Jump to content


Photo

VU+duo 4K radio stottert na een tijdje


  • Please log in to reply
63 replies to this topic

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #41 hvandooren

  • New Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 19 December 2019 - 10:27

Hoi Allemaal,

 

zijn de 25-11 drivers de oplossing voor het probleem gebleken?

 

Allemaal fijne dagen en een gezond 2020!



Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 December 2019 - 12:17

Ik heb het op radio nog nooit gehad, maar op de TV zenders heb ik het na de driver update niet meer meegemaakt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #43 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 19 December 2019 - 14:29

Had er alleen last van op de Ziggo zender TLC,  en na 25-11 geen last meer..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #44 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 19 December 2019 - 15:41

Dankzij een driver update...

Nu nog hopen dat ze oa de CI+ 'interface' aanpassen en de PIG als er een PIP aktief is... dan zijn de drivers weer beter en houd de ciplushelper gedoe eens op...


Edited by littlesat, 19 December 2019 - 15:42.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #45 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2021 - 10:23

Goedemorgen,

 

Ik weet dat dit een oud topic is.

 

Maar ik kwam het toevallig tegen bij het zoeken naar oplossingen voor hetzelfde probleem bij mij zelf.

 

Ik heb dat haperende/hikkende geluid nog steeds dit is voornamelijk bij Radio zenders die na een tijdje ineens gaan "hikken" even naar een andere zender schakelen en weer terug werkt tot het opnieuw begint.

 

Heb de laatste versie PLI en laatste versie Oscam op mijn VU DUO 4K met kabel tuners in gebruik met Ziggo.

 

Is hier inmiddels een oplossing voor? deze topic stopt op een gegeven moment zonder dat ik een oplossing zie, wellicht is of kan het niet opgelost worden, dat kan natuurlijk ook.

 

 



Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #46 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 4 November 2021 - 10:51

Zenderlijst al eens vernieuwd?

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #47 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 November 2021 - 12:16

Soms is het nodig de audiosync iets aan te passen a.g.v. foute instellingen op de betreffende zender(s).

Destijds had met name het Vlaamse radio bouquet van Joyne daar last van. Toen zij het niet aanpasten was 5-15 msec up of down voldoende om het op te lossen.

Gele toets, dan de Blauwe toets en even testen.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #48 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 November 2021 - 14:07

Soms is het nodig de audiosync iets aan te passen a.g.v. foute instellingen op de betreffende zender(s).

Destijds had met name het Vlaamse radio bouquet van Joyne daar last van. Toen zij het niet aanpasten was 5-15 msec up of down voldoende om het op te lossen.

Gele toets, dan de Blauwe toets en even testen.

Was/is dit ook zo bij de Ultimo4k? ik heb dat nooit kunnen vinden, maar nu je het zegt heb ik daar ook last van gehad, dacht altijd dat dit aan mijn soundbar lag waar de synchronisatie niet van klopte, moest dan even van HDMI bron wisselen en het geluid was weer goed.

Zal de audio sync iets verstellen zoals jij aangeeft, thanks. :)


Edited by Sagitarius, 4 November 2021 - 14:10.

73's

PE1AQZ


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #49 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2021 - 17:47

Hoi!

 

@Loui

Zenderlijst idd regelmatig vervangen door de hanssettings lijst, bijna maandelijks.

Wat ik niet gedaan heb zit ik me nu te bedenken is de ontvanger opnieuw de zenders te laten zoeken.

Ik moet even kijken hoe ik dat moet met de kabelzenders, ik heb dat alleen maar eenmalig gedaan bij het installeren van de ontvanger op kabel de eerste keer.

 

@Frenske, dank, dit is zeker de moeite waard te proberen dat ga ik dus straks doen!



Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #50 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 5 November 2021 - 09:25

Goedemorgen,

 

Ik heb gisteravond getest met de audiosync instellingen.

Heb niet veel tijd gehad, maar het lijkt nu wel verholpen idd!

Heb de "schuiftoets" op het beeld wat naar boven gezet op "10" toen leek het niet meer voor te komen.

Morgen heb ik langere tijd de radio aan en zal het duidelijker zijn of het wel of niet opgelost is.

Ik heb dit probleem alleen qua geluid via de radio modus.

En soms qua beeld op 1 zender die soms stoterig gaat.

Ik weet zo niet welke zender maar het was telkens bij dat programma van de wegenwacht in het buitenland denk RTL4 ofzo, daarbij kreeg je echt een stoterig beeld bij elke aflevering.

Als dat weer komt ga ik dat ook testen.

IK had zelf niet gedacht aan deze mogelijkheid maar dacht aan de combinatie van beeldfrequentie instellingen op ontvanger en televisie maar dit was het idd dan niet.



Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 November 2021 - 13:47

Het is in ieder geval niet generiek, ik heb hier de hele dag de radio aan via mijn Duo4K, en nog nooit iets van stotteren gemerkt.

 

Het kan ook nog softcam gerelateerd zijn, als het gecodeerde zenders betreft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #52 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2021 - 16:49

Hoi, Vanmorgen de radio opnieuw getest maar dan wat langere tijd. Vrij snel begon het geluid toch weer te "hikken". Direct de audiosync bekeken deze bleek weer op "nul" te staan. Nadat ik deze opnieuw op 10 of 15 heb gezet was het probleem opgelost. Ik heb op groen gedrukt "bevestig" maar dit blijkt dan niet voor alle radio zenders zo te blijven staan. Is er ergens een manier om dit voor alle radio zenders tegelijk te doen en dat dit ook zo blijft na opnieuw opstarten ofzo? @Wanwizard, ik dacht in eerste instantie ook aan een softcam config fout maar ik denk dat dat niet zo is gezien het opgelost is wanneer de audiosync versteld

Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #53 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 6 November 2021 - 20:20

Hoi, Vanmorgen de radio opnieuw getest maar dan wat langere tijd. Vrij snel begon het geluid toch weer te "hikken". Direct de audiosync bekeken deze bleek weer op "nul" te staan. Nadat ik deze opnieuw op 10 of 15 heb gezet was het probleem opgelost. Ik heb op groen gedrukt "bevestig" maar dit blijkt dan niet voor alle radio zenders zo te blijven staan. Is er ergens een manier om dit voor alle radio zenders tegelijk te doen en dat dit ook zo blijft na opnieuw opstarten ofzo? @Wanwizard, ik dacht in eerste instantie ook aan een softcam config fout maar ik denk dat dat niet zo is gezien het opgelost is wanneer de audiosync versteld

Dan moet je de optie ernaast gebruiken Globaal, dat geldt dan voor alle zenders, Service is voor elke zender apart, en niet vergeten op Groen drukken Save


73's

PE1AQZ


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #54 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 8 November 2021 - 12:48

Hoi allen,

 

Dank jullie wel!

Het is opgelost op deze manier!



Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #55 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2021 - 11:34

Goedemorgen Mannen,

 

Ik heb toch nog even een vraag/opmerking.

 

Het haperende geluid is toch echt pas blijvend weg wanneer ik de vertraging op 60/70/80ms zet.

Op 25 of 30ms lijkt het in het begin goed te gaan maar komt na langere tijd dan geen vertraging toch terug.

 

Het lijkt alleen wel zo dat deze ingestelde vertraging ook bij tv kijken meegenomen wordt.

Als ik de vertraging bij het luisteren van radio op bepaalde zenders moet gebruiken en deze opsla als "Global" dan loopt het tv geluid en beeld niet meer synchroon hierdoor.

Waarschijnlijk logisch, maar nu moet je dus wel telkens de vertraging goed zetten of voor de radio of voor de tv.

 

Is hier niks anders op te vinden of wordt hier aangewerkt en moet dit middels een toekomstige update verbeteren?



Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #56 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 26 November 2021 - 12:26

Je kunt toch de vertraging per service en niet als globaal instellen, dus voor tv zenders en voor radio zenders apart, dat is even wat werk maar als het eenmaal ingesteld is dan hoef je er niet meer naar te kijken.


Edited by Sagitarius, 26 November 2021 - 12:26.

73's

PE1AQZ


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #57 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 November 2021 - 12:33

Aanpassingen aan audio en ondertitleling worden per zender opgeslagen, dus dat zou bewaard moet blijven.

 

Het verdwijnt alleen ale je een externe zenderlijst installeert, want dat vervangt de bestanden waarin dat wordt opgeslagen.

 

Heb je overigens een specifieke zender waarbij dit op treed? Want ik kan nog steeds niks reproduceren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #58 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 26 November 2021 - 16:56

Hoi dank jullie wel.

Dan zal ik het idd per zender gaan doen.

@WanWizard, heb dit op meerdere zenders maar bijvoorbeeld op onderstaande zenders ook

ArrowClassic rock.

Got the blues

Back to the 90s

80s flashback

Radio 10 ?



Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #59 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 November 2021 - 17:00

Zijn dat kabelzenders? Of haal je die op een andere manier binnen?

 

Ik heb ArrowClassic en Radio 10 op de sat, maar daar mankeert niks aan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+duo 4K radio stottert na een tijdje #60 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 28 November 2021 - 13:14

Hoi Wanwizard, Klopt zijn kabelzenders Ziggo.

 

Ik heb een VU DUO 4K met (alleen) kabel tuners, Oscam en PLI.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users