Jump to content


Photo

Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 23 January 2019 - 13:43

Heb sinds gisteren mijn ontvangers geflasht naar PLi7.0

 

En ik moet vandaag vaststellen dat de nood instelling voor ondertitels niet werkt (vroeger of later tonen als de timing niet goed is of ontbreekt)

 

Ope één HD stelde ik vast dat de ondertitels te laat waren (niet in het nieuws gecontroleerd - daar kan het echt aan de uitzending liggen).  Ik probeerde die één seconde vroeger te zetten.  Geen effect.  Dan maar eens geprobeerd ze een enkele seconden later te zetten.  Ook geen enkel effect.

 

Trouwens als ik nog 6.2 draaide, had ik op één HD geen problemen met de timings.  De ondertitles stonden gewoon goed.  Nu kan dit effect ook aan de uitzending liggen.

 

Om e.e.a te testen heb ik dan BBC1 HD opgezet.  Ook hier konden de ondertiteltimings niet veranderd worden.  Ik mocht wijzigen wat ik wilde.  Geen effect.

Hetzelfde geprobeerd op ITV3.  Hier kon ik de ondertitels wel later tonen.  Echter vervroegen had geen enkel effect (Ja, ik heb lang genoeg gewacht)

Op ITV3 en BBC1 HD stonden de ondertitels wel goed zonder aanpassing.

 

Kan het zijn dat in PLi7.0 een bitje is omver gevallen?

 

Willy


Edited by doglover, 23 January 2019 - 13:46.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2019 - 15:31

niet in het nieuws gecontroleerd - daar kan het echt aan de uitzending liggen

 

Text ondertitels in live uitzendingen worden live ingetikt, daarvan is de timing dus nooit aan te passen. 

 

Het is mij nog niet opgevallen dat het niet bij te regelen zou zijn, ik kan me voorstellen dat dat afhankelijk is van wat er wanneer en hoe wordt uitgezonden. Het feit dat bijstelling op andere zenders wel werkt sluit eigenlijk een Enigma probleem uit.

 

Wat ik wel heb gehoord is dat er iets zou zijn met het automatisch tonen van ondertitels als de taal van de zender gelijk is aan de taal van de ondertitels. Ik heb zelf nooit NL ondertitels aan staan, dus ik zou het niet weten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #3 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 23 January 2019 - 15:36

zoals ik het lees waren de ondertitels op BBC1 en ITV3 correct kwa timings, maar NIET te vervroegen of te verlaten wat niet normaal is.

en blijkbaar lukte het vervroegen/verlaten van die ondertitels ook niet op één.

dat de "live" ondertitels altijd te laat komen dat weten we, maar ik ben vrij zeker dat doglover daar wel rekening mee gehouden heeft in zijn tests.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #4 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 23 January 2019 - 15:53

dat de "live" ondertitels altijd te laat komen dat weten we, maar ik ben vrij zeker dat doglover daar wel rekening mee gehouden heeft in zijn tests.

 

 

 

Juist.  Daarom zette ik er ook bij, dat het niet bij een nieuws uitzending geprobeerd was.  En dat weet ik.  Hier probeer ik dus ook nooit iets mee te doen.

 

Alleen op ITV3 kon ik de ondertitels verlaten, maar niet vervroegen.

BBC1 had het zelfde probleem als één HD.  Geen effect.  Kan ze niet verlaten of vervroegen.  Met geen van de twee mogelijkheden.  Slechte of ontbrekende timings

 

Als puntje bij paaltje komt, kan ik wel eens één receiver terug flashen met 6.2.  Maar ik hoop stillekes dat het niet nodig is.

 

Willy

 

PS:  Bij opnames kan je wel nog de timings wijzigen met de optie:  Vertraging bij ontbrekende timing.

Gecheckt met 2 opnames:  1 van Vier (Komen Eten) en 1 van NPO1 (Spoorloos)

 

PS2:  Als hardhorige heb ik ondertitels echt nodig.


Edited by doglover, 23 January 2019 - 15:54.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2019 - 16:36

Over welke setting hebben we het precies?

 

Ik zie twee opties: delay als de timing slecht is, en delay als de timing er niet is. Wat suggereert dat je niks aan kunt passen als er wel timing is, en die timing in orde is?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #6 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 23 January 2019 - 18:51

De bovenste setting:  Vertraging bij slechte timing

 

Deze gebruik je als de ondertitel timing wilt aanpassen als je rechtstreeks kijkt.

