Jump to content


Photo

Volumebalk niet zichtbaar.


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

Re: Volumebalk niet zichtbaar. #41 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 23 April 2019 - 12:04

Mmm..... om en hoop gezeik te voorkomen zou pli de volumebalk ook wat meer naar het midden kunnen zetten, bij mijn (Philips)TV doen ze dat ook dan merkt niemand wat van die zgn overscan. :rolleyes:

Dat is natuurlijk geen oplossing maar een workaround voor een feitelijk foute instelling. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #42 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 April 2019 - 14:22

Juist een prima oplossing wat niet weet wat niet deert, je zal ze de kost geven waar de beeldinstellingen niet goed van staan, in mijn kennissenkring zie ik dat maar al te vaak, als ik daar hun tv zie en vraag vind je dit nu echt scherp? '' ja hoor roepen ze dan in koor ik kan de ondertitels prima lezen'',dan hou ik mijn mond maar verder. :rolleyes:  


73's

PE1AQZ


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 April 2019 - 14:31

En dan zit ik met een zo'n slider 5% naar binnen toe, nee, dank je. Ik vind het juist een prima indicatie dat je TV niet goed staat! ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #44 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 April 2019 - 18:21

En dan zit ik met een zo'n slider 5% naar binnen toe, nee, dank je. Ik vind het juist een prima indicatie dat je TV niet goed staat! ;)

Niet overdrijven hé, hoe vaak zit je nu aan de volume regeling van je e2 zelf?, via hdmi-cec zie je niet eens de volume regelaar van je e2 ontvanger maar alleen de volume regelaar van je av of tv zelf, of zoals in mijn geval de getallen op het display van mijn Soundbar..

Je zou de volume regelaar ook nog horizontaal kunnen zetten dan heb je dit gezeur dat ie buiten beeld valt ook niet, iets wat veel merken doen, ik vind verticaal nu niet echt de ideale volume regelaar, maar smaken verschillen. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #45 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 23 April 2019 - 18:38

Laat dat nu hier totaal anders zijn. Ik gebruik niet anders als mijn VU+ RC en mijn LG OLED geeft dan netjes aan hoe hard het volume staat. De RC van de TV ligt in mijn la en komt daar hoegenaamd niet uit tenzij ik mijn mediaplayer op het juiste kanaal moet zetten want de Eminent biedt blijkbaar die optie niet om naar de juiste ingang te schakelen.

Jij blijft proberen om iets wat gewoon krom is om dat recht te praten. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 April 2019 - 19:56

Niet overdrijven hé, hoe vaak zit je nu aan de volume regeling van je e2 zelf?

 

100% van de tijd, hoe moet ik anders de volume bijstellen? Volume key forwarding werkt niet met mijn Viera, en ik heb geen AV systeem of soundbar.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #47 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 April 2019 - 21:25

Laat dat nu hier totaal anders zijn. Ik gebruik niet anders als mijn VU+ RC en mijn LG OLED geeft dan netjes aan hoe hard het volume staat. De RC van de TV ligt in mijn la en komt daar hoegenaamd niet uit tenzij ik mijn mediaplayer op het juiste kanaal moet zetten want de Eminent biedt blijkbaar die optie niet om naar de juiste ingang te schakelen.

Jij blijft proberen om iets wat gewoon krom is om dat recht te praten. ;)

Dat kan je ook omdraaien natuurlijk, jullie (m.n. de Devs) zijn kennelijk niet bereid om iets wat in mijn ogen krom is recht te praten en iets aan die volume regelaar te doen, al 3 pagina's lang hebben we het hier over het wegvallen van de volume regelaar, en dit is niet het eerste draadje over de overscan, en wil dus zeker in deze niet mijn gelijk proberen te halen zoals je onterecht suggereert.

Ik vind het een kromme redenering om te kunnen zien of je overscan wel goed staat, en daarom de volume balk zo ver naar links hebben gezet. :unsure:  Ik weet nog uit een niet zo ver verleden, toen stond de volume regelaar veel meer naar rechts en viel nooit buiten beeld, maar nadat er allerlei  HD skins kwamen werden ook de klachten dat de regelaar niet in beeld kwam talrijker.  :o


Edited by Sagitarius, 23 April 2019 - 21:27.

73's

PE1AQZ


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #48 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 23 April 2019 - 21:43

Ik ben van mening dat die volume balk op een goede plek staat maar ik heb mijn scherm dan ook correct ingesteld en zolang je dat goed hebt staan is er niets aan de hand en mis je niets.

 

Zorg dat de bron okee is, dan kom je er vanzelf achter dat deze discussie wederom nergens over gaat.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #49 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 23 April 2019 - 21:53

Zorg dat de bron okee is, dan kom je er vanzelf achter dat deze discussie wederom nergens over gaat.

Tja zorg dat de bron okee is makkelijk gezegd, dat is dus in de praktijk niet zo vandaar de vele draadjes die hier over gaan, ik heb eens even ''Open Pli overscan wizard'' ingetypt in Google, daar schrik je van hoeveel hits je krijgt. Kennelijk toch een hot item bij veel gebruikers met diverse merken tv's, enuhh...uiteraard niet bij het pli team. ;)


Edited by Sagitarius, 23 April 2019 - 21:55.

73's

PE1AQZ


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #50 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 23 April 2019 - 22:04

Klopt! ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Volumebalk niet zichtbaar. #51 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 24 April 2019 - 06:26

Het is totaal geen discussie zet je tv goed zie je alles zo niet zie hierboven.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users