Jump to content

Photo

VU+duo 4K radio stottert na een tijdje

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 madclansman

• New Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 25 January 2019 - 18:07

Heeft iemand ook problemen met het beluisteren van de radiokanalen, dat na enige tijd het geluid gaat stotteren.

Na kanaal switch gaat het weer een tijdje goed, maar komt dan weer terug.

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #2 cobus

• Senior Member
  • 3,796 posts

+47

Posted 25 January 2019 - 18:10

Luister je dan naar een stream of ook echt een zender ?

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K FBC DVB C  LCD4linux met Samsung SPF 75H

XTREND ET10K 1x DVB C/T2

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #3 WanWizard

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 48,469 posts

+824
Excellent

Posted 25 January 2019 - 18:20

Is een driver bug.

Het gebeurt ook bij sommige TV zenders, met een keer zappen ben je er even vanaf, maar pas bij een herstart kun je weer een paar dagen vooruit. Het lijkt vaker voor te komen als je ook streams bekijkt.

Ik heb nagevraagd of dit reeds bij VU+ gemeld is.

Currently in use: VU+Duo 4K (2xFBC S2), Amiko Viper T2C (T2), SAB Alpha Triple HD (S2+T2), Zgemma H3.T2C (T/C), Zgemma H6 (fallback), VU+Zero (fallback)

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

note: I do not provide support via PM !

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #4 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 45,353 posts

+498
Excellent

Posted 25 January 2019 - 18:43

@TS Treedt het alleen bij radiozenders op of ook TV? Zoja, welke zenders? Gebruik je een CI module?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
* Ziggo digital cable TV (FTA)
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #5 CescoAiel

• Senior Member
  • 189 posts

+2
Neutral

Posted 21 September 2019 - 19:38

@TS Treedt het alleen bij radiozenders op of ook TV? Zoja, welke zenders? Gebruik je een CI module?

Ik heb vandaag mijn nieuwe Vu+ Duo 4k met FBC tuner in gebruik genomen, en zie (eh... hoor!) dit inderdaad ook.

Ik heb diverse Canal Digitaal radio stations geprobeerd (Ik wacht nog op de FBC DVB-C tuner, want die was niet op voorraad...) en ze beginnen allemaal te stotteren na enige tijd. Soms al na een halve minuut, soms na een paar minuten, maar langer dan 10 minuten heb ik nog niet kunnen luisteren. Even weg zappen en terug zappen lost het een paar minuten op.

Op TV kanalen heb ik (tot nu toe) nog geen stotter waargenomen!

OpenPLi 7.1

Vu+ Duo 4k

OScam naar een lokale OScam server met Canal Digitaal kaart

(In de interne kaartlezer zit een Ziggo kaart, maar die wordt nog niet gebruikt, want nog geen DVB-C tuner)

FBC DVB-S2x dual tuner

Geteste stations: NPO 3FM, Radio 10, Sky Radio, 538, Radio Veronica

-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2, 1x ET-9000

-- Ziggo DVB-C: 1x Vu+ Duo 4k (FBC)

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #6 CescoAiel

• Senior Member
  • 189 posts

+2
Neutral

Posted 21 September 2019 - 19:48

PS: Ik heb als workaround de Sky Radio en 538 streams in het Bouquet toegevoegd, maar dat is natuurlijk niet ideal...

-- WaveFrontier T90 with LNBs on 13.0E, 19.2E, 23.5E & 28.2E, 17/12 dedicated GSO switch (Sharing the sat signal with the neigbours!)

-- Canal Digitaal DVB-S2[x]: 1x Vu+ Duo 4k (FBC Dual), 1x Xpeed LX S2, 1x ET-9000

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #7 WanWizard

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 48,469 posts

+824
Excellent

Posted 21 September 2019 - 20:23

Bekend probleem, gebeurt ook op sommige TV zenders. Even zappen heeft (even), alleen een restart lost het voor langere tijd op.

Driver probleem. Is gemeld, maar nog geen oplossing gezien.

Currently in use: VU+Duo 4K (2xFBC S2), Amiko Viper T2C (T2), SAB Alpha Triple HD (S2+T2), Zgemma H3.T2C (T/C), Zgemma H6 (fallback), VU+Zero (fallback)

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #8 CescoAiel

• Senior Member
  • 189 posts

+2
Neutral

Posted 21 September 2019 - 21:44

Bekend probleem, gebeurt ook op sommige TV zenders. Even zappen heeft (even), alleen een restart lost het voor langere tijd op.

En wat is langere tijd bij jou? Want na een reboot duurt het bij mij misschien hoogstens 10min vóór 538 weer gaat stotteren...

Maar ja, wachten op Vu+ dus...

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #9 WanWizard

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 48,469 posts

+824
Excellent

Posted 22 September 2019 - 00:45

Ik heb het zelf niet bij radio, maar ik heb dan ook zelden NL zenders aan staan. Ik heb het veel bij (wat mindere) SD TV zenders, en ik het de indruk dat veel opnames en/of het afspelen van media het verergerd.

Nu gebruik ik mijn box ook voor testwerk (met een zelfgebouwd image), en wordt de box minstens eens per dag herstart (bij de update), en heb er hoofdzakelijk 's avonds laat last van, als ik flink heb zitten zappen...

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #10 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 11,052 posts

+261
Excellent

Posted 22 September 2019 - 06:20

Bij mij gebeurt dat ook maar ik heb het alleen nog maar op de radiozenders vernomen, ik kijk nagenoeg geen SD (meer) dus is me het op TV kanalen nog niet opgevallen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #11 WanWizard

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 48,469 posts

+824
Excellent

Posted 22 September 2019 - 11:13

Ik heb het alleen op 28.2E, zenders als Dave, Quest, Discovery, etc. 

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #12 HPPli

• Senior Member
  • 1,419 posts

+27

Posted 15 October 2019 - 22:36

Zag vandaag dit langskomen (http://code.vuplus.c...php?action=repo);

update driver(duo4k)
- Support snd pcm audio driver

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #13 WanWizard

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 48,469 posts

+824
Excellent

Posted 15 October 2019 - 23:21

We zitten te wachten op de BSP update.

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #14 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 45,353 posts

+498
Excellent

Posted 16 October 2019 - 13:43

Dat klinkt niet als een fix hiervoor. Dat klinkt als ALSA support.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E/9E/4.8E/0.8W/5W via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
* Ziggo digital cable TV (FTA)
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users