Het is deze die niet goed werkt.

Net nog een testje gedaan.  VTM - De Buurtpolitie (een niet live uitzending, waarbij op 888 ondertitles gegeven worden).

De ondertitels kunnen later weergegeven worden, Maar de ondertitels vroeger weergeven werkt niet.  (heeft vroeger wel altijd gewerkt).

 

Deze keuze werkt niet als je een opname afspeelt.  Is wel altijd zo geweest.

 

De onderste setting:  Vertraging bij ontbrekende timing

 

Doet niets bij het kijken naar een getunede zender.  Is ook altijd zo geweest. althans dat is mijn ervaring.

Bij een opname kun je hiermee de ondertitels vervroegen of verlaten.  Dit werkt nu ook goed.  Ook bij een opname van het bovengenoemde testje VTM - De buurtpolitie.
En bij 2 andere opnames van 2 andere zenders - Vier en NPO1

 

 

Conclusie:

Alleen de bovenste setting:  Vertraging bij slechte timing loopt fout.

Soms kun je wel nog de ondertitels later weergeven bij een aantal zenders.  (2 van de 4 geteste)

Vervroegen gaat nooit, althans bij de 4 zenders die ik geprobeerd heb.

 

Willy


Edited by doglover, 23 January 2019 - 18:53.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2019 - 19:05

Vervroegen heeft in de meeste gevallen geen zin, als de timing ontbreekt zullen ze worden getoond op het moment dat ze binnen komen, en vroeger zal technisch nooit lukken. Vertragen natuurlijk wel.

 

En dat is denk ik ook het punt, er zijn drie situaties:

  1. er is geen timing
  2. er is wel timing, maar die deugd niet
  3. er is correcte timing

In het geval 1. doet de eerste optie niks, en dat is het geval bij veel van de TVV zenders. Er is gewoon geen timing. Dus op zich wel logisch dat die niet doet wat je verwacht.

 

In het geval  2. doet de tweede optie niets, en in geval 3. doen beide opties niets (je kunt dus ondertitels die correct in sync zijn niet uit-sync krijgen door met de delay te spelen).

 

Ik zal vanavond eens gaan spelen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 23 January 2019 - 19:08

Dat is de theorie. Ik ben bang dat de praktijk ander is. Ik verander altjid maar beide instellingen, want ik weet nooit wanneer welke toegepast wordt. Overigens als er wel timing aanwezig is (maar fout), dan kun je de timing ook naar voren halen (titels eerder tonen). Heel af en toe heb ik dat nodig.

 

Vind het alleen wel vreemd dat het nu opeens niet meer zou werken, ik kan me niet herinneren dat iemand in die hoek gesleuteld heeft de laatste tijd.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2019 - 19:10

Dat is de theorie. Ik ben bang dat de praktijk ander is.

 

Moet er een dev geslagen worden dan? ;)

 

Overigens als er wel timing aanwezig is (maar fout), dan kun je de timing ook naar voren halen (titels eerder tonen). Heel af en toe heb ik dat nodig.

 

Dat betwist ik dan ook niet, dat valt onder 2. en daar kun je prima aanpassen ( zowel + als - ).

 

Vind het alleen wel vreemd dat het nu opeens niet meer zou werken, ik kan me niet herinneren dat iemand in die hoek gesleuteld heeft de laatste tijd.

 

Al helemaal niet op de ene zender wel en de andere niet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 23 January 2019 - 19:17

Ja of TVV heeft natuurlijk lopen sleutelen (of BSkyB)?

 

Ik had een paar weken geleden op BBC 1 HD ook opeens niet lekker lopende subs. Maar een paar dagen later was het weer helemaal goed.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2019 - 19:18

Ja of TVV heeft natuurlijk lopen sleutelen (of BSkyB)?

 

Dat sluit ik zeker niet uit... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2019 - 21:37

Eerder vanavond een stukje van "Thuis" gekeken en opgenomen.

 

Ondertitels komen live ongeveer een seconde te laat, en daar is live niks aan te doen, je kunt ze niet eerder laten komen. Bij het afspelen van de opname kan de delay wel naar -1.0sec, en dan zijn er er op tijd.

 

Kortom, de VRT zit te verzaken, en dat zal de eerste keer niet zijn. M7 heeft bij eerdere klachten al geantwoord dat ze het signaal van de VRT een-op-een doorzetten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #13 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 23 January 2019 - 23:25

1.  De enige zender van die ik getest heb (VRT, NPO, BBC, ITV, Vier, VTM) is de VRT met zijn ondertitels te laat.  Ongeveer 1 seconde.

