Jump to content


Photo

Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 30 December 2018 - 22:26

Sinds kort, waarschijnllijk sinds versie van 24-12 of misschien ook al van 17-12 van OpenPli 6.2 op een Vu+ Ultimo 4K, worden opnames die naar NAS moeten worden geschreven, toch op de lokale HD opgeslagen. De NAS is niet vol o.i.d. en volgens mij is het probleem ook niet dat de NAS misschien soms eerst uit de slaapmodus moet worden gewekt. Vroeger ging het in elk geval altijd goed.

 

Nog een bijkomend puntje: er wordt telkens ook gemeld dat er een opname wordt gestart, ook al staat die optie in het menu op 'nee'.

 

Op een XTrend 8500 met OpenPli 6.2 van 05-11 gaat het wel goed.

 



Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 30 December 2018 - 22:35

Apart, want in OpenPLi 6.2 is al maanden niks veranderd.

 

Zijn je opname lokaties ok? Enigma zal ook terug vallen op lokale media als remote media niet bereikbaar is. En dat is dan veroorzaakt door iets anders dan slaapstand, mijn NAS heeft wel een minuut nodig om al zijn disks weer te starten en dat vind Enigma prima, Tenzij je een korte timeout hebt gedefinieerd maar dat verandert niet van de ene op de andere dag.

 

Ook geen plugin die zich op e.o.a. manier ergens mee bemoeid?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #3 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 31 December 2018 - 00:45

De Xtrend schrijft zijn opnames soms ook rechtstreeks naar dezelfde NAS weg, en dat gaat goed.

 

Wat voor plugin zou zich ermee kunnen bemoeien? Ik heb 'ongeveer' dezelfde plugins geïnstalleerd als vroeger. Ik weet niet meer precies wat er vroeger op stond.

 

Wel is het zo dat ik van versie 4 naar 6.2 ben gestapt. Maar, wat ik al zei, op de Xtrend gaat het nog wel goed. Ik zal daar ook eens een update doen. Nu is dat nog naar die die van 24-12.



Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 31 December 2018 - 08:43

Er zijn plugins welke de originele python bestanden van enigma zonder pardon overschrijven/vervangen, dit is op zich geen goede zaak maar sommige pluginmakers doen dat nu eenmaal.

Uiteraard komt dit de stabiliteit niet ten goede, er gebeuren ineens onverklaarbare dingen.

Welke plugins daarvoor verantwoordelijk zijn kan ik je niet zeggen, ik gebruik bijna geen extra plugins, tunin-radio is denk ik de enige 'vreemde' plugin die op mijn Ultimo staat, verder gebruik ik enigmalight en de HbbTV webkit.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #5 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2019 - 12:27

Ik ben nog niet verder op jacht gegaan naar 'foute' plugins die ik vroeger misschien niet, maar sinds versie 6.2 misschien wel heb geïnstalleerd, maar het is wel opvallend dat het soms goed gaat en soms niet.

 

Worden die originele python bestanden hersteld bij een gewone update? Dat zou kunnen verklaren dat het b.v. afgelopen nacht goed ging, nadat ik de versie van 31-12 heb binnengehaald.

 

Wat stabiliteit betreft heb ik inderdaad regelmatig (vrijwel wekelijks) last dat een box zomaar niet opstart en op een opstartscherm o.i.d. vastloopt. Dan moet ik de spanning er even af halen en opnieuw starten. Dat gebeurt zowel met mijn beide Vu+-boxen als de Xtrend. Overigens lossen updates dit volgens mij niet op, al hoop ik daar telkens wel op.



Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 3 January 2019 - 15:33

Hoe lang heb je hem op dat opstart scherm laten staan?

 

Ik denk namelijk niet dat hij vast loopt, hij staat daar te wachten op een mount (van je NAS?) te wachten die niet gemaakt kan worden. Zoals al eerder opgemerkt, het mount mechanisme is niet gemaakt op servers die niet bereikbaar zijn. Als dit zo is, dan zal de box na de timeout (en dat kan minuten zijn) gewoon doorstarten...

 

Wat overigens wel aangeeft dat er dan iets niet lekker is met je netwerk connectiviteit...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 January 2019 - 15:40

Ik meen dat de time-out op een netwerk mount op 20 minuten staat, intussen kan je wel inloggen de box.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #8 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2019 - 18:14

Soms blijft de box uren of dagen (na afwezigheid van mij) op dat opstartscherm staan. Hij reageert nergens op, dus inloggen op de box is niet mogelijk.

Het netwerk is geheel bedraad, ik heb twee Netgear routers, waarvan er 1 in Access-Point-Modus staat ingesteld. Verbinding van de laptop via dit Access-Point met het netwerk geeft nooit problemen.



Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 3 January 2019 - 18:29

Als hij op dat scherm blijft staan, en je kunt dan op dat moment de box niet pingen en niet met telnet inloggen, dan heb je zeker weten een netwerk probleem te pakken. Het OS blijft gewoon draaien terwijl deze op een mount timeout wacht.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #10 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 4 January 2019 - 14:07

Aanvulling: gisteravond ging het weer mis met de Xtrend, maar nu al voordat er een scherm o.i.d. te zien was. De box moest opstarten, maar deed niets, de rode led van de startknop bleef rood en het scherm zwart. Hij was alleen aan de praat te krijgen met de aan- uitschakelaar op de achterkant.

 

Wat een eventueel netwerkprobleem betreft: wanneer een box niet opstart, doen de andere boxen het wel, aangesloten op dezelfde switch. Die hebben gewoon verbinding. En dat geldt voor alle drie de boxen.



Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 January 2019 - 15:34

Wat een eventueel netwerkprobleem betreft: wanneer een box niet opstart, doen de andere boxen het wel, aangesloten op dezelfde switch. Die hebben gewoon verbinding. En dat geldt voor alle drie de boxen.

 

De vraag is of dat zo is.

 

Eens door de initiele mount fase heengekomen kan de netwerk connectie perfect weg zijn, dat merk je pas als er interactie is met die mount, bijvoorbeeld als er een opname start. En je hebt al aangegeven dat op zo'n moment de opname op lokale media gemaakt wordt, wat aangeeft dat de mount op dat moment onbereikbaar is.

 

Dus: als je nog eens zoiets hebt, direct op een wel lopende box de movie list openen en naar de NAS navigeren. Als die dan ook hangt dan weet je het zeker...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #12 MaartenM

  • Senior Member
  • 158 posts

+3
Neutral

Posted 5 January 2019 - 22:51

Ik zal het eens proberen. Dan moet ik wel net op het juiste moment erbij zijn. Overigens heb ik sinds minstens enkele dagen geen problemen meer gehad. Ik houd jullie op de hoogte wanneer het weer gebeurt en ik de mount tegelijkertijd op een andere box heb kunnen controleren.

 

Ik heb al eens getest door op 2 boxen tegelijk dezelfde opname te maken, maar dat gaf tot nu toe geen foute opnames.



Re: Opname naar NAS gaat niet meer zoals het moet #13 satelliet

  • Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 12 January 2019 - 20:35

Ik had iets soortgelijks met een ET9500. Bleek mijn netwerkkabel gewoon brak. Even met een andere kabel getest (20 meter lang, daarom had ik het eerst uitgesteld om het te testen) en toen bleken alle problemen met vergelijkbare symptomen opgelost. Maar misschien had je dat al gedaan.

 

sat




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users