Ik was bijna alle instellingen kwijt, terwijl er wel een autobackup op de stick stond
Dan vind ik erg raar, tenzij je zelf in autobackup heb zitten sleutelen aan wat hij precies moet backuppen. Timers staan gewoon in een bestand in de enigma2 configuratie directory, en die gaat in zijn geheel de backup in. Misschien toch maar even checken of /etc/enigma2 in zijn geheel de backup in gaat...
Ik heb gebruik zelf (en veel andere teamleden met met) die autobackup + flash + autorestore cyclus soms wel 10 keer op een dag, als daar (dit soort0 fundamentele fouten in zitten dan zouden die snel gezien zijn.
Voor het flashen maakt het voor de meeste boxen niet uit welke USB poort je gebruikt. Sommige boxen vinden het niet fijn als er andere USB toestellen zijn aangesloten als je wilt flashen, de USB stick met de image wordt dan niet gezien. Makkelijkst te onthouden procedure is dan ook:
- box volledig uit zetten via de "deep standby" optie in het menu
- alle USB toestellen los koppelen
- USB stick met de image er in, en de box weer aanzetten
- Flashen starten volgens de handeling nodig voor jou specifieke box
- zodra het flashen start, alle losgekoppelde USB toestellen weer aankoppelen (daar merkt het flashen niks van)
- als het flashen klaar is, de USB stick met de image verwijderen zodra de box herstart
Dit gaat er uiteraard vanuit dat de USB stick met de image en de USB stick met de backup niet dezelfde is.
Vanaf 6.2-release kun je flashen vanuit het menu, en hoef je dit allemaal niet meer te doen, dan kun je gewoon een nieuwe image kiezen uit een lijst.