Jump to content


Photo

na installatie openpli 7...


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 15 January 2019 - 22:19

Ik heb openpli 7 geïnstalleerd en ongeveer alles werkt, behalve beeld en geluid van de tv-zenders. Radio lukt en opnames van de harde schijf afspelen is perfect. Maar tv kijken is er niet bij. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Met dank bij voorbaat voor de redders in nood...



Re: na installatie openpli 7... #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 15 January 2019 - 22:45

Geen softcam geinstalleerd? Wel geinstalleerd maar niet actief? Smartcard er niet in? Of niet op de juiste manier in?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: na installatie openpli 7... #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 16 January 2019 - 00:07

En als Oscam wel geinstalleerd is dan zou het ook bijdragen tot een snellere oplossing als je het merk en type box vermeld. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: na installatie openpli 7... #4 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 16 January 2019 - 07:14

Wanneer opnieuw geflashed is, wordt cccam als standaard geselecteerd, even weer op oscam zetten.


Edited by bril, 16 January 2019 - 07:15.

Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: na installatie openpli 7... #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 16 January 2019 - 07:45

Wanneer opnieuw geflashed is, wordt cccam als standaard geselecteerd, even weer op oscam zetten.

Ik vermoed stellig dat CCcam en niet Oscam in jouw laatste backup staat en dat deze juist daarom gerestored wordt.
Welke box heb jij het over?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: na installatie openpli 7... #6 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 16 January 2019 - 08:09

sorry hoor.

ik gebruik een VU+ULTIMO van voor de 4K-tijd. Ik ga eens zoeken in de instellingen om al de wenken uit te voeren. bedankt hoor!



Re: na installatie openpli 7... #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 16 January 2019 - 09:13

sorry hoor.

ik gebruik een VU+ULTIMO van voor de 4K-tijd. Ik ga eens zoeken in de instellingen om al de wenken uit te voeren. bedankt hoor!

Oooohps, met het verkeerde been uit bed gestapt? ;)

Het is toch een heel gewone vraag die ik stel? 

 

Menu - applicaties - rode toets en daar staat onder softcams blijkbaar oa. CCcam. Die verwijder je vervolgens en daarna exit, vervolgens de groene toets - softcams - Oscam kiezen en klaar. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: na installatie openpli 7... #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 16 January 2019 - 10:03

 

Wanneer opnieuw geflashed is, wordt cccam als standaard geselecteerd, even weer op oscam zetten.

Ik vermoed stellig dat CCcam en niet Oscam in jouw laatste backup staat en dat deze juist daarom gerestored wordt.
Welke box heb jij het over?

 

Of dat beide waren geïnstalleerd waren voor de update, die worden na het terugzetten van de backup teruggezet en het kan best wel zijn dat CCcam dan als softcam wordt ingesteld in plaats van Oscam, het is zeker geen standaard iets.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: na installatie openpli 7... #9 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 16 January 2019 - 11:14

Frenske, ik heb daarmee niets negatief bedoeld hoor, ik ben gewoon blij met de reacties, waarvoor dank.

Ik heb ondertussen gezocht, maar ik vind niets terug over cccam of softcam. Ik zoek nog even verder.



Re: na installatie openpli 7... #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 16 January 2019 - 11:54

Als beide geinstalleerd zijn komt na een restore de eerst geinstalleerde (en dat is cccam) als default terug, het backuppen van de default softcam settings staat nog op de todo list.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: na installatie openpli 7... #11 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 16 January 2019 - 11:59

ik ben een beetje te rap geweest, ondertussen wel gevonden. Achter de rode knop was "niets" van softcam te vinden, geen cccam of oscam. 

 

Groene knop: oscam, zo zijn er twee, oscam en oscam-emu. Welke moet ik downloaden?



Re: na installatie openpli 7... #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 16 January 2019 - 12:02

Als je bv powervu encrypted kanalen wilt kijken heb je wat aan de emu versie, als het om "gewone" TV kanalen gaat heb je deze niet nodig, dus dan is OSCam prima.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: na installatie openpli 7... #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 16 January 2019 - 12:06

Over het algemeen: als je niet weet wat oscam-emu voor speciale dingen doet, dan heb je hem niet nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: na installatie openpli 7... #14 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 16 January 2019 - 14:59

Het is geslaagd, beste  mensen, nu nog de zenders gesorteerd krijgen.

