Jump to content


Photo

Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC.


  • Please log in to reply
49 replies to this topic

Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #21 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2018 - 06:36

Programma om af te spelen is MPC-BE (Media Player Classic) en VLC (beide werken) maar het programma om te indexen (DGDecNV, FFVideoSource, etc) werken allemaal niet omdat ze die encrypted flag hebben.

 

Als dat niet het juiste antwoord is snap ik de vraag totaal niet.



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #22 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 14 December 2018 - 09:04

Programma om af te spelen is MPC-BE (Media Player Classic) en VLC (beide werken) maar het programma om te indexen (DGDecNV, FFVideoSource, etc) werken allemaal niet omdat ze die encrypted flag hebben.

 

Dus als ik het goed begrijp spelen je opnames wel gewoon op je pc met VLC en MPC? Die twee programma's die je noemt, hoe maken die verbinding met de box, via FTP?

 

De mediabox maakt standaard ook een "normale" Windoze share aan op je netwerk, je kan eens proberen via die route die andere twee programma's te daar naar toe te sturen. Als ik het goed begrijp that is.


Edited by Thijs_Rallye, 14 December 2018 - 09:04.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #23 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 December 2018 - 10:24

Programma om af te spelen is MPC-BE (Media Player Classic) en VLC (beide werken) maar het programma om te indexen (DGDecNV, FFVideoSource, etc) werken allemaal niet omdat ze die encrypted flag hebben.

 

Als dat niet het juiste antwoord is snap ik de vraag totaal niet.

Je hebt het over "overzetten" van de files, niet over "indexen", in combinatie met "encrypted". En het was mij totaal niet duidelijk hoe iets wat een file overzet iets met inhoud van de file zou doen.

 

Wat moet er dan ge-"indexed" worden? Ik ken die programma's sowieso helemaal niet, heb je dat echt nodig?

 

Ik denk dat we toch weer uitkomen op mijn eerste antwoord, overigens.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #24 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2018 - 10:52

Het overzetten van de VU+ naar de PC gaat via FTP.

 

Als ik MediaInfo kon installeren op de VU+ kon ik kijken of ze scrambled zijn voor dat ik ze transfer... Maar dat gaat niet. Krijg een foutmelding over een missende .so bestand.

 

 

 

Programma om af te spelen is MPC-BE (Media Player Classic) en VLC (beide werken) maar het programma om te indexen (DGDecNV, FFVideoSource, etc) werken allemaal niet omdat ze die encrypted flag hebben.

 

Dus als ik het goed begrijp spelen je opnames wel gewoon op je pc met VLC en MPC? Die twee programma's die je noemt, hoe maken die verbinding met de box, via FTP?

 

De mediabox maakt standaard ook een "normale" Windoze share aan op je netwerk, je kan eens proberen via die route die andere twee programma's te daar naar toe te sturen. Als ik het goed begrijp that is.

 

 

En wat is die Share naam?



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #25 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2018 - 11:03

Het blijkt dus \\VUDUO4K\Harddisk te zijn. Maar ook daar zie ik de bestanden encrypted. Licht toch echt aan de box of drivers.



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 December 2018 - 11:19

Als ik MediaInfo kon installeren op de VU+ kon ik kijken of ze scrambled zijn voor dat ik ze transfer... Maar dat gaat niet. Krijg een foutmelding over een missende .so bestand.

 

Gezien, wordt naar gekeken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 December 2018 - 20:25

Ik herhaal mezelf maar weer eens, ik zie nog steeds geen reden om mijn antwoord te veranderen.

 

Ik vermoed dat de eerste paar ts packets hun odd/even scrambled bits aan hebben staan. Voor afspelen is dat geen probleem, maar als jouw programma alleen daarnaar kijkt, dan kan dat de verkeerde conclusie opleveren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #28 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2018 - 00:12

Is er een manier om dat te veranderen?



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 December 2018 - 10:10

VU+ zou dat kunnen oplossen met een driver update.

 

Maar die zullen dat niet als erg hoge prio oppakken, want de file speelt gewoon goed af en het is heel normaal dat een transport stream wat garbage heeft aan het begin.

 

En wat precies kan er nu dan niet?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #30 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2018 - 10:21

Dit krijg ik met elke file;

 

863Nruy.png

N5ampxQ.png

Zoals je ziet geeft het aan 'Scrambled' en heb dus geen beeld.



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #31 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 December 2018 - 10:26

En wat is dat dan voor programma en waar heb je dat dan voor nodig? Het is mij nog compleet niet duidelijk.

 

Overigens zou een botte workaround kunnen zijn om gewoon een stuk aan het begin van de file er af te knippen. Zorg wel dat je op een boundary van 188 bytes uitkomt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #32 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2018 - 11:02

Dit programma is 'dgdecnv' van Neuron2.

 

En welk programma om te knippen? tsMuxer?



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #33 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 December 2018 - 16:36

En wat je dan precies met dat programma? Wat niet misschien met een ander programma zou kunnen?

 

Ik vind het erg demotiverend om jou te helpen omdat ik elke millimeter aan informatie er met veel moeite uit moet trekken. Zeg nou eens gewoon wat je wilt doen, waarom dat niet kan en de stappen ertussen.


Edited by Erik Slagter, 15 December 2018 - 16:37.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #34 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2018 - 16:40

Om het kort te houden, transcoden. Maar dat gaat dus niet...



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 December 2018 - 16:41

Dat lukt niet op de manier die jij in gedachten hebt. Dat is niet hetzelfde. Al eens handbrake geprobeerd?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #36 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 15 December 2018 - 16:50

Handbrake gebruikt ffmpeg, en ffmpeg leest de .ts niet (goed) door die encrypted flag, dus heb scrambled frames. Dus ja, dat heb ik geprobeerd.



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #37 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 15 December 2018 - 21:27

Ik heb ook handbrake getest, de output die ik gegeven heb komt daar dan ook uit en ik heb er geen last van, misschien omdat ik een ander os gebruik dan jij doet dat ik er geen last van heb....?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #38 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 16 December 2018 - 05:56

Misschien. Ik zal later nog eens proberen. Voor nu de "botte" oplossing om een stuk van het begin te knippen.



Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 December 2018 - 09:53

Ik gebruik altijd direct ffmpeg (zonder al die user interface stuff eromheen).

 

Ffmpeg kijkt NIET naar de "encrypted" flags van transport streams. Als ffmpeg zegt dat die de codec niet herkent, dan is het begin van de file ècht niet descrambled. Daar zijn twee oplossingen voor:

- een stuk van de file afknippen

- de detectielengte van ffmpeg groter zetten (probesize).

 

Ik vermoed dat je softcam of CI hier gewoon te laat erin gesprongen is, hoeft geen specifiek duo4k probleem te zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Duo 4K. Verplaatste files zijn encrypted op PC. #40 Yuuki

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 16 December 2018 - 11:11

Ik gebruik de zelfde softcam op Dreambox, zelfde instellingen, geen problemen, dus hoe kan dat dan? o_O

 

Ik doe het voor nu met ffmpeg dan tot dat ik een oplossing heb gevonden... kom alleen niet verder op het moment.

CI(+) werkt niet op OpenPLi, heb een @SMiT module en krijg een bericht van "Your host is not fully CI+ compliant."




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users