OpenPli Release 7.0
Re: OpenPli Release 7.0 #61
Re: OpenPli Release 7.0 #62
Posted 15 January 2019 - 20:50
Dan ben ik een eind uitgedacht. Kun je na het booten er wel met telnet in? Zo ja, do eens een "dmesg" en post het resultaat eens hier?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: OpenPli Release 7.0 #63
Posted 16 January 2019 - 07:42
En natuurlijk zoveel mogelijk HW afkoppelen. Alleen de tv eraan en een USB stick met de flashfiles.
Re: OpenPli Release 7.0 #64
Posted 16 January 2019 - 09:42
Nou ben potjandokie zelf ook eens de klos.
Vanmorgen na een herstart, pli7r gisteren erop gezet, deze morgen blijft ie hangen in booting..... Het eerste scherm is er wel en toont release date 2019/01/13.
Geen reactie op ab, er is wel telnet en FTP connectie, ook de gedeelde mappen zijn zichtbaar, de WebIf weer niet.
De laatste Crashlog:
compiledate=Jan 13 2019
skin=PLi-FullHD/skin.xml
sourcedate=2019-01-13
branch=release-7.0
rev=f8867ee
component=enigma2
imageissue=openpli 7.0-release %h
[Avahi] avahi_timeout_new
[Avahi] avahi_watch_new(3 0x1)
[Avahi] avahi_timeout_update
[Avahi] avahi_timeout_free
[Avahi] client state: 2
[eInit] + (1) Background File Eraser
[eInit] + (5) Tuxtxt
[eInit] + (8) graphics acceleration manager
[bcm] /dev/fb0 No such file or directory
[eInit] + (9) Font Render Class
[FONT] initializing lib...
[FONT] loading fonts...
[FONT] Intializing font cache, using max. 4MB...
[eInit] + (9) gLCD
[eFbLCD] /dev/fb1: No such file or directory
[eFbLCD] framebuffer /dev/fb1 not available
[eDboxLCD] No oled0 or lcd0 device found!
[gLCDDC] resolution: -1x-1x1345096448 stride=-1241878880
[eInit] + (9) GFBDC
[fb] /dev/fb0 No such file or directory
[fb] framebuffer /dev/fb0 not available
[gFBDC] no framebuffer available
dmesg
Wat denken jullie?
Re: OpenPli Release 7.0 #65
Posted 16 January 2019 - 09:53
Dat zijn drivers welke niet worden geladen.. om welke box gaat dit want dit lijkt op een defect security board of iets dergelijks...
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: OpenPli Release 7.0 #66
Re: OpenPli Release 7.0 #67
Posted 16 January 2019 - 11:03
De volgende stap lijkt me de backup veiligstellen, maar dat is ie al als ie op de afgekoppeld hdd stond. En dan flashen zonder backup, later de backup handmatig terugzetten.
En natuurlijk zoveel mogelijk HW afkoppelen. Alleen de tv eraan en een USB stick met de flashfiles.
Goed idee.
Geprobeerd maar dan kan ie geen backup vinden.
Ook niet wanneer ik later de schijf weer aankoppel.
Re: OpenPli Release 7.0 #68
Re: OpenPli Release 7.0 #69
Posted 16 January 2019 - 11:15
Ik heb weer beeld,
Ben begonnen met de autobackup files veilig weg te zetten in een map op de pc.
Voor de zekerheid de files die ik erg koester (zoals mijn enigmalight config en userskin) ook apart in een map op de pc gezet.
Begonnen met een usb singleboot versie Pli6.2release, en deze verder niet gebruikt, maar wel opgestart.
Met online update ge-upgrade naar multiboot versie Pli7.0release.
De backup bestanden van de pc weer terug gezet en handmatig een autoinstall laten doen via het autobackup menu.
Weer paar keer herstarten, het lijkt weer goed te werken.
