Jump to content


Photo

Volumebalk niet zichtbaar.


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

Re: Volumebalk niet zichtbaar. #21 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 21 December 2018 - 09:48

Echt sjips dat dit zo verstopt zit in die tvs om hd ook te zien als echt hd zoals het bedoeld is....alleen om klachten van pruts providers (en zenders) te voorkomen ..... maar gelijk wijst onze volume bar en overscan wizard de gebruikers er wel op!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 21 December 2018 - 10:20

Waar ik bang voor was dat "lcd4" stiekem voor "lcd4linux" staat, dan wordt het opeens een heel ander verhaal.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #23 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2018 - 11:05

Als ik het goede manual te pakken heb (https://helpguide.so...cscrn_size.html) zou het dit  moeten zijn:

 

[Schermmodus]

[Volledig]: vergroot het beeld horizontaal om het scherm te vullen wanneer het ingangssignaal 4:3 is. Wanneer het ingangssignaal 16:9 is (HD-bron), selecteert u deze optie om het 16:9-beeld weer te geven in zijn oorspronkelijke grootte. 

 

[Beeld bereik]

Hoge resolutie]: geeft het originele beeld weer wanneer delen van het beeld zijn bijgesneden. 

([Hoge resolutie] is alleen beschikbaar wanneer het ingangssignaal 1080i/1080p is en [Schermmodus] is ingesteld op [Volledig].)

hoi heb nu de tv scherm modus op volledig gezet 

en het beeld bereik op hoge resolutie 

en het werkt 

allemaal heel erg bedankt voor de hulp :)  :D  :lol: top 

 heeft hij altijd verkeerd gestaan pfff 



Re: Volumebalk niet zichtbaar. #24 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2018 - 11:08

Echt sjips dat dit zo verstopt zit in die tvs om hd ook te zien als echt hd zoals het bedoeld is....alleen om klachten van pruts providers (en zenders) te voorkomen ..... maar gelijk wijst onze volume bar en overscan wizard de gebruikers er wel op!

ja dat is echt lastig maat dat valt inderdaad gelijk op en dan  word je er gelijk op gewezen dat het niet goed staat top mensen 

heel erg bedankt voor de service  :D  :P  :lol:


Edited by digiview 12, 21 December 2018 - 11:09.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 December 2018 - 13:02

Het is ook echt ongeloofelijk.

 

In het analoge tijdperk was dit nodig om rommel aan de randen af te snijden, maar voor digitale uitzendingen slaat het echt nergens op, alleen wat oude SD uitzendingen en af en toe een stukje "live op locatie" hebben soms wat witte streepjes bovenaan het beeld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #26 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2018 - 13:02

nu doet hij het 

Attached Files



Re: Volumebalk niet zichtbaar. #27 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2018 - 13:03

nogmaals bedankt top service :D  :D



Re: Volumebalk niet zichtbaar. #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 22 December 2018 - 09:55

Het is ook echt ongeloofelijk.

 

In het analoge tijdperk was dit nodig om rommel aan de randen af te snijden, maar voor digitale uitzendingen slaat het echt nergens op, alleen wat oude SD uitzendingen en af en toe een stukje "live op locatie" hebben soms wat witte streepjes bovenaan het beeld.

En zelfs dan is het alleen maar omdat men antieke spullen gebruikt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #29 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 22 December 2018 - 10:09

En vanaf nu dus hd kijken zoals het bedoeld is... zonder gekartelde lijntjes enz....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #30 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 23 December 2018 - 17:36

ja top ziet er veel beter uit 

nog bedankt allemaal 

maar nu nog een klein probleempje met het geluid 

de box heeft maar een streepje bij het geluid maar het geluid is na mijn mening veel harder als ik het geluid via de ab van de box regel  gebeurt er niets alleen als ik helemaal naar onder ga dan is het geluid weg maar omhoog dan gebeurd er niets 

kan het wel via de versterker regelen 

harder en zachter 

wat doe ik niet goed 



Re: Volumebalk niet zichtbaar. #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 December 2018 - 17:43

Om te beginnen leestekens vergeten. ;) Waardoor ik geen touw vast kan knopen aan wat je schrijft...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #32 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 23 December 2018 - 18:38

wat ben ik vergeten 

wat ik bedoel nu ik de vu op de versterker heb aan gesloten staat het geluid van de box laag een streepje 

maar ik hoor een veel harder geluid uit de boxen 

als ik dat wil aanpassen met de ab van de box gebeurt er niets 

alleen via de versterker 

hoop dat het zo wat duidelijker is 

 

gr



Re: Volumebalk niet zichtbaar. #33 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 23 December 2018 - 19:57

Dan staat er vermoedelijk in je audio instellingen iets niet helemaal goed.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #34 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 24 December 2018 - 15:49

top werkt weer goed 

bedankt 



Re: Volumebalk niet zichtbaar. #35 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2019 - 11:40

net een nieuwe tv gekocht 

en gelijk de beeld instellingen bekeken 

en je raad het al weer niet goed ingesteld 

alles weer zo ingesteld dat de overscan wizzard weer goed zichtbaar is 

nog bedankt voor de tip allemaal kijken we weer echt hd 



Re: Volumebalk niet zichtbaar. #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 January 2019 - 12:39

Bij alle nieuwe TV's staat de overscan default aan, welke idioot die dat bedacht heeft... :(


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 10 January 2019 - 14:28

Ik snap het wel... veel zenders en providers maken er een 'troep' van... en dan krijgen die TV-producenten er gezever van omdat de TVs niet goed zijn... Dus by default wordt het 'verstopt'...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 January 2019 - 19:41

Zolang iedereen dat zo blijft workarounden wordt het nooit opgelost.

 

Overigens heb ik bij HD zenders nog nooit overscan "nodig" gehad, dus het gaat ook nog eens puur om legacy.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #39 HJ_SK

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 23 April 2019 - 10:37

Dat was hem! thx a lot!



Re: Volumebalk niet zichtbaar. #40 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 April 2019 - 11:30

Mmm..... om en hoop gezeik te voorkomen zou pli de volumebalk ook wat meer naar het midden kunnen zetten, bij mijn (Philips)TV doen ze dat ook dan merkt niemand wat van die zgn overscan. :rolleyes:


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users