Jump to content


Photo

Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 embe

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2018 - 00:40

Hallo,

 

Ik heb een vraagje.

Als ik nu een nieuwe Vu 4K ontvanger wil kopen, en ik denk dan aan de Vuduo 4K,

die net op de markt is gekomen, of de Vuduo Ultimo 4K die zich inmiddels al heeft bewezen,

wat zou dan de beste keus zijn, of ontlopen ze elkaar niet zoveel? 

Thnx.

 

Gr Embe



Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #2 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 11 December 2018 - 07:11

Kijk en vergelijk

Attached File  vu vergelijk.JPG   196.03KB   69 downloads


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #3 embe

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2018 - 14:54

Kijk en vergelijk

attachicon.gifvu vergelijk.JPG

Dank voor dit overzicht.



Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 December 2018 - 17:10

Aan de ene kant vind ik dit overzicht niet echt compleet, aan de andere kant is het wel zo dat de verschillen tussen de Ultimo4k en de Duo4k niet zo heel erg groot zijn. Lijkt me goed als de vraagsteller aangeeft wat zijn criteria zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #5 embe

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2018 - 00:31

Aan de ene kant vind ik dit overzicht niet echt compleet, aan de andere kant is het wel zo dat de verschillen tussen de Ultimo4k en de Duo4k niet zo heel erg groot zijn. Lijkt me goed als de vraagsteller aangeeft wat zijn criteria zijn.

Hoi Erik,

 

Ik ben voornemens  om één van deze twee ontvangers te gaan kopen. Ik wil in ieder geval twee losse tuners kunnen plaatsen. Bij beiden is dat mogelijk vandaar ook mijn keuze hiervoor. Het gaat mij er om of er veel verschil zit tussen deze ontvangers in beeldkwaliteit en snelheid.

De Ultimo is in de aanschaf wat duurder is dat verschil ook echt merkbaar en zichtbaar en is dat dan ook waard? De Vuduo 4K is pas net op de markt en ik weet niet

of er al wat gebruikerservaring is. Eventuele info zou mij kunnen helpen bij mijn keuze.

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Gr Embe



Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 15 December 2018 - 09:36

Voor verschil in beeldkwaliteit hoef je je zorgen te maken :) dat geldt ook voor de snelheid.

 

In mijn optiek is het enige voordeel van de Ultimo ten opzichte van de Duo4k, het extra (gewone) tunerslot en het grote display, verder verschil tijdens het gebruik heb ik niet opgemerkt.

Op drivergebied voor de Duo4k, is er nog steeds wat gaande gisteren is daar weer een nieuwe versie van uitgekomen waarin oa. de support voor de CI verbeterd zou zijn.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 December 2018 - 10:08

De Duo4k is nog redelijk in ontwikkeling, hoewel er al aardig wat gladgestreken is in de afgelopen weken.

 

Het verschil in grootte van het schermpje zie je nauwelijks, dan moet je echt heel goed kijken. Wat je wel ziet is dat de kwaliteit van het schermpje van de Ultimo4k beter is. Het zwart is echt zwart, bij de Duo4k zie je daar, net als bij de Solo4k, wat backlight doorheen.

 

Volgens de specificaties zou de Ultimo4k een stuk snellere processor moeten hebben, maar daar merk je echt 0 van. Ik vermoed dat Duo4k een nieuwere generatie processor heeft die meer werk per klok doet.

 

Ik vind het moeilijk om precies de een of de ander aan te raden. Ik zou wel overwegen: als je 'm als huiskamerontvanger gaat gebruiken en het moet meteen redelijk stabiel zijn, dan is een Ultimo4k op de korte termijn misschien een betere keuze. Als je niks doet met de extra's van de Ultimo4k, dan is de Duo4k misschien een betere keuze.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #8 embe

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 16 December 2018 - 13:04

Tech en Erik beiden bedankt voor jullie uitleg. Hier kan ik wel wat mee. Het is een blijft altijd 

iets persoonlijk. Ik heb nu een Vuduo2 en dat vind ik ook een prima ontvanger.

Ik heb nog een klein vraagje en dat betreft het aanbod in 4k. Is dat iets om nu al over te

stappen op een 4k ontvanger of vinden jullie dat je beter nog ff kan wachten tot het aanbod wat groter is

zowel op de sat als de kabel?

