Jump to content


Photo

Plugins videoland / netflix

Video TV

  • Please log in to reply
40 replies to this topic

Re: Plugins videoland / netflix #21 dhwz

  • Senior Member
  • 227 posts

+20
Neutral

Posted 10 December 2018 - 11:24



Dan heb je dual boot... dus o.a. Ben je NetFlix aan het kijken dan kan ondertussen met Enigma2 geen opname maken... Dus niet echt een oplossing lijkt me!!!

Wie zegt dat je überhaupt moet dualbooten, misschien werkt het uit de doos zonder Android te starten? :)

Re: Plugins videoland / netflix #22 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 10 December 2018 - 11:25

Het is ook een budget box, dus die moet er goedkoop uitzien :) Toch zou ik hem kopen om eens lekker te testen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Plugins videoland / netflix #23 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 December 2018 - 11:36

Er staat toch dualboot....of is dmm hier (nog meer) een illegale route aan het begaan... Netflix en zo open een volledig opensource box (tja dat is dmm al langer niet meer) is not done...

Edited by littlesat, 10 December 2018 - 11:38.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plugins videoland / netflix #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 December 2018 - 11:38

Het kan allemaal wel, maar niet met de bestaande Enigma code en architectuur.

 

De laatste generatie hardware is krachtig genoeg om een browser engine als renderer in te zetten, waarbij de GUI in de browser, in HTML/Javascript, is geimplementeerd. Een beetje zoals HbbTV dus. En dan is elke feature die in een browser werkt, van NetFlix tot Youtube, ook geen probleem meer, omdat de browser engine die DRM gewoon ondersteund,

 

Dat vereist echter een forse re-write van het platform, en daarvoor heb een een flinke groep programmeurs nodig die bereid zijn hun persoonlijke ego's aan de kant te schuiven en gezamelijk in team verband aan een gezamelijk doe; te werken. En daar wringt de speekwoordelijke schoen: zolang die groep zich niet aan dient blijft het doormodderen met de inmiddels 15+ jaar oude Enigma architectuur...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugins videoland / netflix #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 December 2018 - 11:43

En het blijft vreemd dat hier https://dreambox.de/ het laatste nieuws al net meer dan een jaar oud is.... 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Plugins videoland / netflix #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 10 December 2018 - 11:56

De website van Dream is al jaren een lachertje. Veel meer dan een plaatje van de DM9x0 op de homepage en voor de rest ouwe meuk... Die site wordt ook niet veel gelezen.. Het is dat het board eraan vast zit (wat wel lezers trekt). Is ook hun eigen dikke schuld: continue dingen beloven, maar nooit 'leveren', producten die zogenaamd ontwikkeld worden, maar nooit op de markt verschijnen (zomogelijk ook met de Dreambox One). Goliath is ook nooit gekomen, maar steeds weer krijgt de geruchtenmolen een schopje.... Mensen geloven er allang niet meer in en blijven weg...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Plugins videoland / netflix #27 dhwz

  • Senior Member
  • 227 posts

+20
Neutral

Posted 10 December 2018 - 13:12



Het kan allemaal wel, maar niet met de bestaande Enigma code en architectuur.


Vertrouw mij dat het mogelijk is ;)

En het is niet illegaal. Zelfs een browser zou dit niet veranderen. Het ondersteunde Widevine level 1-3 wordt bepaald door de hardware. En zodat de voorwaarde wat werkt en wat niet werkt.

Re: Plugins videoland / netflix #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2018 - 13:38

Het kan allemaal wel, maar niet met de bestaande Enigma code en architectuur.

Vertrouw mij dat het mogelijk is ;)

Aha, ik zie een vrijwilliger die zich aanmeldt!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plugins videoland / netflix #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2018 - 13:40

 

Het overgrote deel van de gebruikers wil "gewoon" TV kunnen kijken met z'n ontvanger en af en toe een opname maken. Je ziet dat ook aan het feit dat de eenvoudige enkeltuner ontvangers het leeuwedeel van de verkoop is. Dat is de doelgroep van de SoC ontwerpers, daar wordt het geld mee verdiend. Al die gebruikers zitten ook niet te wachten op een product dat 24x7 onnodig veel stroom slurpt.