Op de andere zenders waren de ondertitels OK.

 

2. Maar op geen enkele zender kon je de ondertitels vroeger laten verschijnen.  (gewoon als test geprobeerd, ook al was er geen reden voor)
Onder 6.2 werkte dit wel, zoals ook Eric vermeldde.

Dat dit nu plotseling niet meer werkt kun je dus niet aan de zenders toe schrijven (of TVV).  Zouden ze dan plotseling allemaal rond dezelfde tijd, dezelfde verandering door gevoerd hebben?  Of dezelfde fout maken?
Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

De ondertitels later laten verschijnen, werkt wel op sommige zenders en op andere zenders niet.  Heel eigenaardig.

 

3.  Bij het afspelen van opnames, werkt de veschuivingen van de ondertitels zowel in de - als +.  Hier is dus geen probleem.

 

Ik wil de mogelijkheid terug om de ondertitels te kunnen syncen bij een gewone getunede zender, ook in de - range.

 

 

Willy


Edited by doglover, 23 January 2019 - 23:27.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2019 - 23:58

Nee, dat zeg ik.

 

Als ik jou een pint geef om 12:00:00 precies, dan kun je die toch ook niet om 11:59:50 opdrinken?

 

Hoe wou je nu iets laten zien dat nog niet binnen is? De rest is allemaal assumptie, zoals Erik al schreef, er is aan de verwerking van ondertitels in tijden niks verandert...

 

Ik ben er nu nog een paar nagelopen, bv NPO2 en de Nederlandse RTL's, en daar komen ze exact gelijk met de ingebrande die mee uitgezonden worden (kun je testen met 889 ipv 888). Ook NPO3 en BBC 1 zijn hier keurig op tijd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #15 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 24 January 2019 - 00:15

Je kunt ze wel vroeger laten zien (beperkt), maar een paar seconden werkte wel.

Neem dat nu eens van mij aan.

 

Willy

 

PS:  stop eens met theoretisch gewauwel.  In de praktijk konden we bij alle zenders die ik hiervoor genoemd heb de ondertitels vroeger weergeven bij een getunede zender.

In OpenPLi6.2 werkte dit goed. In OpenPLi 7.0 niet meer.


Edited by doglover, 24 January 2019 - 00:21.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 January 2019 - 00:25

Zucht.

 

Je kunt ze alleen vroeger laten zien als de timing incorrect is, dus als ze al binnen zijn maar nog niet getoond worden. Als de timing afwezig is, dan worden ze getoond zodra ze binnen zijn, en kun je nooit vervroegen, als jij dat kan heb je een tiijdmachine ontworpen. Het kan best zijn dat het voorheen zo werkte, maar dat was toen en dit is nu.

 

Als het in de image zit, dan zou het probleem zich op ALLE zenders voordoen. En niet op een paar. Overigens altijd dezelfde paar.

 

Helemaal niet nodig om te gaan schreeuwen, als het zo moet dan zoek je het maar uit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #17 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 24 January 2019 - 00:44

Hoe groot moet ik de letters maken:

 

 

Het zijn Alle Zenders.........

 

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 January 2019 - 00:47

Hier dus niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #19 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 24 January 2019 - 01:26

Jij kunt dus op de alle zenders, behalve de VRT, de ondertitels wel vervroegen op PLI7.0?

Wel ik dus niet.

 

 

Heb trouwnes één ontvanger opnieuw geflasht met OpenPLi6.2.

En wat denk je?

 

Ja hoor ik kon de ondertitels op één netjes syncen, dus vervroegen.

De ontvanger op OpenPLi 7.0 op hetzelfde programma gezet.  No way José.  Met geen stokken de ondertitels in sync te krijgen.

 

Ik weet het dan ook niet meer.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Ondertiteling bij PLi7.0 niet aan te passen #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,617 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 January 2019 - 01:54

Jij kunt dus op de alle zenders, behalve de VRT, de ondertitels wel vervroegen op PLI7.0?

Wel ik dus niet.

 

Zucht. Lees nu toch eens een keer.

 

A: Je kunt ze niet vroeger laten zien dan dat ze binnen komen.

B: Ik hoef ze niet vroeger te zetten want (behalve op de usual VRT suspects) komen ze keurig op het juiste moment.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users