 

Thnx

 

Gr Embe



Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #9 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 16 December 2018 - 16:05

Zelf ben ik van mening als je nu een ander aan moet schaffen je beter voor 4k kan gaan heb je nog de tijd dan zou ik gewoon nog wachten want 4k uitzendingen zijn er eigenlijk nog niet.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #10 embe

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2018 - 17:12

Cobus dank voor je reactie!

Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 December 2018 - 21:08

Vier-ka is nu nog totaal oninteressant en zal voor het overgrote deel van het publiek nooit interessant worden.

 

Waarom je je zou moeten overwegen een UHD ontvanger te kopen is eerder vanwege de support voor HEVC, want dat neemt wel een grote vlucht.

 

Verder zijn alle (enigma2-gebaseerde) ontvangers met UHD feature uitgerust met een ARM processor die een heel stuk sneller is (per klokfrequentie) dan de MIPS processors die gebruikt worden voor de HD ontvangers. Voor heel normaal gebruik zul je daar heel weinig van merken, voor bepaalde zaken maakt het wel flink uit.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #12 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 19 December 2018 - 21:37

Klopt het dat de duo 4k wel hdr heeft en de ultimo 4k geen hdr weer kan geven?


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 19 December 2018 - 21:39

Nee.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #14 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 19 December 2018 - 21:45

Deze beide ontvangers kunnen dus geen hdr weer geven. Zal dit in de toekomst nog wel gaan komen voor deze ontvangers


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 19 December 2018 - 22:16

Hoezo? Waar leid je dat uit af?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #16 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 19 December 2018 - 22:17

Hoezo? Waar leid je dat uit af?

Uit jou nee. Als ik fout zit kan me dan uitleggen hoe het dan wel zit met de ondersteuning van hdr?


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 19 December 2018 - 22:34

Jij vroeg: klopt het dat...

 

En mijn antwoord is nee, dat klopt niet.

 

https://4kmedia.org/...dr-uhd-4k-demo/ speelt prima af op de Duo 4K. En ik heb geen Ultimo 4K bij de hand, maar voor zover mijn info strekt doet die dat ook gewoon...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #18 noud

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 20 December 2018 - 11:10

 

Volgens de specificaties zou de Ultimo4k een stuk snellere processor moeten hebben, maar daar merk je echt 0 van. Ik vermoed dat Duo4k een nieuwere generatie processor heeft die meer werk per klok doet.

 

 

Wat mis ik hier?  ik zou zeggen 4x2100 > 4x1500, in mijn beleving is de Duo al sneller door zijn hogere klok, komt jou argument bij waarschijnlijk ook nog meer per klok.....

 

 

Ik overweeg ook een ultimo 4K of duo 4K , ivm hvec op de DVB-t van NPO1 tm 3, nadeel duo 4K: alleen op de site van VUPLUS heben ze de passende dvb-t2 tuner, kan hem nog nergens in de winkel vinden.


Vu+duo & 2x Vu+duo2  Vu+ultimo4K
28.2E | 23.5E | 19.2E | 13E | Terrestirial


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 20 December 2018 - 12:18

Verschil Ultimo4K vs Duo4K

 

processor (iets) sneller -> Duo4K

extra 3de tuner slot voor 'legacy' tuners -> Ultimo4K (ik denk noodzakelijk als je digitenne wilt kijken)

(iets) groter display -> Ultimo4K (deze weet ik niet 100% zeker omdat ik geen Duo2 heb).

 

understreept/cursief/rood/vet stukje zie quote...

 


Ik overweeg ook een ultimo 4K of duo 4K , ivm hvec op de DVB-t van NPO1 tm 3, nadeel duo 4K: alleen op de site van VUPLUS heben ze de passende dvb-t2 tuner, kan hem nog nergens in de winkel vinden.

 


Edited by littlesat, 20 December 2018 - 12:20.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vuduo 4K vs Vuduo Ultimo 4K #20 noud

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 20 December 2018 - 12:45

op de site van vu hebben ze een dvb-t2 tuner, voor de duo 4k maar niemant verkoopt hem dus dan ja idd blijft de ultimo 4k over...

 

maar ik blijf geintereert waarom erik de ultimo als sneller clasiificeert, dit zou namelijk een tweed montivatie zijn.


Vu+duo & 2x Vu+duo2  Vu+ultimo4K
28.2E | 23.5E | 19.2E | 13E | Terrestirial



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users