Jump to content

Photo

OpenPli Release 7.0

• Please log in to reply
304 replies to this topic

Re: OpenPli Release 7.0 #161 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,955 posts

+1,835
Excellent

Posted 19 January 2019 - 21:42

Ik was bijna alle instellingen kwijt, terwijl er wel een autobackup op de stick stond

Dan vind ik erg raar, tenzij je zelf in autobackup heb zitten sleutelen aan wat hij precies moet backuppen. Timers staan gewoon in een bestand in de enigma2 configuratie directory, en die gaat in zijn geheel de backup in. Misschien toch maar even checken of /etc/enigma2 in zijn geheel de backup in gaat...

Ik heb gebruik zelf (en veel andere teamleden met met) die autobackup + flash + autorestore cyclus soms wel 10 keer op een dag, als daar (dit soort0 fundamentele fouten in zitten dan zouden die snel gezien zijn.

Voor het flashen maakt het voor de meeste boxen niet uit welke USB poort je gebruikt. Sommige boxen vinden het niet fijn als er andere USB toestellen zijn aangesloten als je wilt flashen, de USB stick met de image wordt dan niet gezien. Makkelijkst te onthouden procedure is dan ook:

• box volledig uit zetten via de "deep standby" optie in het menu
  • alle USB toestellen los koppelen
  • USB stick met de image er in, en de box weer aanzetten
  • Flashen starten volgens de handeling nodig voor jou specifieke box
  • zodra het flashen start, alle losgekoppelde USB toestellen weer aankoppelen (daar merkt het flashen niks van)
  • als het flashen klaar is, de USB stick met de image verwijderen zodra de box herstart

Dit gaat er uiteraard vanuit dat de USB stick met de image en de USB stick met de backup niet dezelfde is.

Vanaf 6.2-release kun je flashen vanuit het menu, en hoef je dit allemaal niet meer te doen, dan kun je gewoon een nieuwe image kiezen uit een lijst.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPli Release 7.0 #162 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,486 posts

+708
Excellent

Posted 20 January 2019 - 09:55

Hier ziet de standaard gmepg er praktisch hetzelfde uit... cool epg is zover ik weer closed source.... dat wil je eigenlijk zo wie zo niet...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: OpenPli Release 7.0 #163 satelliet

• Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 20 January 2019 - 13:59

@Wanwizard

Bedankt voor het antwoord. Ik heb er niet aan gesleuteld. Ik denk dat het bij punt 5 wellicht is misgegaan. Ik heb de box eerst laten starten en tijdens de herstart de stick met backup erin gedaan. In de wiki staat jouw belangrijke toevoeging (direct plaatsen tijdens flashen) er niet bij.

Wie weet hoe ik kan zien of mijn ET9500 wel of niet geschikt is voor versie 7?

Sat

Re: OpenPli Release 7.0 #164 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,955 posts

+1,835
Excellent

Posted 20 January 2019 - 14:02

Je moet je USB device met je backup beschikbaar hebben zodra het flashen klaar is en de box herstart. Als je wacht tot dat moment kun je al te laat zijn, zeker als je eerst een ander moet verwijderen.

En Ik zou niet weten waarom die niet geschikt zou zijn?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: OpenPli Release 7.0 #165 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,959 posts

+488
Excellent

Posted 20 January 2019 - 14:14

Waarom zet je de backup niet op de stick waarvan je de box flash? Na de herstart 'ziet' de box dat er een update op de stick staat maar zolang je niets doet, start de box vanzelf door.

Daarna wacht je tot de pop-up in beeld komt dat er een backup is gevonden, die bevestig je door op de OK knop te drukken.

Als je dan ook niets doet, wordt de backup alsnog na 30 seconden toch nog vanzelf, teruggezet.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: OpenPli Release 7.0 #166 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,955 posts

+1,835
Excellent

Posted 20 January 2019 - 14:16

Dat vereist wel dat die stick FAT geformateerd is, en dat is weer een drempel, want de autobackup heeft liever EXT4 (ivm de symlinks die hij maakt).

Re: OpenPli Release 7.0 #167 satelliet

• Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 20 January 2019 - 15:58

@Wanwizard, zie post #143. Daar lees ik uit dat het per ET9500 kan verschillen of die wel of niet stroperig wordt, vandaar mijn vraag. Het zou handig zijn al iemand zo kan zeggen of ik kan zien welke wel en minder geschikt zijn voor 7.

@Tech: De box staat in het zicht dus permanent een usb erin aan de voorkant is een lelijk gezicht. Daarbij heb ik inderdaad EXT4 gebruikt voor de autobackup stick en voor de oude flashstick heb ik FAT gebruikt.

sat

Re: OpenPli Release 7.0 #168 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,955 posts

+1,835
Excellent

Posted 20 January 2019 - 16:52

Ik vind dat vage uitspraken waar ik weinig mee kan.

Het is net als met een PC: of je kunt er Windows 10 op installeren, of je kan dat niet. Als het wel kan, dan zal het zich op alle PC's van exact datzelfde type op dezelfde manier gedragen. Uiteraard zal het gedrag veranderen op het moment dat je er aan gaat sleutelen, maar dat is aan jezelf.

Dat gezegd hebbende, de ET9500 heeft, net als veel boxen van de eerste generatie, een BCM7413 SoC met een dual-core 400Mhz CPU. Net als de DM7020HD dus, hardware van 8-10 jaar geleden. En dus moet je van de performance niet te veel verwachten, net zoals je van Windows 10 op een PC van 8 jaar oud niet te veel meer moet verwachten.