De wereld is veranderd na 15 jaar, het merendeel van de "kijkers" wil een Netflix variant en soms het journaal of film1 via de schotel. Van de 17m Nederlanders kijken gemiddeld nog maar een paar honderd duizend reguliere TV.

Ik heb naast de OpenPLI STB in de kamer op een grote oude LED TV ook een Philips TV op de slaapkamer die gelukkig wel Netflix kan naast S2.

Omdat de STB niet kan streamen moet ik er een Chromecast bij hangen in de kamer, maakt het voor de digibeten niet handiger op.

Energie slurpen is denk ik geen reden om het niet te doen, een RaspberryPI met Kodi gebruikt ook maar 5 watt.

De volgende STB wordt dus eentje die wel kan streamen :D

Dat is jouw redenatie. Maar jij bent geen fabrikant van settopboxes. Die "paar" gekken in Nederland en Duitsland die daarover "zeuren" liggen ze echt niet wakker van. Geloof me, het overgrote deel van de settopboxen die verkocht worden zijn de meest simpele single-tuner configuraties die je maar kunt bedenken. En dat zijn niet de gebruikers die wakker liggen van HbbTV, Kodi of "streaming".


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plugins videoland / netflix #30 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2018 - 13:44

Het kan allemaal wel, maar niet met de bestaande Enigma code en architectuur.

 

De laatste generatie hardware is krachtig genoeg om een browser engine als renderer in te zetten, waarbij de GUI in de browser, in HTML/Javascript, is geimplementeerd. Een beetje zoals HbbTV dus. En dan is elke feature die in een browser werkt, van NetFlix tot Youtube, ook geen probleem meer, omdat de browser engine die DRM gewoon ondersteund,

 

Dat vereist echter een forse re-write van het platform, en daarvoor heb een een flinke groep programmeurs nodig die bereid zijn hun persoonlijke ego's aan de kant te schuiven en gezamelijk in team verband aan een gezamelijk doe; te werken. En daar wringt de speekwoordelijke schoen: zolang die groep zich niet aan dient blijft het doormodderen met de inmiddels 15+ jaar oude Enigma architectuur...

Je vergeet even dat grote delen van de hardware+drivers closed/prioprietary + NDA zijn. Dus al zou je alles "willen" maken en "kan" de hardware dat, dan nog zal het vaak toch niet kunnen. De drivers moeten op zich een framebuffer (OSD) aanbieden, die kun je gebruiken (als enigma dat niet doet), maar alles aan extra's qua blitting, gpu rendering e.d. daar kun jev vaak helemaal niet bij.

 

De gebruiker denk vaak dat wij dat soort dingen "niet willen", maar dat is dus echt niet zo.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plugins videoland / netflix #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 December 2018 - 13:52

Vertrouw mij dat het mogelijk is ;)

 

Beetje uit context, deze reactie. Uiteraard is alles mogelijk, zelfs skieen door een draaideur. ;)

 

De vraag is of je bij het moderniseren van het platform uit moet gaan van de bestaande antieke code, en maar doorgaan, zoals al 15+ jaar gebeurd, door maar weer bultjes aan te bouwen, plugins te hacken, code te overschrijven, etc, door een aantal individuelen, zonder enige architectuur, conhesie en plan.

 

Het mag duidelijk zijn dat ik dat geen goed idee vind. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugins videoland / netflix #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 December 2018 - 13:58

Je vergeet even dat grote delen van de hardware+drivers closed/prioprietary + NDA zijn. Dus al zou je alles "willen" maken en "kan" de hardware dat, dan nog zal het vaak toch niet kunnen. De drivers moeten op zich een framebuffer (OSD) aanbieden, die kun je gebruiken (als enigma dat niet doet), maar alles aan extra's qua blitting, gpu rendering e.d. daar kun jev vaak helemaal niet bij.

 

Ik vergeet helemaal niks. Ik weet bliksemsgoed dat er restricties zijn, ik weiger als ervaren developer alleen om in een "het kan toch niet" modus te gaan zonder dat er ook maar 1 seconde besteed is aan het bekijken van mogelijke pistes, en daarvan de feasability te onderzoeken. En als er een shortlist is, dan zou het best ook nog wel eens zinvol kunnen zijn om daarmee een rondje fabrikanten te doen. Als dat al nodig is.

