4 December 2018 - 10:15.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plugins videoland / netflix #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 December 2018 - 17:38

En weer iemand die koste wat het kost zijn STB tot alleskunner wil omtoveren..... Ze leren het ook nooit..... Misschien een familielid van Rocco99? :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Plugins videoland / netflix #8 Ziegenmelker

  • Senior Member
  • 128 posts

+2
Neutral

Posted 5 December 2018 - 19:58

Ja,

maar ik denk, dat het toch de Toekomst is. Android op een Box of direkt op der TV. Da heb je alle Apps op en je kunt kiezen tussen SatTv, IP TV, Netflix, Amazon... Dat alles op een Platform.

Groetjes Ziegenmelker

Re: Plugins videoland / netflix #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 5 December 2018 - 20:22

zoals m7 doet... alleen dan helaas game over met opensource enigma spul...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plugins videoland / netflix #10 Ziegenmelker

  • Senior Member
  • 128 posts

+2
Neutral

Posted 5 December 2018 - 20:44

Ik heb hier de Axas HIS 4K Combo +. Ik kan ook Android booten. Netflix, Amazon en Kodi wekt prima, maar de LiveTv-App voor SatTv is niets. Daar is Enigma2 ver vooruit.

Re: Plugins videoland / netflix #11 snowman.nl

  • Senior Member
  • 189 posts

+2
Neutral

Posted 6 December 2018 - 10:33

ik kwam dit ook tegen

 

sorry voor de duitse taal

 

Dualboot bringt Android und Enigma2

 

Bron:https://satvision.de...eambox-one-6742

 

Dual-Boot is de meest logies manier om beide te gebruiken (Netflix- en DVB-ontvangst).



Re: Plugins videoland / netflix #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 6 December 2018 - 10:57

Dan heb je dual boot... dus o.a. Ben je NetFlix aan het kijken dan kan ondertussen met Enigma2 geen opname maken... Dus niet echt een oplossing lijkt me!!!

 

Dan 'zou' je al eigenlijk een enigma2/openpli App onder 'Android' moeten hebben.... Of dat je vanuit Enigma2 ook een 'Android' sessie kan starten (net als Kodi)


Edited by littlesat, 6 December 2018 - 10:58.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plugins videoland / netflix #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 6 December 2018 - 11:17

Jemig, hebben ze de disigner bij Dream op vakantie gestuurd?

Ik snap dat er alleen maar een 'Dreambox sticker' op wordt gezet maar ze hadden toch wel iets meer naar het uiterlijk van deze box kunnen kijken.

 

Overigens is dit echt niet de enige en eerste 'fabrikant' die deze optie op de markt zet...


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Plugins videoland / netflix #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 December 2018 - 11:55

Het wordt tijd om een "Enigma3" te introduceren, de bestaande architectuur is ook al weer 15? jaar oud, en duidelijk niet meer van deze tijd.

 

Dus als de HH programmeurs zich even in rijen van drie willen opstellen, dan kunnen we aan iets moois gaan beginnen... :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugins videoland / netflix #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 December 2018 - 17:04

Dat gaat ook niet helpen, want de beperkingen zitten in de hardware. Een STB is ontwikkeld om zeer energiezuinig hetgeen wat je bijna altijd wilt perfect te doen. En de paar dingen die je "soms" wilt doen, die kan die gewoon NIET. Daar heb je een energievretende PC voor.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plugins videoland / netflix #16 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 December 2018 - 21:58

@Eric,

Zie dit alsjeblieft niet als een aanval op Pli of enigma of wat dan ook, maar ik denk dat de vraag die ons als gebruikers eigenlijk bezig houdt is de vreemde situatie dat de fabrikanten vechten met snelle processoren, dual cores en GB geheugens, terwijl er eigenlijk weinig aan enigma ontvangers qwa mogelijkheden verandert.
Zelfs de doorontwikkeling van de software lijkt niet echt tot meerwaarde te leiden. Zo lijkt het nu alsof het doel van de ontwikkeling van Pli 7 alleen te leiden om de eindstand van Pli 6 opnieuw te evenaren.
Misschien zijn we toe aan wat nieuws zoals WanWizzard al aangaf. Ook al zou dit nog jaren duren, de uitdaging zou de hobby weer uit het slob kunnen tillen.
Zolang het duurt hebben we de huidige standaard waar we prima mee uit de voeten kunnen, maar waar je vanwege de huidige architectuur niet opzoek hoeft naar exotische toepassingen.
Misschien moet je je daarvoor ook wel voorlopig beperken tot enkele toppers onder de vele merken. Aangezien tv beeld produceren slechts een hardware afwikkeling is, kan de nadruk op ondersteuning van streaming diensten liggen. Als hardware een beperking is, vanwege DRM o.i.d. kan er misschien een intergrale sibiose met bijvoorbeeld een windows systeem gemaakt worden.

