Ik heb een VU+ Duo 4K, en gebruik op dit moment OpenATV, maar ik overweeg ook OpenPLi.
Een probleem dat ik vroeger ook had blijft nog altijd aanwezig : het niet ideaal kunnen instellen van de EPG opties, en ik vermoed dat dat op alle images zo is.
Maar vermits er nu zoveel jaar tussenzit dat die vraag nog eens gesteld is vroeg ik mij af of daar nog iets aan geëvolueerd is.
Het probleem is als volgt :
1) De standaard DVB EIT EPG is zeer variabel qua kwaliteit.
Zo zijn er zenders die totaal geen EPG meeleveren (RTP internacional bijv.), zo zijn er andere die 1-2 dagen meeleveren, en nog andere die makkelijk 1-2 weken meeleveren (de Duitse publieke zenders bijv.).
2) De RYTEC EPG is best goed voor veel kanalen en biedt vaak langere tijdsspannes aan (EPG voor 1 a 2 weken), maar soms klopt die niet, of is die niet beschikbaar voor een bepaald kanaal.
Ik merk bijv. verschillen bij zenders als Arte Belgique (DVB-C).
Probleem is dat je de setting hebt : EIT EPG aan of uit.
Zet ik die aan, en gebruik daarna Rytec EPG om extra EPG te hebben, dan zit ik met dubbele tijden bij veel kanalen, meestal met 5 minuten verschil.
Zet ik die uit, dan heb ik op heel wat kanalen geen EPG, en op bepaalde kanalen (op sommige tijdstippen) verkeerde EPG.
Dus de optie die ik mis is om EIT EPG aan of uit te zetten per kanaal.
Indertijd maakte ik die EPG zelf, maar dat was gigantisch veel werk, omdat als je de meest correcte info wilt, je van heel veel verschillende websites moet grabben, die dan allemaal regelmatig veranderen qua layout.
Ik weet ook niet of de verschillende images (OpenPLi / VTi / OpenATV, ...) hier qua mogelijkheden verschillen of dat ze allemaal die ene mogelijkheid bieden?
Anders moet ik ergens voor mezelf een combinatie maken, waarbij ik de EIT EPG van bepaalde kanalen exporteer naar een XMLTV file, en die dan weer apart ga importeren, en dat dan samen met de Rytec EPG, waar ik dan bepaalde kanalen wel of niet gebruik.
Het zal dan weer een heel stuk ingewikkelder worden.
Alle appreciatie voor de ontwikkelaars van OpenPli en Rytec, ik probeer het gewoon zo goed mogelijk te krijgen.