 

Kortom, mijn glas is voorlopig half vol ipv half leeg. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugins videoland / netflix #33 pe0mot

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 10 December 2018 - 14:01

 

 

Het overgrote deel van de gebruikers wil "gewoon" TV kunnen kijken met z'n ontvanger en af en toe een opname maken. Je ziet dat ook aan het feit dat de eenvoudige enkeltuner ontvangers het leeuwedeel van de verkoop is. Dat is de doelgroep van de SoC ontwerpers, daar wordt het geld mee verdiend. Al die gebruikers zitten ook niet te wachten op een product dat 24x7 onnodig veel stroom slurpt.

De wereld is veranderd na 15 jaar, het merendeel van de "kijkers" wil een Netflix variant en soms het journaal of film1 via de schotel. Van de 17m Nederlanders kijken gemiddeld nog maar een paar honderd duizend reguliere TV.

Ik heb naast de OpenPLI STB in de kamer op een grote oude LED TV ook een Philips TV op de slaapkamer die gelukkig wel Netflix kan naast S2.

Omdat de STB niet kan streamen moet ik er een Chromecast bij hangen in de kamer, maakt het voor de digibeten niet handiger op.

Energie slurpen is denk ik geen reden om het niet te doen, een RaspberryPI met Kodi gebruikt ook maar 5 watt.

De volgende STB wordt dus eentje die wel kan streamen :D

Dat is jouw redenatie. Maar jij bent geen fabrikant van settopboxes. Die "paar" gekken in Nederland en Duitsland die daarover "zeuren" liggen ze echt niet wakker van. Geloof me, het overgrote deel van de settopboxen die verkocht worden zijn de meest simpele single-tuner configuraties die je maar kunt bedenken. En dat zijn niet de gebruikers die wakker liggen van HbbTV, Kodi of "streaming".

 

Ik ben een consument, de consumenten bepalen wat er gekocht gaat dus geproduceerd gaat worden. Consumenten zullen de STB zonder streaming gaan mijden.

Deze groeiende groep consumenten "gekken" noemen geeft precies aan waarom dit OpenPLI forum vastgeroest zit in zijn dogma's op dit punt.

(als ik in de lokale STB winkel kijk, zie ik meer streamdozen dan STB's, hoor ik meer klanten praten over stream dan schotel)

Dit alles onverlet natuurlijk de complimenten voor de kwaliteit van OpenPLI "as-is" en de mensen die dit met veel inzet bijhouden :)



Re: Plugins videoland / netflix #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 December 2018 - 14:09

Dat vind jij dus, maar de markt, en daarmee de leveranciers, zijn het helemaal niet met je eens.

 

Als je kijkt naar wat er aan STB's wordt gemaakt, en nieuw op de markt komen, dan is dat geen hardware waarop je bestaande streaming platformen kunt draaien (denk aan Kodi of zo). Het zijn quasi allemaal low-budget single tuners met een beperkt feature set en een veel te trage CPU. STB's die wel de features en power hebben zijn maar een heel klein deel van de markt, en vele malen duurder dan die streaming boxes. En dan moet je niet kijken naar wat OpenPLi ondersteund, want dat is maar een klein subset van wat er op de markt is, wij zijn bewust zeer terughoudend met het ondersteunen van nieuwe merken die alleen 13-in-een-dozijn boxen willen maken...

 

Nog even los van het feit dat bijna alle streaming illegaal is, en daar willen we ons gewoon helemaal niet mee bezig houden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugins videoland / netflix #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 December 2018 - 18:10

Ik ben een consument, de consumenten bepalen wat er gekocht gaat dus geproduceerd gaat worden. Consumenten zullen de STB zonder streaming gaan mijden.
Deze groeiende groep consumenten "gekken" noemen geeft precies aan waarom dit OpenPLI forum vastgeroest zit in zijn dogma's op dit punt.
(als ik in de lokale STB winkel kijk, zie ik meer streamdozen dan STB's, hoor ik meer klanten praten over stream dan schotel)
Dit alles onverlet natuurlijk de complimenten voor de kwaliteit van OpenPLI "as-is" en de mensen die dit met veel inzet bijhouden :)


Ik wens je veel succes. Ik "wil" ook wel een Tesla voor de prijs van een C3. Ik denk toch niet dat Tesla mij daar als consument in gaat tegemoetkomen.