Dreamboxedit geeft error C:\users\......bevat geen bestand services or lamedb

Als jullie daar iets van weten, lees ik het graag.



Re: na installatie openpli 7... #15 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 16 January 2019 - 15:02

Als beide geinstalleerd zijn komt na een restore de eerst geinstalleerde (en dat is cccam) als default terug, het backuppen van de default softcam settings staat nog op de todo list.

 

Ok, geen probleem voor mij hoor. Inderdaad heb ik beide geïnstalleerd. Na een paar keer weet je het wel dat dan even Oscam moet worden gekozen. Heb ze beide om te testen wanneer er iets mis is met Oscam (zeg maar dat ik aan het knoeien ben), ik vlug even CCCam kan kiezen.


Edited by bril, 16 January 2019 - 15:04.

Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: na installatie openpli 7... #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 16 January 2019 - 15:04

Het is geslaagd, beste  mensen, nu nog de zenders gesorteerd krijgen.

Dreamboxedit geeft error C:\users\......bevat geen bestand services or lamedb

Als jullie daar iets van weten, lees ik het graag.

Gewoon via Menu - applicaties - groene toets de settings van Hans installeren. Klaar is Kees.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: na installatie openpli 7... #17 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 16 January 2019 - 17:12

Bij mij is alles opgelost. ook de dreamboxedit moeilijkheden. Mercy aan …..



Re: na installatie openpli 7... #18 kimalb

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 19:06

En als Oscam wel geinstalleerd is dan zou het ook bijdragen tot een snellere oplossing als je het merk en type box vermeld. ;)

Daar je vorig jaar mij hebt geholpen met de Zero 4k (besturing VTI) en ik nu de Zgemma H9.2H ontvanger voor mijn vrouw heb aangeschaft met besturing Pli 7.0 wat goed werkte ! Deze geupgrade naar Pli 7.1.

Het signaal is prima, teletekst en epg goed in beeld, maar geen tv of radio in beeld. Ook niet bij fta zenders zoals RTL luxemburg 23,5 O.De Oscam aleens verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Ook gekeken in het linux programma (oscam config) om tevergelijken met de Zero4k maar is wel verschillend!

Heb jij hiervoor een verklaring en eventueel een oplossing? 



Re: na installatie openpli 7... #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 16 August 2019 - 19:23

Het blijft soms erg lastig om even uit de losse pols aan te geven wát er mis gaat. Het is duidelijk dat het niet oscam gerelateerd is.
Mijn voorlopige advies is om die box vers te flashen en dan eerst maar eens beeld regelen op FTA zenders. En dan checken of jij via Oscam (extern lijntje?) beeld krijgt. Feitelijk hoef je enkel je werkende oscam.server te kopiëren naar de bekende map.
Kortom, even flashen zonder restore van de backup. Zie de WIKI. https://wiki.openpli.org/Installation

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: na installatie openpli 7... #20 kimalb

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 16 August 2019 - 20:48

Het blijft soms erg lastig om even uit de losse pols aan te geven wát er mis gaat. Het is duidelijk dat het niet oscam gerelateerd is.
Mijn voorlopige advies is om die box vers te flashen en dan eerst maar eens beeld regelen op FTA zenders. En dan checken of jij via Oscam (extern lijntje?) beeld krijgt. Feitelijk hoef je enkel je werkende oscam.server te kopiëren naar de bekende map.
Kortom, even flashen zonder restore van de backup. Zie de WIKI. https://wiki.openpli.org/Installation

Ik heb via de usb stick Pli 7.0 ingeladen. De zenderlijst heb ik op de laptop staan en weer ingeladen.Fta zenders werken nu weer! Oscam er weer opgezet en ook de canal digitaal zenders weer terug met beeld.

Je wordt vriendelijk bedankt ! Het is voor gebruik in de camper, daar de ontvanger Sab sky 4800 is opgeblazen hebben we nu de Zgemma aangeschaft. De menustructuur van Pli went zo. Van de oscam.server zal ik onthouden. Ik had alleen gekeken bij config!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users