Re: Plugins videoland / netflix #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 December 2018 - 08:56

Het enige wat ik hier zie is een verschil tussen wat jij (en waarschijnlijk andere gebruikers) graag zouden zien en wat wordt aangeboden door de fabrikanten. Wij als OpenPLi hebben op beiden niet zoveel invloed, dat probeer ik net al uit te leggen. Je kunt wel een broodrooster willen hebben die ook koffie zet, maar als fabrikanten dat niet maken, dan wordt dat toch lastig. En om de redenen die ik hierboven heb opgesomd vermoed ik dat dat ook niet zo 1,2,3 gaat komen. Het overgrote deel van de gebruikers wil "gewoon" TV kunnen kijken met z'n ontvanger en af en toe een opname maken. Je ziet dat ook aan het feit dat de eenvoudige enkeltuner ontvangers het leeuwedeel van de verkoop is. Dat is de doelgroep van de SoC ontwerpers, daar wordt het geld mee verdiend. Al die gebruikers zitten ook niet te wachten op een product dat 24x7 onnodig veel stroom slurpt.

 

Ik denk dat als je veel typisch non-STB dingen wilt doen, dat je het beste een tablet kunt kopen ;) De CPU daarvan is meestal ook snel genoeg om zelfs zonder hardware asssist codecs als h264 en h265 te decoderen in HD. UHD dan weer niet, het houdt ergens op.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plugins videoland / netflix #18 pe0mot

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 10 December 2018 - 10:36

Het overgrote deel van de gebruikers wil "gewoon" TV kunnen kijken met z'n ontvanger en af en toe een opname maken. Je ziet dat ook aan het feit dat de eenvoudige enkeltuner ontvangers het leeuwedeel van de verkoop is. Dat is de doelgroep van de SoC ontwerpers, daar wordt het geld mee verdiend. Al die gebruikers zitten ook niet te wachten op een product dat 24x7 onnodig veel stroom slurpt.

De wereld is veranderd na 15 jaar, het merendeel van de "kijkers" wil een Netflix variant en soms het journaal of film1 via de schotel. Van de 17m Nederlanders kijken gemiddeld nog maar een paar honderd duizend reguliere TV.

Ik heb naast de OpenPLI STB in de kamer op een grote oude LED TV ook een Philips TV op de slaapkamer die gelukkig wel Netflix kan naast S2.

Omdat de STB niet kan streamen moet ik er een Chromecast bij hangen in de kamer, maakt het voor de digibeten niet handiger op.

Energie slurpen is denk ik geen reden om het niet te doen, een RaspberryPI met Kodi gebruikt ook maar 5 watt.

De volgende STB wordt dus eentje die wel kan streamen :D



Re: Plugins videoland / netflix #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 10 December 2018 - 11:06

Het 'streamen' an sich is allang geen probleem meer met de huidige Enigma2 boxen. Het probleem is de DRM die NetFlix/Videoland/Pathé Thuis etc. gebruiken. Deze techniek wordt gewoon niet ondersteund en werkt dus niet. Bedrijven als NetFlix e.d. zullen voor OpenSource nooit een licentie c.q. App aanbieden omdat dit Open Source ze sowieso een doorn in het oog is. Probleem is veel meer dat 'verwende' gebruikers een STB kopen en dan denken/eisen dat ze er alles mee kunnen afspelen. Onder het mom van 'kan ik lekker met één bakje alles doen' en juist die assumptie is gruwelijk fout! De STB gebruikt een SoC en niet een losse CPU met wat RAM. De SoC bepaalt welke video formaten ondersteund worden. Je kunt er geen nieuwe codecs bij prakken. Geen plugin die dat veranderd. Al smijt je er 100den tegen aan..

Het is een beetje als de jaren '80. Commodore 64 was megapopulair. Zag je plots vragen of er op de ZX-Spectrum / MSX ook niet Commodore programma's gedraaid konden worden.....


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Plugins videoland / netflix #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 December 2018 - 11:18

Jemig, hebben ze de disigner bij Dream op vakantie gestuurd?

Ik snap dat er alleen maar een 'Dreambox sticker' op wordt gezet maar ze hadden toch wel iets meer naar het uiterlijk van deze box kunnen kijken.

 

Idd het lijkt wel een oude Filmnet kast. :lol:

 

250px-Satbox_filmnet_decoder.jpg

 

 

 

m_intro-7.jpg


Edited by Sagitarius, 10 December 2018 - 11:18.

73's

PE1AQZ



1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Google (1)