←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

flash werkt niet

metoo's Photo metoo 24 Jan 2019

nee linux mint,en  ik vind het prima heb er geen probleem mee

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 24 Jan 2019

Vraag ik me toch af hoe je die dan uit pakt, want het is de tool die je gebruikt die die directory naam (gelijk aan de zip) er bij verzint.

Quote

metoo's Photo metoo 24 Jan 2019

rechtermuistoets de optie "hier uitpakken" geeft de map openpli-7.0-rc-hd60-20190106_emmc, en als je het op die manier gewend was met de andere/oudere boxen, je kopieerde de uitgepakte map naar de usb en je kon flashen, op die manier werkt het met de HD60 dus niet.

En ja de bestanden uitpakken naar usb werkt goed.

Het is dus niet foute of verkeerde zip, maar verkeerde/ongelukkig gekozen gebruikersmethode

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 24 Jan 2019

Check. ;)

Quote

Frenske's Photo Frenske 25 Jan 2019

Even los van hoe de image uitgepakt wordt is het misschien zinvol om even aan te geven dat er aan de linker zijkant, nét naast de micro SD kaartlezer, geen knopje zit maar een gaatje waar je met een snackprikker een klein schakelaartje bedient. Misschien dat TS dát niet gevonden heeft.
Quote

metoo's Photo metoo 25 Jan 2019

TS is hier geweest om die box te flashen.

Zo zag het er uit op zijn usb stick, en dat wou niet flashen:

Attached File  Schermafdruk van 2019-01-25 09-29-39.png   28KB   7 downloads

 

zo heb ik het op zijn stick gezet en dat wou gewoon probleemloos flashen  op zijn box

Attached File  Schermafdruk van 2019-01-23 23-03-57.png   15.59KB   5 downloads

 

goeie tip van die snackprikker, gaat misschien beter dan dat lastige druk/veerknopje

 

 

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 25 Jan 2019

Snackprikker? Ik noem dat een tandenstoker of gebruik de 'good-old' paperclip
Quote

Tech's Photo Tech 26 Jan 2019

Gelukkig is het al opgelost maar je hebt helemaal niets nodig om het ding te kunnen flashen, naast het sleufje voor een sd card zit een knopje met de tekst 'U-boot' , stick in de box, de knop indrukken en ingedrukt houden, spanning erop en de knop pas loslaten als de led begint te knipperen.

Quote

Frenske's Photo Frenske 26 Jan 2019

Nou bij mij zit er tocht géén knopje hoor en mijn vingers zijn te dik om in dát gaatje te proppen. ;)

@Mimisiku
Wij prikken hier oa. kleine blokjes kaas en worstjes mee. En dat zijn IMHO snackprikkers. :)
Quote

Tech's Photo Tech 26 Jan 2019

Misschien zit er verschil in de toegepaste behuizingen....bij mij zit er toch een (wazig) knopje aan de zijkant van de box welke je zonder hulpmiddelen kunt indrukken.

Attached Files

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 26 Jan 2019

Wat een ongelofelijk design prul zeg. :(

Quote

Frenske's Photo Frenske 26 Jan 2019

Ik zal het morgen nog eens kritisch bekijken. :)
Quote

littlesat's Photo littlesat 26 Jan 2019

Dat uboot dingetje is wat ik raar knopje noemde...
Quote

Frenske's Photo Frenske 27 Jan 2019

En het is hier dus inderdaad een gaatje. Ik zal hier dus een pré productie model hebben. ;)
Quote

littlesat's Photo littlesat 27 Jan 2019

 So de ju... Ff vreemd gegaan naar OpenATV om te checken of OpenATV de tuner inderdaad als een DVB-S2X/C/T2 tuner zou zien (not dus met OpenATV 6.2 versie van vandaag) voor de HD60..... lukt het mij niet meer er OpenPLi terug op te zetten. Zelfs OpenATV gaat er niet meer terug op. Na het flashen boot hij gewoon niet meer en komt hij in een soort 'loop" :( Rode LED gaat branden, je ziet een OpenATV logo of bij OpenPLi HiSilicon logo. Rode led gaat ook ff aan en dan weer zwart en dan hetzelfde)

Quote

littlesat's Photo littlesat 27 Jan 2019

B.t.w. bij OpenATV staat er ook 1 extra file... en so de ju dat image is 100 MB groter dan het onze... rootfs.tar.bz2... wij hebben alleen een rootfs.fastboot.gz (die openATV ook heeft)...

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 27 Jan 2019

Ja zeg.. wat verwacht je nu van een boxje van €100 ?? Een Zweeds hardstalen kast waar je zonder kleerscheuren met een tank overheen kan denderen :) :) Iedereen weet dat OpenATV nogal narcistisch is ingesteld en zijn eigen plons scherm installeert...
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 27 Jan 2019

B.t.w. bij OpenATV staat er ook 1 extra file... en so de ju dat image is 100 MB groter dan het onze... rootfs.tar.bz2... wij hebben alleen een rootfs.fastboot.gz (die openATV ook heeft)...

 

Die is als ik betacentauri goed begrepen heb nodig voor online multiboot flashen. Daar maken wij aparte zips voor, juist vanwege dat formaat.

Quote

metoo's Photo metoo 28 Jan 2019

 So de ju... Ff vreemd gegaan naar OpenATV om te checken of OpenATV de tuner inderdaad als een DVB-S2X/C/T2 tuner zou zien (not dus met OpenATV 6.2 versie van vandaag) voor de HD60..... lukt het mij niet meer er OpenPLi terug op te zetten. Zelfs OpenATV gaat er niet meer terug op. Na het flashen boot hij gewoon niet meer en komt hij in een soort 'loop" :( Rode LED gaat branden, je ziet een OpenATV logo of bij OpenPLi HiSilicon logo. Rode led gaat ook ff aan en dan weer zwart en dan hetzelfde)

 

gewoon nieuwsgierig, is het flashen nog gelukt of is die afgeschreven?

Quote

cobus's Photo cobus 28 Jan 2019

Dat wou ik ook nog vragen.

Quote