Jump to content


Photo

Verschil in tuners Uno 4k SE


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 1 February 2019 - 13:47

Ik heb een nieuwe Uno 4k SE ontvangen. OpenPLI 6.2 erop gezet. In die STB zat een DVB S2 FBC tuner in maar dat moest een DVB C FBC tuner zijn.

Het bedrijf heeft een nieuwe DVB C FBC tuner opgestuurd en ik zou die DVB S2 FBC tuner retourneren.

Nu bestond de verpakking van de DVB C tuner uit een enveloppe met een plastic zakje, dus zonder doosje erom en werd met de post door de brievenbus gegooid. Erg kwetsbaar dus.

Ik heb de tuners verwisseld maar de STB zag die DVB C tuner helemaal niet. Toen de DVB S2 tuner er weer in gezet en die zag hij wel.

 

Deze morgen terug naar de winkel. De verkoper constateerde hetzelfde, maakte de STB open en haalde de DVB C tuner eruit.

Hij was verbaast dat deze in slechts een enveloppe was verzonden, maar ik had die meegenomen omdat ik de bui al zag aankomen.

Ook vertelde hij dat er iets was afgebroken, plaatste een andere tuner en ik zag vanop afstand dat er 8 tuners beschikbaar waren.

 

Nog wat door de winkel gelopen en toen we nog wat meer hadden aangekocht kwamen we dus bij de kassa.

Er was toen een andere verkoper en die vertelde dat er niets mis was met die tuner maar dat die niet werkte met PLI6.2 omdat dit een nieuw model tuner was en wel werkte onder PLI7.

De tijd was te kort om er een nieuwe flash op te zetten dus vertelde hij me dat de drivers waren geupdate naar die van PLI 7.

 

Nu draai ik al mee in dit wereldje zolang PLI er is en volgens mij was dat een broodje aap verhaal.

Mogelijk was het een manier om een door hen gemaakte fout af te schuiven, sommige hebben daar moeite mee.

 

Ik kan nergens iets terugvinden dat de eerste generatie tuners van de Uno 4k SE, NIET zouden werken met PLI6.2

 

Kunnen jullie dit bevestigen?

 

 

 

 



Re: Verschil in tuners Uno 4k SE #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 1 February 2019 - 13:51

Nu draai ik al mee in dit wereldje zolang PLI er is en volgens mij was dat een broodje aap verhaal.

Mogelijk was het een manier om een door hen gemaakte fout af te schuiven, sommige hebben daar moeite mee.

 

Ik kan nergens iets terugvinden dat de eerste generatie tuners van de Uno 4k SE, NIET zouden werken met PLI6.2

 

Volgens mij grote onzin. Ook al bevestigd doordat je gezien hebt dat die andere tuner het wel direct deed.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Verschil in tuners Uno 4k SE #3 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 1 February 2019 - 14:11

Ik vond het idd meteen een raar verhaal maar het probleem met de STB was opgelost en dat was voor mij in eerste instantie het belangrijkste.

Die eerste verkoper vertelde me niets over drivers en updates, wel over een defecte tuner.

 

Ook zit ik dagelijks op het forum te lezen en heb iets dergelijks niet eerder gelezen.

 

@WW bedankt voor je antwoord.



Re: Verschil in tuners Uno 4k SE #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 2 February 2019 - 23:58

Wel flauw dat men op die manier hun eigen fouten probeert te verdoezelen, en dan ook nog een broodje aap verkopen draagt niet direct bij een het vertrouwen van die zaak.

Ze kunnen toch aan hun klompen aanvoelen dat dit simpel na te gaan is via het web.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Verschil in tuners Uno 4k SE #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 February 2019 - 20:11

Er is overigens wel een FBC-DVB-C "versie 2" tuner. De support hiervoor is volgens mij al een tijdje geleden toegevoegd, maar er is een kleine kans dat die versie van de drivers niet 6.2 gehaald heeft. Dus ik zou zeggen, probeer het eens met 7.0.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users