Iets zegt mij dat het de multiboot installer kan zijn geweest, maar een vinger kan ik er nog niet achter krijgen. (Vandaar de omweg via singleboot PLi6.2)
We kijken het aan.
Re: OpenPli Release 7.0 #70
Posted 16 January 2019 - 11:18
Mooi dat het weer werkt, mogelijk is er dan iets misgegaan tijdens het flashen,
deze melding
[fb] /dev/fb0 No such file or directory [fb] framebuffer /dev/fb0 not available [gFBDC] no framebuffer available
geeft meestal aan dat drivers niet geladen kunnen worden/zijn vandaar de verwijzing naar het sb.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: OpenPli Release 7.0 #71
Posted 16 January 2019 - 11:24
@GvdP,
De backupfiles staan toch gewoon in een backup map in de root van de hdd?
Misschien waren ze overschreven na een verse install. misschien moet daar nog wat gewijzigd worden in de handling van autobackup dat ie niet meteen een nieuwe autobackup daar plaatst, of bijvoorbeeld <oude backupbestand bewaren> als standaard aan laten staan.
Re: OpenPli Release 7.0 #72
Posted 16 January 2019 - 11:29
ET8000 meerdere malen proberen te flashen met 6.2 en 7.0, echter zonder succes. Blijft na flashen terugkomen met de vraag of er geflashed moet worden, na drukken van cancel blijft de box hangen op booting... Na schakelaar uit/aan komt er alleen ET8000 in het display en Xtrend op het scherm. Via telnet kan ik in de box, dmesg geeft info in bijlage.
Bad block table zie ik staan. Is het flashgeheugen dan niet goed?
Attached Files
Edited by carlo666, 16 January 2019 - 11:31.
Re: OpenPli Release 7.0 #73
Posted 16 January 2019 - 11:39
segfault is meestal het symptoom van drivers die niet geladen zijn en de drivers worden meestal niet geladen als een security board mist.
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: OpenPli Release 7.0 #74
Re: OpenPli Release 7.0 #75
Re: OpenPli Release 7.0 #76
Posted 16 January 2019 - 11:52
fb0 is de framebuffer, de video overlay waarin de GUI zit. 7,0-rc en 7.0-release zijn identiek, op een paar last minute hotfixes na (osmio update, paar iptv fixes).
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: OpenPli Release 7.0 #77
Posted 16 January 2019 - 12:03
Security board is in orde. De backup van 4.0 flashen is geen probleem, box loopt dan als vanouds
Dat is goed om te horen
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: OpenPli Release 7.0 #78
Posted 16 January 2019 - 12:06
Geheugen dat defect is wordt niet zomaar weer heel, dus iets moet de toegang tot de framebuffer blokkeren, ik vermoed ook dat dit het eerste moment van de opstart is waar de framebuffer van GUI (ik denk aan OSB) aangesproken wordt.
Ik ben gisteren wel even met IDLE aan het stoeien geweest, misschein heb ik toch zelf iets verknoeid dat later naar boven is gekomen.
Re: OpenPli Release 7.0 #79
Posted 16 January 2019 - 12:07
Zoals Tech al opmerkte, het framebuffer device wordt aangemaakt door de driver, als het er niet is, is de driver niet geladen.
Re: OpenPli Release 7.0 #80
Posted 16 January 2019 - 13:18
@GvdP,
De backupfiles staan toch gewoon in een backup map in de root van de hdd?
Misschien waren ze overschreven na een verse install. misschien moet daar nog wat gewijzigd worden in de handling van autobackup dat ie niet meteen een nieuwe autobackup daar plaatst, of bijvoorbeeld <oude backupbestand bewaren> als standaard aan laten staan.
Staan idd op de schijf ja..klopt.
Toch vond ie ze niet wanneer ik wilde backuppen.
Maar ik ga dr nog maar es mee bezig.
Ditmaal es zonder ext schijf.
7 user(s) are reading this topic
0 members, 7 guests, 0 anonymous users