Jump to content


Photo

2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2

CI; VI+ Ultumo Common Interfacr TV Vlaanderen Joyne

  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 WimP_mechelen

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2019 - 23:07

Hey vrienden,
 
Zouden jullie mij kunnen verder helpen, ik zit op dit probleem al even te zoeken. Ik heb een VU+ Ultimo 4K met Openpli 6.2 en zou graag gebruik willen maken van TV-Vlaanderen (M7) en Joyne. Ik heb bij beide een abonnement afgesloten en een CI+ module ontvangen.
 
Als ik in mijn VU+ TV Vlaanderen in Slot 1 van de CI+ module steekt, werkt dit perfect voor de TV Vlaanderen zenders. Als ik in slot 1 de Joyne module steek, werkt dus ook perfect voor de Joyne zenders.
 
Maar het werkt niet als ik TV-Vlaanderen in slot 1 steek en Joyne in slot 2. Of vice versa. Steeds werkt alleen slot 1 en kunnen de zender via slot 2 niet gedecrypteerd worden.
 
Ik heb ook de plug-in common interface taken geïnstalleerd en de juiste zenders aan de CI module toegekend, maar nog steeds werkt het niet. Ik zie wel dat hij zenders van slot 2, naar die CI module gaat ( want de led knippert dan), maar na enkele seconde zegt hij dat ik geen recht op die zender hebt.
 
Zou iemand mij kunnen helpen wat ik fout doe?
 
Bedankt
 
 
 


Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 January 2019 - 23:13

Welke box?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #3 WimP_mechelen

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2019 - 23:23

Ik heb VU+ Ultimo 4K


Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 January 2019 - 23:30

Kan je eens 7.0-rc proberen!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #5 WimP_mechelen

  • New Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2019 - 00:10

Ik heb zojuist de 7.0 erop gezet, maar het probleem blijft. 

 

Ik heb het gevoel dat CI slot 2 vreemd doet. Wat slot 1 werkt, wat ik ook doe en de kaart die in slot 2 zit, die blijft maar zeggen dat ik geen recht op die zender heb ... 



Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 5 January 2019 - 09:53

Ben ergens bang dat we er weinig aan kunnen doen (drivers). Ik heb maar 1 ci dus kan het helaas niet verifiëren...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 5 January 2019 - 10:56

Ik heb twee ci's en heb zowel de nieuwe M7 CI als de Joyne CI erin gehad en kan me niet echt heugen dat dat niet werkte, wat me wel bij is gebleven dat het niet snel werkte, je had wel wat geduld nodig voordat het beeld kwam.

Nu is dit alweer een aantal maanden geleden dat ik dit heb getest, en dus met verouderde drivers, ik hoop dat ik er vandaag of morgen even aan toe kom om dit te testen.

 

Verder kan misschien de plugin CI assignment (of zoiets) bijdragen aan een betere werking, dat is een plugin waar je per kanaal kunt opgeven door welke CI dat gedecodeerd moet worden, ik weet eerlijk gezegd niet of die plugin übehaubt nog bestaat.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2019 - 10:59

Heb je TVV wel echt een CI module nodig? Anders zou ik die zéker achterwege laten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 January 2019 - 21:02

Net als bij Canal Digitaal krijgen alle nieuwe abonnee's nu een CI met ingebouwde kaart. De CAM701 is er voor alle M7 filialen. Seca3 kaarten zijn mondjesmaat nog te vinden. Ze worden (nog) wel geregistreerd...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: 2 CI+ modules werken niet samen Openpli 6.2 #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 January 2019 - 10:27

Dus die worden geld waard, net als de Irdeto kaarten van Ziggo.

 

Ik kan niet echt enthousiast worden van deze CI module. Los van de bekende beperkingen werkt het vaak gewoon niet.


Edited by Erik Slagter, 6 January 2019 - 10:27.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: CI; VI+, Ultumo, Common Interfacr, TV Vlaanderen, Joyne

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users