 

Wat je ook even vergeet is dat jij niet "de consument" bent. Ik heb nu al twee keer gemeld (en ik doe het gewoon nog een keer), dat het overgrote deel van de verkoop (en dus de inkomsten) bestaan uit de simpelste ontvangers. Deze "consumenten" zijn vooral blij als het zo goedkoop mogelijk is. In landen als India is men al lang blij als men een satelliet-ontvanger kán kopen. Nederland is een ontzettend kleine markt voor de STB producenten.

 

Als het technisch allemaal simpel zou zijn, zou ik er misschien allemaal nog wel eens over willen nadenken, maar dat is het niet. En bovendien:

- internet browsen gaat echt veel beter op je tablet of PC

- "streaming" betekent meestal IPtv en dat betekent meestal illegale praktijken. Het kan mij niet schelen wat mensen persoonlijk doen, maar ik ga geen tijd van mijzelf investeren zodat anderen lekker goedkoop/gratis tv kunnen kijken. Dat recht heb ik dan ook.

- daar waar "streaming" betekent Netflix e.d., dat kun je sowieso gevoegelijk vergeten en waarom, dat is denk ik al "een paar keer" uitgelegd.

 

Dus, wat blijft er dan over waar OpenPLi kennelijk zo ontzettend mee dwarsligt t.o.v. "de consument"? Misschien moet die consument dan maar een "Popcorn hour" doosje o.i.d. kopen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plugins videoland / netflix #36 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 19 February 2019 - 20:35

Ik loop nog steeds met de gedachte rond dat er iets moet kunnen met het streamen op de manier zoals bijvoorbeeld de partner- of tunerplugin werken.

 

- Kun je via de pc een (b.v. Netflix stream) door streamen naar de STB? Of loop je dan nog tegen de DRM beperkingen aan?

- Kun je dan vanuit de STB-GUI commando's naar de pc versturen om basic besturings commando's te genereren?

 

Je zult hier flink wat programeer kennis van zowel PC (windows/Linux) en Enigma2 nodig hebben, maar het zou eindeloze mogelijkheden openen voor onze hardware.

 

Het voordeel is dat we onze hardware kunnen blijven behouden, onze GUI blijft bij het oude we hebben niet nog meer kastjes en ab's nodig.

 

Wie doet er een voorstel om de eerste stap te realiseren. Een Netflix stream van je pc via je STB op je TV genereren?



Re: Plugins videoland / netflix #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 19 February 2019 - 21:25

Als dat een door de box ondersteund formaat is, waarom niet. VLC kan dat bijvoorbeeld zonder problemen. De vraag is denk ik eerder of re-streaming in alle gevallen kan (bv je netflix voorbeeld), wat je daar wilt is om het even wat er op het scherm verschijnt streamen, en dat is een hele andere uitdaging vrees ik.

 

Voor de besturing zal je dan ook nog iets moeten bouwen, dat is erg afhankelijk van de restream oplossing die je gaat kiezen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Plugins videoland / netflix #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 March 2019 - 13:03

Het idee van DRM is nou juist dat je het niét kunt herdistribueren. Dus op het moment dat je het kunt afspelen op een smartphone, tablet of PC, dan kun je er zeker van zijn dat de die DRM media alleen kunnen afspelen als er geen mogelijkheid is om de media ergens "af te tappen". Zodra dat kan, kun je het ook via torrent sites verspreiden en dat is nou juist wat DRM probeert tegen te gaan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Plugins videoland / netflix #39 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 24 August 2022 - 16:37

Voor de multibox hebben ze wel leuke images (openvision) met netflix / youtube / disney+  ik heb deze er even opgehad en werkt uitstekend.

 

https://www.novaler....a-hd/openvision

 

en met openpli ook (eigen brouwsels uiteraard)

https://www.novaler....ltra-hd/openpli


Edited by cobus, 24 August 2022 - 16:41.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Plugins videoland / netflix #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 August 2022 - 16:42

Kijken ja, dat werkt in lagere resoluties op basis van Widevine dat de DRM voor zijn rekening neemt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users