Wat performance betreft zal in de basis 4, 6, of 7 niet zo significant veel uitmaken, de basis van Enigma is al jaren ongewijzigd.

Re: OpenPli Release 7.0 #169 satelliet

• Senior Member
  • 94 posts

+6
Neutral

Posted 20 January 2019 - 18:26

Bedankt zover.

sat

Re: OpenPli Release 7.0 #170 satspock

• Senior Member
  • 48 posts

0
Neutral

Posted 21 January 2019 - 06:34

Misschien is het al gezegd maar ik kan het met de zoekfunctie niet vinden dus stel ik de vraag maar.

Hoe kan ik bij de vu+ ultimo 4k de instellingen van het wifi netwerk veranderen, als ik kijk dan pakt de box de 2.4 ghz en niet de 5 ghz band kan dat veranderd worden?

alvast bedankt voor uw antwoord.

pli 7.0 release staat op de box.

Re: OpenPli Release 7.0 #171 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,624 posts

+146
Excellent

Posted 21 January 2019 - 09:13

Misschien is het al gezegd maar ik kan het met de zoekfunctie niet vinden dus stel ik de vraag maar.

Hoe kan ik bij de vu+ ultimo 4k de instellingen van het wifi netwerk veranderen, als ik kijk dan pakt de box de 2.4 ghz en niet de 5 ghz band kan dat veranderd worden?

alvast bedankt voor uw antwoord.

pli 7.0 release staat op de box.

Ik denk dat de drivers aangepast moet worden,

Edited by Loui (PD1LOI), 21 January 2019 - 09:16.

Re: OpenPli Release 7.0 #172 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,955 posts

+1,835
Excellent

Posted 21 January 2019 - 14:49

Dat is maar de vraag.

Als je voor 2.4Ghz en 5Ghz dezelfde SSID hebt, dan zal de driver bij het maken van de verbinding beslissen welke hij zal nemen, op basis van signaalsterkte en kwaliteit. En die zal in veel gevallen op 2.4Ghz beter zijn (het bereik van 5Ghz is minder). De standaard is dat 5Ghz preferent is.

Je kunt dat proberen oplossen door herpositioneren van het access point, of door voor beide aparte SSID's maken (zo heb ik het gedaan), zodat je een connectie op 5Ghz kunt forceren.

Re: OpenPli Release 7.0 #173 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 22 January 2019 - 19:35

Ja als je echt connectie op 2.4 of 5 GHz wilt afdwingen, dan zul je verschillende SSID's moeten maken. Anders zal de client "de beste" nemen en wat de beste is, dat mag de client beslissen (WLAN driver), daar heb je geen invloed op. En BTW ook ik heb het dat zo hier.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: OpenPli Release 7.0 #174 Degroot

• Senior Member
  • 134 posts

+1
Neutral

Posted 23 January 2019 - 08:07

Hoe kom je te weten welke skin je gebruikt na installatie van RC7. Ik mis een beetje wat ik voordien zag....

Dank
DM8000,

Re: OpenPli Release 7.0 #175 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,624 posts

+146
Excellent

Posted 23 January 2019 - 08:53

Hoe kom je te weten welke skin je gebruikt na installatie van RC7. Ik mis een beetje wat ik voordien zag....

Dank

Wat mis je dan? standaard wordt OpenPli full HD gebruikt. Misschien moet je in menu/Instellingen/Systeem/Expert instellingen/Gebruikersinstellingen En Toegangsniveau instellen op "Geavanceerd" of "Expert".

Edited by Loui (PD1LOI), 23 January 2019 - 08:55.

Re: OpenPli Release 7.0 #176 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,959 posts

+488
Excellent

Posted 23 January 2019 - 16:08

Dank

Kan je zien in het beeld wat tevoorschijn komt als je de volgende stappen doorloopt: 'menu - informatie - Uw ontvanger' , daar zie je Skin & Resolutie met daarachter de gebruikte skin.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: OpenPli Release 7.0 #177 Degroot

• Senior Member
  • 134 posts

+1
Neutral

Posted 23 January 2019 - 18:16

Nee, nee ik mis niks, maar mijn vrouw vroeg of ik iets met ‘de tv’ gedaan had en ze was al bang dat er iets veranderd was en geen beeld zou hebben als ik niet thuis ben. Dan dacht ik van de vroegere skin terug te vinden....die altijd beeld geeft...
DM8000,

Re: OpenPli Release 7.0 #178 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,955 posts

+1,835
Excellent

Posted 23 January 2019 - 19:08

Is dit een geval van moeders de vrouw die piept voordat het zeer doet (en waarop jij in paniek raakt), of ziet ze dat er iets veranderd is (en zo ja, wat, en waarom?).

Aan de standaard skin is al tijden quasi niks veranderd (wat details daargelaten). En skins geven geen beeld., dus die laatste opmerking snap ik niet?

Re: OpenPli Release 7.0 #179 Degroot

• Senior Member
  • 134 posts

+1
Neutral

Posted 24 January 2019 - 07:52

@ WanWizard

Ze is inderdaad bang als er iets veranderd is op het scherm, ze denkt waarschijnlijk, in ‘t verleden heeft hij al eens zitten prutsen en toen vielen we zonder beeld..... en ik mocht het horen...
Om gemoederen te bedaren heb ik de skin maar veranderd naar een die meer op de vorige geleek....
Bedankt ook voor je begrip !
DM8000,

Re: OpenPli Release 7.0 #180 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 24 January 2019 - 09:46

Je zit wel onder de plak hé. :lol:

73's

PE1AQZ

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users